MC-Kort som værnepilgtig ?
Fra : Daniel Munch

Dato : 17-09-03 16:06

Hejsa alle...

Er udlært på min arbejdsplads her i slutningen af denne uge, og har så
overvejet at starte på MC kort. Men sagen er bare den jeg skal ind til mili
den 2. Februar 2004. Er der mulighed for at tage kortet derinde? For så
ville det jo være lidt spilt af penge!

Skal lige siges at da jeg var til session havde jeg ikke kort til bil, og
skulle derfor ind 10 måneder. Det har jeg så fået i mellemtiden, men det
ændrer ikke på noget sider de !? Kunne det så være at de veælger at give mig
et mc kort da jeg jo allerede har til bil ?

Hilsen Daniel

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 17-09-03 16:21

"Daniel Munch" <Daniel@Munch.se> skrev i en meddelelse
> [...]
mig
> et mc kort da jeg jo allerede har til bil ?

Jeg tog kørekort sammen med nogle, som var inde ved militæret.
De måtte selv hoste op med pengene, men de fik dog lidt rabat, fordi
det var samme kørelærer som havde lastbil tjansen hos militæret.

> Hilsen Daniel

Thomas

Fra : Jimmi W.

Dato : 17-09-03 16:33

Du kan godt være heldig at få til motorcykel. Da jeg var inde spurte de om
der var nogen af os som ville have til motorcykel. Næsten alle fik et
kørerkort. Men hvis du får til motorcykel får du ikke til lastbil.

--
M.V.H
Jimmi Wolff

Fra : Martin Leong

Dato : 17-09-03 16:51

> [...]
mig
> et mc kort da jeg jo allerede har til bil ?

Det kommer meget an på hvor du skal aftjene.
Uanset hvor du skal være, skal du dog ikke regne med at få det gratis hvis
du ikke får en funktion hvor det er påkrævet at have MC-kørekort. Dette kan
f.eks. være hvis du bliver MC-ordonans, eller MP'er.
Disse to er faktisk de eneste muligheder jeg kan komme i tanke om. Dog skal
du også regne med at dem du aftjener med, der allerede har MC-kørekort
sikkert bliver udvalgt til ordonanstjansen...
Så medmindre du har ambitioner om MP-korpset ville jeg ikke satse helt vildt
på det. Dog var der, hvor jeg var soldat (Skive) en køreskole der underviste
på kasernen og som var lidt billigere end andre...

Fra : Rasmus Neckelmann

Dato : 17-09-03 16:59

Daniel Munch wrote:
[snip]
> til mili den 2. Februar 2004. Er der mulighed for at tage kortet
> derinde? For så ville det jo være lidt spilt af penge!
[snip]

Det kommer meget an på hvor du havner som værnepligtig. Hvis du er indkalt
til en decideret kampenhed (et panserinfantri-kompagni ved kamptropperne,
eller lignende) - så er der ikke specielt gode chancer for at få et mc-kort,
da sådan et kompagni kun skal bruge nogle ganske få (3-4 så hut jeg visker)
mc-ordonanser. Og i et kompagni på flere hundrede folk, så er chancerne ikke
specielt gode.
Derimod hvis du er heldig at komme i et "stabskompagni" (ved kamptropperne,
eller whatever), så er der til gengæld brug for MANGE mc-ordonanser... :D
Som udgangspunkt så bliver folk der allerede har et mc-kort ordonanser, så
du må håbe på at du ikke kommer i kompagni med nogle mc-ister! :)

Men hvis du sørger for, at du fra starten af kommer godt ud af det med din
kompagnichef, og med det samme gør det klart overfor din delingsfører og
kompagnichef at du er helt vild med motorcykler - og du ville ELSKE at blive
motorordonans -- så er jeg helt sikker på at det vil lykkedes. Husk at det
ikke skader at fedte lidt! - du kan jo altid svine dem til når du HAR fået
kortet. ;)

Held og lykke!

--
mvh Rasmus Neckelmann

Fra : Daniel Munch

Dato : 17-09-03 17:10

Hehe.. Tak for de hurtige svar.!

Jeg skal til Holstebro, Jydske Dragonenhed, som kamptroppe.

Er der en mulighed der måske ?

Fra : Rasmus Neckelmann

Dato : 17-09-03 17:12

Daniel Munch wrote:
> Hehe.. Tak for de hurtige svar.!
>
> Jeg skal til Holstebro, Jydske Dragonenhed, som kamptroppe.
>
> Er der en mulighed der måske ?

Hmm, står der ikke på din indkaldelsespapirer, hvilket kompagni/delingsnr.
du skal aftjene i? Hvis der står noget med "ST", så er der i hvert fald gode
chancer! :)

--
mvh Rasmus Neckelmann

Fra : Daniel Munch

Dato : 17-09-03 17:22

På mine papirer står der:

Myndighed: Jyske Dragonregiment 10MDR
Mødested: Dragonkasernen, Holstebro
Værn/tjenestested: Kamptropperne
Mødetidspunkt: 2 februar 2004, KL 12

Damn så ikke noget ST, lader til jeg virkelig skal til at guffe røv på ham
lederen

Men kan forstå på jer at det bedste er at vente, og så se hvad chancer der
byder sig !? Istedet for at tage kortet nu....

Fra : Rasmus Neckelmann

Dato : 17-09-03 17:27

Daniel Munch wrote:
> Men kan forstå på jer at det bedste er at vente, og så se hvad
> chancer der byder sig !? Istedet for at tage kortet nu....

Helt klart... Hvis det ikke haster supermeget med det kort, så bør du da se
om du kan luske dig til et gratis... Det er jo mange penge det drejer sig
om!

--
mvh Rasmus Neckelmann

Fra : Jacob Larsen

Dato : 17-09-03 18:49

> Jeg skal til Holstebro, Jydske Dragonenhed, som kamptroppe.
>
> Er der en mulighed der måske ?

Det er ret usandsynligt i kamptropperne. Det kommer helt an på de
overordnede i delingen og det er ret sandsynligt, at de alle sammen er
røvhuller

Hvis du ikke prøver får du det ikke, men som sagt: de skal bruge ret få
ordonanser.
--
mvh. Jacob Larsen

Fra : Kenneth Egholm

Dato : 17-09-03 19:14

> ..Det kommer helt an på de overordnede i delingen og det er ret
sandsynligt, at de alle sammen er
> røvhuller

hehe, ikke dem alle

--
MVH PL-R K. Egholm
III/PLR

Fra : Tubii

Dato : 17-09-03 22:19

Der er mulighed for det hos JDR, kørte selv sammen med nogen der fra, var
ordinans hos DAR som støtter JDR.

Men jeg vil helt klart vente hvis jeg var dig, jeg havde mc kortet da jeg
kom ind,
og havde slet ikke tænkt på at køre MC, jeg ville bare have det lastbil
kort,
men da jeg havde A var der ikke noget jeg kunne sige jeg skulle bare køre
mc.

så jeg ville vente hvis jeg var dig, hvis du ikke får et A, så får du da nok
et C,
og det er da bedre end ingen ting.

/Denis

Fra : anders majland

Dato : 18-09-03 09:23

> så jeg ville vente hvis jeg var dig, hvis du ikke får et A, så får du
> da nok et C,

Så er heller ikke så meget værd i det daglige - jeg har aldrig brugt
mit. Men jeg fik til gengæld også et E og det er noget man kan have
glæde af i det daglige sammen med sit B.

/A - Det var i et kompagni helt uden motorcykler, men det blev da til CD
& E

Fra : Brian W.

Dato : 17-09-03 17:07

Daniel Munch wrote:
> [...]
> mellemtiden, men det ændrer ikke på noget sider de !? Kunne det så
> være at de veælger at give mig et mc kort da jeg jo allerede har til

Hey Daniel.. DU skal da bare ind og være ordinans...

--

Med Venlig Hilsen
Brian Laursen

YZF for sale ....
http://home1.stofanet.dk/cashman

Fra : Daniel Munch

Dato : 17-09-03 17:11

Hvordan bliver man det ? Er det noget der ville være en fordel at søge ind
som nu ?

Eller skal man bare fedte for chefen som der blev nævnt før

Fra : cykellapper

Dato : 17-09-03 22:44

"Brian W." <Brian.wXXX@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> Hey Daniel.. DU skal da bare ind og være ordinans...

Gu ska du så!! - men som det er sagt, så tager de folk med MC-kort først. Da
jeg var værnepligtig delte de ikke eet eneste MC-kort ud i mit kompagni. (Og
dengang i '92 var det ikke engang specielt dyrt). Har en kammi, der kører
kampvogn hos JDR som konstabel. Han har tigget og slikket i 2½år, og han har
ikke fået det endnu..

Jeg var selv ordonnans, da jeg var inde, og det er den fedeste tjans. I den
tid jeg var inde, sked jeg ikke i et hul een eneste gang! Mine tjenestelige
prioriteter var som følger:

1: Hente morgenbrød
2: På vejen efter morgenbrød: Finde det nærmeste lokum til chefen (og
undertegnede)
3: Køre Chefen på lokum
4: Hente cola, slik, pornoblade, pizza, chips o.lign. til drengene (der kan
være 11 stk 1½liters cola i lædersidetasken på en BMW R65GS)
5: Køre så råddent i terræn som overhovedet muligt - noget med en lige linie
fra A til B.
6: Finde ham den irriterende ordonnans fra stabskompagniet, og køre ræs med
ham.
7: Div. tilfældige tjenestelige opgaver, når ikke tændingen på BMW'en
"pludselig" var defekt.

.... og gu er det kold om vinteren, men det er det også på ladet af en
lastbil. Jeg havde et gammelt sæt Motomod-tøj, jeg tog på indenunder
uniformen. Det hjalp.

.... og pas på skyttehullerne, når det går huhej over heden. Det er ret svært
at få knallerten op igen alene!

Mvh
Preben
(Cykellapper)

Fra : Biker-Torben®

Dato : 17-09-03 17:26

"Daniel Munch" <Daniel@Munch.se> wrote in message
> [...]
mili
> den 2. Februar 2004. Er der mulighed for at tage kortet derinde? For så

Hvis det ikke skulle lykkes med mc-kortet i cirkus Milli, så er det ikke
sikkert, at du skal være så ked af det.
Det er vældigt fedt at få lov at fræse rundt på sådan en lille off-roader om
sommeren og foråret - men jeg synes ikke vores mc-ordonanser så specielt
begejstrede ud om vinteren i 15 graders frost eller når det pissede ned og
ingen af os havde sovet i tre døgn...

Hilsen
Biker-Torben
(der selv havde fornøjelsen af at slæbe rundt på en radio for chefen i en
panserinfanterienhed - når jeg ikke sad i en lun PMV og drak varm kaffe...)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=154

Fra : Thomas

Dato : 17-09-03 19:09

DREJ HÅNDTAGET I BUND............... SIGT EFTER BENENE........ ANGRIIIIIIIIB

Jo, der er muligheder i en ren MC hær

Mvh

Thomas

Fra : Joachim Schmidt

Dato : 17-09-03 23:22

Jo, han skal helt klart være ked af det hvis han ikke bliver ordonnans!
Man kommer da til at fryse en gang imellem, og det er da muligt at jeres
mc-ordonanser ikke så begejstrede ud i 15 graders frost, men det gjorde de
sikkert resten af tiden så!
Desuden er der jo varme i håndtagene på de nye GS650F'ere

Søvn skal han ikke være bange for han ikke får, man har ret til 1 x 6 timers
sammenhængende søvn eller 2 x 4 timers usammnehængende søvn i døgnet. Og
hvis du er for træt til at køre så sig du ikke vil køre.

Man har alle fordele både mht. til toiletforhold og så er der alle
grillbarerne man møder rundt omkring.

Hvis du bliver ordonnans så skriv lige i gruppen igen, så har jeg nogle små
fif.

Mvh hilsen Joachim
-- Mc-ordonnans i STKMP/1-PLR/ - 2002-2003