Erfaringer Susuki RGV 250 90-93
Fra : Søren B Rasmussen

Dato : 16-09-03 22:17

Hej

Så vil jeg til at udnytte mit Cykel-kort igen.
Har holdt en pause på 10 år......kun med prøveture og lån af cykler.

Jeg vil gerne have en "lege" ting og havde tænkt mig en RGV 250, synes den
er kanonsej og burde selv kunne skrue det der skal skrues.
Den skal bruges til småture og leg på de små veje. I ny og næ til arbejde
når det er godt vejr.
Nogle erfaringer ? For imod ?

På forhånd tak

Søren B Rasmussen

Fra : Rune Larsen

Dato : 16-09-03 23:03

Søren B Rasmussen wrote:

> Nogle erfaringer ? For imod ?

Motoren eksploderer for et godt ord og har ikke skyggen af bundtræk. Hvis du
søger på google efter RGV og noget ala "dropped powervalve" burde antallet
af hits stræmme dig
Aprilia RS250 har samme problem, da det er den samme elendige motor der
sidder på.
Kig på nogen af de andre 250'ere, f.eks. NSR, KR1, TZR

--
/Rune

Fra : Hans Joergensen

Dato : 16-09-03 23:55

Rune Larsen wrote:
> Kig på nogen af de andre 250'ere, f.eks. NSR, KR1, TZR

Eller en ikke sønderskruet RD350 ...

// Hans, på RD350 '85
--
Sidevogn til Russer MC (Ural/Dnepr) samt militær-udstyr til denne
købes for rimelig pris!

Fra : Pwh

Dato : 17-09-03 09:12

Hans Joergensen wrote:

> Eller en ikke sønderskruet RD350 ...
>
> // Hans, på RD350 '85

KR-1 og RD350 YPVS kan bestemt anbefales, jeg har haft dem begge.
Du finder nok det største udvalg blandt RD'erne så den ville jeg nok selv satse på.
Det var kun fordi at jeg selv fik et kanon tilbud fra Hekto på en KR-1'er at jeg
ikke købte en RD'er igen. Jeg var også på udkig efter en Priller RS250 men blev
her i gruppen advaret mod problemet med udstødningsventilerne.
Så vidt jeg ved har RD'erne ikke nogle specielle sygdomme bortset fra at de tit
er skruet sønder og sammen af folk der tror det er en stor knallert.
Hvis du bor i nærheden af Kbh tror jeg stadig at MC-HJØRNET har en
Yamaha TZR250 XV3 til salg, den stod til ca 60K i foråret og den var godt nok lækker.
Men 60K for en gammel 2-tagger er jo også en slat penge, jeg tror at du nemt finder
en god RD'er til 20K og så er der lidt at reppe for.

/Jens

Fra : Hekto

Dato : 17-09-03 09:46

In article <NML9b.72960$Kb2.3445928@news010.worldonline.dk>, Rune
Larsen says...
> Kig på nogen af de andre 250'ere, f.eks. NSR, KR1, TZR

Af de nævnte typer, er det nok kun TZR og til dels MSR'en der er til at
støæve op til en rimelig penge.
Selv ville jeg foretrøække TZR'en, når man nu ikke liiige kan få en KR-
1!

Omvendt, så skal man være indstillet på bøvl og ballade, samt meget
hyppig service på dem alle. Det er jo det der er det specielle ved 2T!.
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto.nospam@hekto.dk
http://dfm.nathue.dk/Hekto ... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Armand

Dato : 17-09-03 17:58

Rune Larsen <rune.larsen@tiscali.dk> skrev i en

> [...]
du
> søger på google efter RGV og noget ala "dropped powervalve" burde antallet

Protest!

Den tidlige model der kun har ét-trins effekt-ventil har ikke dét problem
derved at det er finmekanikken á opdelingen af ventil-glideren for trin #2
som knækker!
Men på de tidlige "Pepsi'er" har man til gengæld kun(?) 58 HK's at lege med.
På den model er den originale bagstøddæmper tillige nul og nix værd (hvorfor
den formodentlig ér udskiftet forlængst :-/ )

--
Armand.
(der personligt synes bedre om "Pepsi'ens" design end oplagte

Fra : Rune Larsen

Dato : 17-09-03 21:44

Armand wrote:

> [...]
> (hvorfor
> den formodentlig ér udskiftet forlængst :-/ )

Har du stadig en pepsi holdende?
Jeg gad godt se hvordan udstødningsventilen var udformet på sådan en bandit,
sådan for sammenlignings skyld.

--
/Rune

Fra : Armand

Dato : 18-09-03 15:45

> Har du stadig en pepsi holdende?

Jup!

> Jeg gad godt se hvordan udstødningsventilen var udformet på sådan en
bandit,
> sådan for sammenlignings skyld.

No problem!
Du får da blot et scan fra manualen (når jeg er kommet hjem fra skydning i
aften)!

--
Armand.

Fra : Poul B-H

Dato : 18-09-03 20:58

> [...]
> derved at det er finmekanikken á opdelingen af ventil-glideren for trin #2

der er forlængst lavet en mod til Aprilia'en som jo også bruger RGV motor.
Dimserne kan købes et sted i Tyskland, husker ikke hvor.

Poul B-H

Fra : SLP/JM

Dato : 17-09-03 06:51

"Søren B Rasmussen" <sbr@privat.tele.dk> skrev
> Nogle erfaringer ? For imod ?

Argumentet imod er som andet steds nævnt udstødningsventilerne, men
http://www.fischerkfz.com/auslass_d.htm har en løsning på det problem.

--
Susanne

Fra : Søren B Rasmussen

Dato : 18-09-03 04:11

Nogen der har prøvet at ombytte disse ventiler med held ?

Jeg vil da ikke smide tanken helt ud af hovedet hvis det virker. Det er jo
en sej lille maskine.
Jeg har fundet en "pepsi" i tyskland ellers ser det ikke ud som om man lige
kan støve dem op.

OT : Er måske gået i en anden grøft......VFR400R kan fåes i tyskland til
rimmelige penge.Afgiften er sikker oppe i noget voldsomt men det
gør ikke så meget, vil gerne betale 10 K mere og få noget unikt.

Mange tak for alle de gode svar. Dette her er virkelig en god gruppe med
stor viden.

Søren B Rasmussen

Fra : MKS - 74

Dato : 18-09-03 06:09

On Thu, 18 Sep 2003 05:10:38 +0200, "Søren B Rasmussen"
<sbr@privat.tele.dk> wrote:

>Nogen der har prøvet at ombytte disse ventiler med held ?

Ja - det er der mange der har,Fischer giver iøvrigt garanti på såvel
hans forstærkede originale som dem han laver fra grunden af i en anden
og bedre legering,det kan således sagtens lade sig gøre - disse
ventiler kan man iøvrigt også undertiden finde til salg på
Ebay.de,typisk pris 1200-1500 kr for alle 4.

>Jeg vil da ikke smide tanken helt ud af hovedet hvis det virker. Det er jo
>en sej lille maskine.

Både og,selvom du laver ventilerne så er det stadigvæk ikke verdens
mest holdbare motor,_meget_ andet kan gå galt,gearkassen f.eks er
heller ikke verdens mest holdbare.På den anden side,har man lidt
mekanisk snilde så kan meget laves for relativt få midler,man skal
bare være forberedt på det.

>OT : Er måske gået i en anden grøft......VFR400R kan fåes i tyskland til
>rimmelige penge.Afgiften er sikker oppe i noget voldsomt men det
>gør ikke så meget, vil gerne betale 10 K mere og få noget unikt.

Skal du bruge din cykel mest på gaden,så vil min anbefaling være en
VFR400 (hvis vi taler NC30),det er en meget lækker cykel,men rigtig
mange fine detaljer - gennemført Hondakvalitet,hvor generelt meget
lidt går galt - de koster fra 16.000 og opefter i D. og
afgiftsvurderes faktisk tit ganske rimeligt,men som altid med T&S er
det en lidt usikker affære.

--
-Michael
Aprilia RS250-dele plus div. andre dele til salg på:

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 18-09-03 07:50

> OT : Er måske gået i en anden grøft......VFR400R kan fåes i tyskland
> til rimmelige penge.Afgiften er sikker oppe i noget voldsomt men det
> gør ikke så meget, vil gerne betale 10 K mere og få noget unikt.

Forhåndsafgiften på en VFR 400 ligger på omkring 37.000kr for en 90'er med
10.000km på klokken. Det er en meget mere fornuftig cykel end de der Pepsi
modeller du omtaler. RGV'en ser fed ud på papiret og på billeder, men der er
noget mere fornuft i en VFR 400.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Søren B Rasmussen

Dato : 18-09-03 18:31

Så er jeg "overbevidst", jeg vil se efter en VFR400 NC24 istedet.

Tak for alle de gode svar, jeg er virkelig glad for at jeg stillede
spørgsmålet.

Søren B Rasmussen

Fra : Daniel Munch

Dato : 17-09-03 16:21

Det link du giver til den tyske side... er det noget en forhandler kan
hjælpe med ?

Fra : Frederik Kierbye

Dato : 18-09-03 20:38

"Søren B Rasmussen" <sbr@privat.tele.dk> wrote in message news:<3f677dcf$0$54865$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> [...]
> er kanonsej og burde selv kunne skrue det der skal skrues.
> Den skal bruges til småture og leg på de små veje. I ny og næ til arbejde

Hejsa

Jeg har smidt et scan af en 4 siders artikel om brugtkøb af RGV 250 på
www.westernoghorsemanship.dk/RGV. Den er fra Performance Bikes April
1999, og deraf på engelsk.

/Frederik

Fra : Hekto

Dato : 18-09-03 22:10

In article <2ac56402.0309181138.2047c9e0@posting.google.com>, Frederik
Kierbye says...
> [...]

> Jeg har smidt et scan af en 4 siders artikel om brugtkøb af RGV 250 på

rgv ... med små bogstaver!!