Bluetooth headset til brug under styrthjel~
Fra : Kurt

Dato : 16-09-03 20:52

Hej.

Jeg er på jagt efter det mindste og dog brugbare headset der er på markedet
i dag, til brug under en styrthjelm.

Håber det er nogen der er villige til, at dele deres erfaringer.

Hilsen Kurt.

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 16-09-03 22:59

"Kurt" <Stenhuggeren85@hotmail.com> wrote in message
> [...]
markedet
> i dag, til brug under en styrthjelm.
>
> Håber det er nogen der er villige til, at dele deres erfaringer.

Hej Kurt

Et Jabra BT-200 head-set er ganske lille - men jeg kan ikke have det på i
min hjelm. Jeg kan faktisk ikke engang få hjelmen på !
Jeg kan faktisk ikke engang have et med ledning på særligt længe før det gør
ret ondt...

Et problem er også at head-settenes sende/modtage del er ret svag - med min
er jeg nødt til at have telefonen hængende på samme side af kroppen som
head-settet - ellers blokerer jeg selv delvis for signalet.
Muligvis kan signalet altså ikke engang nå ud gennem hjelmen og ned til en
brystlomme - du skal altså teste det med egene mobil og hjelm før køb !

Jesper

GS500E når vejret spiller -
Volvo når det spilder.....

Fra : Sjong

Dato : 17-09-03 05:22

Kurt wrote:

> [...]

> i dag, til brug under en styrthjelm.

> Håber det er nogen der er villige til, at dele deres erfaringer.

Hvis det er til mobil, så bruger jeg den alm. hånd fri. Lille dims til
øret og mikrofon på ledningen som er lang nok til at tlf. kan være i
inderlommen.
Nokia kan sættes til automatisk svar og afbryder selv.
Øresneglen i øret, mikrofonen i munden og hjelmen på.
Det virker (mikrofonen spyttes ud)
Mvh
Sjong

Fra : Morten Krauw

Dato : 17-09-03 08:43

Hej Kurt

Jeg vil tro at alle Bluetooth headsets er for store til at have på under
en hjelm. Men man kan købe et SonyEricsson HBH-20 Bluetooth handsfree. Det
er ørepropper som man kender til en walkman. Der er så en lille ledning
ned til en Bluetooth modtager, som du kan have i din "radio-lomme" i din
MC jakke. Derfra forbinder den så til telefonen i en afstand af 10 meter
(som burde være nok på en MC ). Mikrofonen man skal tage i sidder på
ledningen på vej ned til Bluetooth modtageren. Om det vil give en god lyd,
når der er støj i hjelmen ved jeg ikke, men det er den eneste Bluetooth
løsning der vil kunne lade sig gøre tror jeg.

Her er et billede af HBH-20 handfree sættet:
http://www.sonyericsson.com/images/spgc/GPD_2783_30_0_1001.jpg

Håber du kan bruge det...

Fra : lange

Dato : 17-09-03 09:33

> Jeg er på jagt efter det mindste og dog brugbare headset der er på
markedet
> i dag, til brug under en styrthjelm.
>
> Håber det er nogen der er villige til, at dele deres erfaringer.

Min erfaring er skæg for sig og snot for sig.

Enten kører du mc eller også snakker du i tlf/hører musik.

Lange

Fra : OldSmurf

Dato : 17-09-03 10:04

Snip
> Jeg er på jagt efter det mindste og dog brugbare headset der er på
markedet
> i dag, til brug under en styrthjelm.
snip

Og jeg nyder at køre motorcykel og lader mobiltelefon være mobiltelefon.
Hvis de vil noget - ringer de igen

/Jens

Fra : Flemming Nyboe

Dato : 17-09-03 20:50

"OldSmurf" <Oldsmurf56@hotmail.com> wrote in message
> Og jeg nyder at køre motorcykel og lader mobiltelefon være mobiltelefon.
> Hvis de vil noget - ringer de igen

Det er nok klogt.
Det britiske BIKE (fremragende blad) skriver at en canadisk undersøgelse af
mobil-brug i biler viser at håndfri sæt er ligeså farlige som at sidde med
telefonen i hånden når man kører bil.

Det er nemlig ikke den manglende hånd på rattet der betyder noget, men selve
det at man koncentrerer sig om telefonsamtalen.
Værd at tænke over - også mht. brug af samtaleanlæg på MC.

--
VH Flemming Nyboe
DFM ID #382