Type mc ?
Fra : Olesen

Dato : 16-09-03 16:34

Hvad hedder den type kværn, som er en blanding
mellem offroader og en 'touring' cykel ?
Altså det sporty design, men ikke FOR
offroadagtig...sådan en mellemvare..

Altså en Tênêrê med alm. dæk...cirka...

De ser kanon fede ud...

Fra : Bjørn S

Dato : 16-09-03 16:47

> Hvad hedder den type kværn, som er en blanding
> mellem offroader og en 'touring' cykel ?
> [...]

Ducati Multistrada ? www.ducati.com
- eller tænker du mere på type cykel, f.eks Streetfighter ? Det kunne f.eks
være Kawasaki Z 1000, forholdsvis høj røv, bredt styr, og meget lille
styrkåbe.

--
/Bjørn

Fra : Jacob Larsen

Dato : 16-09-03 16:57

> Hvad hedder den type kværn, som er en blanding
> mellem offroader og en 'touring' cykel ?
> [...]

Tænker du på "super motard"? Altså noget der ligner den her:
http://derbi.dk/Derbi/Senda/Senda_SM/senda_SM.htm
--
mvh. Jacob Larsen - GS500

Fra : Richard

Dato : 16-09-03 16:58

Olesen wrote:

> Hvad hedder den type kværn, som er en blanding
> mellem offroader og en 'touring' cykel ?
> Altså det sporty design, men ikke FOR
> offroadagtig...sådan en mellemvare..

Tænker du på Yamaha TDM og Suzuki Vstrom? - rejseenduroer i den bløde
ende med tryk på >rejse< ifht Aprilia Capo Nord, BMW GS1150, Cagiva
Navigator og Honda Varadero som har lidt mere tryk på >enduro<

Eller hvad? - hvad er det, du har set?

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade

Fra : -V-

Dato : 16-09-03 17:00

Olesen wrote:
> Hvad hedder den type kværn, som er en blanding
> mellem offroader og en 'touring' cykel ?
> Altså det sporty design, men ikke FOR
> offroadagtig...sådan en mellemvare..

Supermotard?

-V-

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 16-09-03 17:12

"Olesen" wrote in message
> Hvad hedder den type kværn, som er en blanding
> mellem offroader og en 'touring' cykel ?

Er det ikke det man kalder "enduro"...? Det mener jeg de gør i MC-Revyen.

Hygge...
Daniel

Fra : Gynex

Dato : 16-09-03 17:20

Hvis det er én af de store offroadere med meget små gadehjul, kaldes det en
super-motad, men hvis det bare er en stor offroader du tænker på, altså
standart fra fabrikken(Freewind, Ténéré, Varadeo el. lign.) kaldes de for
rejseenduro-maskiner

Fra : Maria & Anders

Dato : 16-09-03 21:13

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> wrote in message
> Hvad hedder den type kværn, som er en blanding
> mellem offroader og en 'touring' cykel ?
> [...]
det hedder en adventure maskine (ktm lc4 640 adventure el ktm lc8 adbenture
el honda transalp el tenere og super tenere), eller rejse enduro. og har
absolut intet at gøre med en super motard. en super motard er en offroader
eller crosser med gadehjul og dæk. de bruges til at køre, så vidt jeg ved,
50% grus og 50% asfalt under løb.
en rigtig fed ting ved rejseenduroen er at de er sindsygt gode at køre langt
på, og plus at man kan tage et smut uden for asfalten. dog er de ikke de
mest habile offroad maskiner der findes, udover ktm'erne selvfølgelig.
håber det hjalp lidt

--
A. Ziegler
Yamaha XT600E (2000)

Fra : Megas

Dato : 16-09-03 23:24

Olesen wrote:
> Hvad hedder den type kværn, som er en blanding
> mellem offroader og en 'touring' cykel ?
> [...]

Aprillia Pegaso kunne være et bud..