Fuel System Cleaner
Fra : sleeper

Dato : 16-09-03 16:22

Hej med Jer

Er der nogen som har erfaringer med Fuel Systen Cleaner ???

fx. den fra MOTUL

Fra : Bjørn S

Dato : 16-09-03 16:39

"sleeper" <faerk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Er der nogen som har erfaringer med Fuel Systen Cleaner ???
> fx. den fra MOTUL

Jeg tror det er en storm i et glas vand, og intet andet end nokså almindelig
kondensfjærner, som opgiver at have de same gunstige egenskaber på
karburatorer og motor.
Her er hvad Shell skriver om sin egen "helt almindelige" kondensfjærner :
Shell Kondensfjerner tilsettes bensinen for å binde kondensvann og forhindre
isdannelse i drivstoffsystemet. Holder innsugingskanalene rene og forhindrer
at rust og korrosjon tetter igjen filter og munnstykker.

Har selv forsøgt Motul's af ren nysgærrighed på en gammel svend, men uden at
opleve en ny ungdom
Den skulle ytterligere "have en fantastisk ævne til at binde vandet"... det
er jo lige hvad almindelig kondensfjærner gør....

Ligeså har de et produkt som heter Engine Clean, fylles i olien på motoren
og skal køre 15 minutter i tomgang, jeg brugte det efter at flyderne
strejket på en bekendts cykkel for at rense bensinrester ud, her kom også
noget ekstra skidt med ud, sikkert mest fra koblingsplader, men kompression
blev målt før og efter, og her var der ingen forskel !!

Morale : Hold dig til Minimælk på 1-liters kartonger, de små er bare pop, og
dyre.... nå, nej, kondensfjærner var det vi talte om.....

--
/Bjørn

Fra : Søren Hanghøj

Dato : 17-09-03 12:47

> [...]
kompression
> blev målt før og efter, og her var der ingen forskel !!

Jeg prøvede Motul's Engine Cleaner på min gamle VX 800, og jeg opnåde at
kompressionen blev forbedret på begge mine cylindere. De gik fra en
kompression på 11 til 12,5 på begge Cylindere.
Jeg har også en bekendt som har brugt det på en gammel Audi 100, også med
tilfredsstilende virkning.