Bundkåbe XJ600 - igen
Fra : Denise

Dato : 16-09-03 15:54

Hej
Jeg fik taget mig sammen og tog nogle billeder efter en forespørgsel. De er
lagt op på dfmc, hvis andre vil se dem.
http://dfmc.dk/gallery.asp?gid=355

--
Hilsen Denise, Brøndby
XJ600S, 2002, http://dfmc.dk/Denise_Reindel

Fra : Futte & Co.

Dato : 16-09-03 16:30

"Denise" <reindel*NOSPAM*@c.dk> wrote in message
> Hej
> Jeg fik taget mig sammen og tog nogle billeder efter en forespørgsel. De
> [...]
Hej Denise

Den lille skramme kan ikke være skyld i skaderne omkring skruerne.
Hvis værkstedet prøver at bortforklare, så spørg dem om hvorfra skaderne
på venstre side kommer fra. Bundkåben ser ud til at være fæstet for neden,
så hvor er revnerne ved de skruer ?
Næe du, værkstedet har en dårlig sag, så gå til dem, skru bissen på

--
Jørgen , Brøndby
CB550F , den fine årgang 1975

Fra : Jens Arnfast

Dato : 16-09-03 17:26

Futte & Co. wrote:
> [...]
> så hvor er revnerne ved de skruer ?
> Næe du, værkstedet har en dårlig sag, så gå til dem, skru bissen på

Enig, ploven på min gamle XJ'eren mistede ALTID de nederste skruer
(flækket monteringshul) - kåben gik på hvis man kørte friskt

De øverste ryger typisk pga for stramme bolte (fx. uden gummi)
kombineret med de rystelser der nu er.

--
-jens
RSV1000 '99

Fra : Denise

Dato : 16-09-03 19:52

"Futte & Co." <Xjette_lis.joergensen@lundens.netX> skrev i en meddelelse

> [...]
> så hvor er revnerne ved de skruer ?
> Næe du, værkstedet har en dårlig sag, så gå til dem, skru bissen på

Hej Jørgen
Forhandleren siger, at kåben får et tryk, når den har været nede og ligge,
så den bliver vredet og der kan så opstå skader ved kåbens svageste steder
senere, f.eks. ved skruerne. Og det vil så være i begge sider.
Jeg tror ikke på det i det her tilfælde, den største revner er i modsatte
side af skrammen, jeg tror også, at det er den måde de er spændt på uden
gummi. På grund af vibrationerne skulle man da også næsten tro, at de ikke
kan undgå at revne, når der ikke er gummi imellem, men de siger den er
samlet korrekt.
Kåben er fæstet forneden bagtil på stellet med spændebånd, men der er brugt
gummi og der er ingen revner, heller ikke ved andre skruer hvor de to
halvdele er skruet sammen nedenunder (men det er jo ikke til stel her og der
er ikke brugt gummi).
Skru bissen på, ha ha, jeg har brokket mig og sagt jeg var utilfreds, hvad
ellers kan jeg gøre. Jeg er jo ikke så stor og har rygmærke på, så jeg kan
slå i bordet
Hvis jeg ikke havde selvrisiko i forsikring, så kunne de vurdere den. De
ville nok grine deres r*v i laser og sige, at det da var en garantisag.

Fra : Hekto

Dato : 16-09-03 20:40

In article <bk7m4r$549$1@sunsite.dk>, Denise says...
> [...]
> Hvis jeg ikke havde selvrisiko i forsikring, så kunne de vurdere den. De
> ville nok grine deres r*v i laser og sige, at det da var en garantisag.

Du kunne måske høære importøæren om han har haft tilsvarende
reklamationer tidligere?
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto.nospam@hekto.dk
http://dfm.nathue.dk/Hekto ... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Denise

Dato : 16-09-03 21:35

"Hekto" <hekto@dkfritidmotorcykelMAPSON.dk> skrev i en meddelelse
> In article <bk7m4r$549$1@sunsite.dk>, Denise says...
>
> Du kunne måske høære importøæren om han har haft tilsvarende
> [...]

Hej
De siger selv, at de aldrig har set det før, men een gang skal jo være den
første, ikke.
Der er en anden her fra DFM der skal have sat en kåbe på, hos en anden
forhandler, jeg er spændt på hvordan de spænder den på stellet.

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 16-09-03 23:52

Denise wrote:

> Der er en anden her fra DFM der skal have sat en kåbe på, hos en anden
> forhandler, jeg er spændt på hvordan de spænder den på stellet.

Hvad med Dennis - han havde også underkåbe på sin Divvy. Dennis - kan du
huske hvordan den var monteret?

--
Tony

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 17-09-03 07:44

Tony Lorentzen wrote:

> Hvad med Dennis - han havde også underkåbe på sin Divvy. Dennis -
kan
> du huske hvordan den var monteret?

Hej.
Nej desværre ikke, ellers havde jeg været på banen, jeg monterede
endda selv underkåben.

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 18-09-03 17:05

Dennis Hellan Pedersen wrote:

> Nej desværre ikke, ellers havde jeg været på banen, jeg monterede
> endda selv underkåben.

Doh! Svigter korttids-hukommelsen allerede?

--
Tony

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 19-09-03 06:57

Tony Lorentzen wrote:

> Doh! Svigter korttids-hukommelsen allerede?

Æehh !, hvem er du egentlig ! ?

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 19-09-03 10:02

Dennis Hellan Pedersen wrote:

> Æehh !, hvem er du egentlig ! ?

Det skal du ikke være ked af at du ikke ved. Jeg ved heller ikke selv hvem
jeg er

--
Tony

Fra : Gert Schlaeger

Dato : 17-09-03 07:47

Denise wrote:

> Der er en anden her fra DFM der skal have sat en kåbe på, hos en anden
> forhandler, jeg er spændt på hvordan de spænder den på stellet.

Hej Denise.
Jeg har en XJ600S '98 med underkåbe. Skal jeg prøve at se, om jeg kan tage
et par billeder af hvordan den er monteret - og i så fald: Hvad er det
helt nøjagtigt du skal have billede af ??

Mvh Schlaeger
XJ600S uden flækket kåbe

Fra : Denise

Dato : 17-09-03 08:16

"Gert Schlaeger" <schlaeger@mail.dk> wrote in message

> [...]
> et par billeder af hvordan den er monteret - og i så fald: Hvad er det
> helt nøjagtigt du skal have billede af ??

Som flere har sagt herinde, så burde der muligvis være noget gummiophæng
el.lign ved de skruer der er foroven på kåben, altså der hvor revnerne er
opstået. Skruerne på min er spændt direkte på et beslag der er spændt
direkte på stellet. Det er muligt det skal være sådan, men det kunne være
rart at vide, om andre forhandlere gør det på samme måde.

Fra : Gert Schlaeger

Dato : 17-09-03 09:43

Denise wrote:

> [...]
> direkte på stellet. Det er muligt det skal være sådan, men det kunne være
> rart at vide, om andre forhandlere gør det på samme måde.

Har lige været nede og kigge. Bag skruen ligger en nylonskive, men der er
ingen gummiophæng/-bøsning. Det er der dog ved de nederste to skruer -
altså helt nede i bunden af kåben. Hvorfor der ikke er samme gummiophæng
på hele kåben er et godt spørgsmål........

Min lynhurtige undersøgelse afslørede samtidig, at MIN kåbe også er ved at
flække oppe ved de øverste skruer - ikke hen gennem skruehullerne som din,
men på tværs hvor selve kåben går over i den profil hvori skruehullet er.
Du må gerne byde mig velkommen i din lille eksklusive klub, men jeg er
ikke så vild med det medlemsskab ;o(

I foråret skiftede jeg nogle af mine skruer, fordi den tidligere ejer
tilsyneladende havde brugt en lidt for lille (læs: lidt for billig)
umbraco nøgle. Det var lidt svært at skaffe disse skruer i løs vægt, fordi
"alle monteringsdele leveres som et samlet sæt sammen med kåben og ikke
kan købes i enkeltdele" (fik samme svar ved 3 forskellige forhandlere).

Hilsen fra Gert

Fra : Denise

Dato : 17-09-03 10:34

> [...]
> altså helt nede i bunden af kåben. Hvorfor der ikke er samme gummiophæng
> på hele kåben er et godt spørgsmål........

Har været ude og kigge på min igen, sammen med en anden, der er IKKE noget
der ligner hverken skiver eller gummi på de øverste.
Du har da i det mindste en skive på. På min er der jo bare en skrue og en
møtrik.

> [...]
> men på tværs hvor selve kåben går over i den profil hvori skruehullet er.
> Du må gerne byde mig velkommen i din lille eksklusive klub, men jeg er

Øv, hvor trist for dig. Hvor gammel er kåben og hvor mange km har den siddet
på ?

> [...]
> "alle monteringsdele leveres som et samlet sæt sammen med kåben og ikke
> kan købes i enkeltdele" (fik samme svar ved 3 forskellige forhandlere).

Hmm, hvis alle dele leveres som et samlet sæt, gud ved om der er skiver med.
Det kunne være interessant at se det samlesæt, så kunne man måske bevise, at
de har monteret kåben forkert. Eller se en monteringsvejledning.

Fra : Gert Schlaeger

Dato : 17-09-03 11:48

Denise wrote:

> [...]
> der ligner hverken skiver eller gummi på de øverste.
> Du har da i det mindste en skive på. På min er der jo bare en skrue og en

Jeg ved at velassorterede MC forhandlere (f.eks. Franz Kroon i Århus) kan
levere alverdens forskellige former og størrelser i gummibøsninger. Måske
skal man overveje at lave sit eget monteringssæt ??

> Øv, hvor trist for dig. Hvor gammel er kåben og hvor mange km har den siddet
> på ?

"Lille rødhætte" har kørt 41.000, men jeg har kun haft den siden 25.000.
Da var der fuld kåbe på, men jeg ved ikke, om den har siddet der fra ny.

> Hmm, hvis alle dele leveres som et samlet sæt, gud ved om der er skiver med.
> Det kunne være interessant at se det samlesæt, så kunne man måske bevise, at
> de har monteret kåben forkert. Eller se en monteringsvejledning.

Der SKAL sgu' være en skive imellem. Hvis ikke de nylonskiver er der,
kvaser man jo lakken når man spænder, og desuden kan skidtet let rasle
løst igen.

Hilsen fra Gert (som skal til at lege med glasfiber og sniffe stærke
opløsningsmidler)

Fra : Denise

Dato : 17-09-03 11:56

> Denise wrote:
>
> "Lille rødhætte" har kørt 41.000, men jeg har kun haft den siden 25.000.
> Da var der fuld kåbe på, men jeg ved ikke, om den har siddet der fra ny.

D.v.s normalt holder det altså længe.

> Der SKAL sgu' være en skive imellem. Hvis ikke de nylonskiver er der,
> kvaser man jo lakken når man spænder, og desuden kan skidtet let rasle
> løst igen.

Jeg skal derud igen i morgen, og vil bruge det argument og se om det hjælper

Fra : Jens Arnfast

Dato : 17-09-03 08:28

Denise wrote:
> [...]
> gummi. På grund af vibrationerne skulle man da også næsten tro, at de ikke
> kan undgå at revne, når der ikke er gummi imellem, men de siger den er

Uhm.. jeg ville ikke påstå at den var samlet korrekt uden gummi - måske
den forhandler skulle lære lidt om materialefornemmelse?

Anyway, du kan købe et glasfiberrep.kit hos en bådudstyrsforretning, det
koster omkring 100kr, det tager ca. ½ time at lappe kåben ordentligt -
og så skal det nok holde (specielt hvis den bliver monteret med gummi
) .. så kan man jo så se om man vil pudse og male den, eller om man
kan leve med et par streger

--
-jens
RSV1000 '99

Fra : Futte & Co.

Dato : 17-09-03 15:01

> [...]
> gummi og der er ingen revner, heller ikke ved andre skruer hvor de to
> halvdele er skruet sammen nedenunder (men det er jo ikke til stel her og

Jeg troede alle brugte noget i disse tider , spøg tilside :
hvis kåben er i to dele , højre / venstre, skal der ikke være revner på
venstre
side. heller ikke hvis den er skruet sammen underneden. PUNKTUM

De kåber jeg har haft fingre i, har alle været monteret med nylon bøsninger,
eller nylonskruer.

> Skru bissen på, ha ha, jeg har brokket mig og sagt jeg var utilfreds, hvad
> ellers kan jeg gøre. Jeg er jo ikke så stor og har rygmærke på, så jeg kan
> slå i bordet

Næe, men du kender da nok et par velvoksne rygmærker du kan låne.
Jeg kan kun sige at "jeg" ikke sætter mine hjul i den butik.
Anmeldelse på DMCN så hurtigt som muligt

--
Jørgen , Brøndby
CB550F , den fine årgang 1975

Fra : Denise

Dato : 18-09-03 15:52

> [...]
> side. heller ikke hvis den er skruet sammen underneden. PUNKTUM
>
> De kåber jeg har haft fingre i, har alle været monteret med nylon

Snakkede med dem i dag. De fastholder at den er sat korrekt på uden
gummi/nylon ting, om der måske mangler en skive kan godt være, men det ville
ikke gøre den bedre mht vibrationer.
At de dækker halv skade, jeg skal betale ½-delen af udsalgsprisen og så
sætter de den på for mig, er fordi jeg er en god kunde og de lader tvivlen
komme mig til gode, blev der sagt. Og de var jo kede af, at jeg var ked af
afgørelsen, men de havde jo nogle regler tsk tsk...

> Næe, men du kender da nok et par velvoksne rygmærker du kan låne.

Ha, er du klar over hvor gamle de er

> Jeg kan kun sige at "jeg" ikke sætter mine hjul i den butik.
> Anmeldelse på DMCN så hurtigt som muligt

Kan desværre ikke anmelde af flere årsager, en er selvfølgelig at beløbet
ikke er noget særligt, den anden at jeg kommer privat sammen med en pige
derfra, så det vil jeg ikke være bekendt, og så sagde forhandleren at han
måske kunne gøre noget for mig i anden forbindelse.
Men jeg tror jeg vil finde et andet værksted til næste år, når garantien
udløber, for det er jo mekanikeren der har samlet den, som jeg mener er en
klovn.

--
Opret din profil og se andres på http://dfmc.dk.

Fra : Bo Stilling Christia~

Dato : 17-09-03 07:48

Denise <reindel*NOSPAM*@c.dk> wrote in article <bk785t$i88$1@sunsite.dk>...
> Hej
> Jeg fik taget mig sammen og tog nogle billeder efter en forespørgsel. De
> [...]
Det er rigtigt surt at han ikke vil acceptere, at det er en garantisag.

Jeg har en XJ600 fra 1991. Der var kåben også revnet for neden.

Jeg pillede kåben af og reparerede på indvendig side med polyester (1 liter
ca. 80 kr.) + glasfibermåtte til ca. 30 kr. Det er meget nemt at arbejde
med - brug nogle billige "engangspensler". Sæt tape på udvendig side af
kåben, inden reparationen, og reparer indvendig.

Polyester kan købes i f.eks. Biltema og diverse bådforretninger. Det er
muligt, at det kan købes i mindre portioner - men jeg har det på "lager" i
forbindelse med reparation af en jolle. Og det er der, at jeg har super
erfaringer med det.

Hilsen

Bo Stilling Christiansen
http://dfmc.dk/?id=17

Fra : Denise

Dato : 17-09-03 08:22

"Bo Stilling Christiansen" <bo_stillingFJERNES@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> forbindelse med reparation af en jolle. Og det er der, at jeg har super

Hej Bo
Tak for vejledningen, men det er jeg desværre for dum til at finde ud af
det. Og når forhandleren vil dække halv skade, hopper jeg på den. Det bliver
så halvdelen af 3300 kr. og så ved jeg ikke om jeg skal betale for
monteringen. Halv skade betyder som Armand sagde, ½ skade af udsalgsprisen,
altså de tjener ikke noget på at give mig en ny kåbe, men det koster dem
heller ikke noget, tsk tsk.