Double Trouble 2003
Fra : dots

Dato : 16-09-03 10:51

Afsted mod Viborg fredag aften til endnu en omgang ræs med off-rødderne.
For første gang var sjælland stærkt repræsenteret med hele 2m + 1k! Med
færgen til Århus og direkte op til Jes's farm, hvor vi havde booket hver sin
suite på høloftet for natten.
Starten var varslet til kl. 09.00 næste morgen og der var da osse dukket et
par søvnige off-rødder op på dette tidlige tidspunkt.. Klubben(DORMCK) bød
på et velspækket morgenbord og masser af kaffe. Imens vi nød traktementet
sivede veloplagte mænd og cykler ind i en lind strøm.
Da Jes og Mads kaldte til samling kl.10, var styrken vokset til omkring 20
kørere. En kort orientering om hvad der skulle ske - fællestur først, siden
prøver. Og så afsted !
Fællesturen gik over "vej", stok og sten indtil vi kom til det militære
øvelsesterræn ved Finderup. Og sikken et område! Med alt hvad et
off-roadhjerte kan begære. Sandede bakker og spor, jeg har stadig ikke
fundet ud af sandteknikken og jeg tiltede osse et par gange. Det bedste ved
sand er, at det er dejlig blødt at lande i.. Herlige mudderhuller, bare fuld
fart igennem, så vand og mudder sprøjter op til alle sider, livet er herligt
Og vuptier i laaange baner, man tror at nu _må_ det snart slutte, måske
efter næste bakke eller sving, men nej, vaskebrædtet fortsætter i det
uendelige.. Gode faste, hurtige spor og skov, et smalt spor der snor sig
mellem træerne - det er bare om at holde øje med grene i hovedhøjde og
træstammerne der pludselig ligger og flyder tværs over stien.
Forude kan jeg se et pænt stort væltet træ, og det strejfer mig om vi skal
til at klatre.. men det var nu heldigvis ikke derfor at gruppen holdt
stille. En kører var bremset blødt ned på det glatte spor og blev sendt ud
over styret af en glidende tackling fra den bagfra kommende, der ikke ku
bremse. Et hurtigt tjek viste at kædehjulet på den nedlagte cykel var bøjet
og bundskoldet delvist revet af. Hvem har et dækjern med? Et forsigtigt buk
strategiske steder og vi er alle på vej igen.
Forude et hurtigt bredt spor, en anden totakter kommer op på siden af mig og
jeg kigger lige - hva, ska vi ræse om kap? Vrider øret på Honda'en og kigger
efter den anden, hvor bliver han af og hvorfor ser han helt forkert ud i
hele bøtten og hvorfor fægter han sådan med hånden? Jeg retter blikket
fremad og blir godt forskrækket, knalder alle bremser i og undgår med nød og
næppe den kæde, som er spændt ud tværs over skovvejen. Pyha! Det var sg tæt
på at gå galt!
Derefter går turen ind til Viborg, ad snørklede byveje, gangstier og trapper
kommer vi til prøve 1. En hockeybane! Rulleskøjter på og så er det Bambi på
isen, brynje, knæbeskyttere og styrthjelm er en absolut nødvendighed! Der
blev serveret mange flotte stunts, det er dælme ikke ufarligt at spille
hockey!
Efter fouragering på "den gyldne måge", går turen tilbage til farmen til de
sidste prøver.
Først en græsbane, faktisk 2 i 1. Vi blev sendt afsted 2 og 2 i hver sin
retning og det var en pænt krævende bane fyldt med sving, min koblingshånd
var ved at give op nu, men jeg kom da igennem på en nogenlunde ok tid.
Næste prøve var sjov, 2 på en cykel, føreren med bind for øjnene og ham
bagpå skal guide den blinde chauffør rundt på en bane med 3 poster, hæ!, min
makker og jeg fik her en pæn tid, selvom vi havde et styrt. Også på denne
prøve var der underholdning i særklasse og flere gange måtte man springe for
livet, når den blinde cykel kom blæsende i en totalt uberegnelig retning!
Prøve 3 er en art ringridning, 2 på en cykel. Ham bagpå er udstyret med en
pind på højre støvle og en pind i venstre hånd. Rundt på en snæver bane,
cyklen skal holdes i gang og det gælder self. om at få så mange ringe som
muligt. Faktisk sværere end man umiddelbart skulle tro!
Endelig røverheatet. Fællesstart og fuldt ræs på den snoede græsbane, efter
hver omgang går de sidste 2 mand ud og der er påny fællesstart, indtil kun 2
mand er tilbage til at kæmpe om den endelige sejr. André vandt med Håkon
lige i hælene.

Hele banden er godt brugte og sultne nu og efter præmieuddelingen er der
_mad_. Stor tak til pigerne, der har stået hjemme i køkkenet og klaret
ærterne, mens vi andre har moret os! Fest derefter og så på hovedet i høet.

Ræs mod færgen i Århus, som vi ikke nåede.. videre til Ebeltoft og hjem.
Måske skulle jeg vaske Honda'en idag.... det har den vist fortjent

- dots -
Honda CRM125 R
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=216

Fra : Maria & Anders

Dato : 16-09-03 21:20

"dots" <dots@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]

> Ræs mod færgen i Århus, som vi ikke nåede.. videre til Ebeltoft og hjem.
> Måske skulle jeg vaske Honda'en idag.... det har den vist fortjent

FEDT MED EN TUR BERETNING!!!!!
selvom os mudder tosser ikke får så meget respons her i ng. men det er ok.
Og jeg kan kun give dig ret, Finderup er fedt af h til!!!! og man bliver
herre smadret af at køre der!!!!
Prøv at lokke bjarke til at tage dig en tur med derind, han kender det som
sin egen bukselomme. Det var sådan jeg oplevede finderup.

--
A. Ziegler
Yamaha XT600E (2000)

Fra : Anders Houmark

Dato : 17-09-03 00:11

dots wrote:

[KLIP]

Fed fortælling, jeg får virkelig lyst til at prøve sådan lidt tærrenkørsel
igen

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk