/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
STOPPIE
Fra : Henrik


Dato : 15-09-03 17:48

Ikke at jeg tror det betyder noget videre for de mere erfarne, særligt ikke
sportspiloterne,eller måske netop dem??? Men det lykkedes mig at lave min
første stoppie idag Sikke en fornemmelse.



 
 
Psycho Cowboy (15-09-2003)
Kommentar
Fra : Psycho Cowboy


Dato : 15-09-03 17:56

Henrik wrote:

> Ikke at jeg tror det betyder noget videre for de mere erfarne,
> særligt ikke sportspiloterne,eller måske netop dem??? Men det
> lykkedes mig at lave min første stoppie idag Sikke en
> fornemmelse.
_________________________________

Tillykke! ...det kræver lidt mod første gang, med mindre det var fordi gamle
fru Olsen var ved at blive pelset?? LOL
Hvad kører du på?
Glæd dig til når du kan få den til at rulle på forhjulet... Dét er en lækker
fornemmelse!

--
Psycho Cowboy
Babygixxer
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=234



Henrik (15-09-2003)
Kommentar
Fra : Henrik


Dato : 15-09-03 18:12


"Psycho Cowboy" <chrijac@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3f65ee95$0$23481$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> Henrik wrote:
>
> > Ikke at jeg tror det betyder noget videre for de mere erfarne,
> > særligt ikke sportspiloterne,eller måske netop dem??? Men det
> > lykkedes mig at lave min første stoppie idag Sikke en
> > fornemmelse.
> _________________________________
>
> Tillykke! ...det kræver lidt mod første gang, med mindre det var fordi
gamle
> fru Olsen var ved at blive pelset?? LOL
> Hvad kører du på?
> Glæd dig til når du kan få den til at rulle på forhjulet... Dét er en
lækker
> fornemmelse!
>
> --
> Psycho Cowboy
> Babygixxer
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=234
>
> Jeg kører på suzuki 600 bandit. Det var det eneste jeg havde råd til, men
NÆSTE gang jeg skal ud og købe cykel så... Rulle på forhjulet??? Det lyder
vildt, jeg tager den lige med ro. Det gælder om at flytte grænserne lidt ad
gangen, forhåbentlig uden at bryde dem.



Jens Arnfast (15-09-2003)
Kommentar
Fra : Jens Arnfast


Dato : 15-09-03 18:25

Henrik wrote:
> Ikke at jeg tror det betyder noget videre for de mere erfarne, særligt ikke
> sportspiloterne,eller måske netop dem??? Men det lykkedes mig at lave min
> første stoppie idag Sikke en fornemmelse.

Ak ja, jeg husker dengang jeg var dreng og lavede stoppies *HOST* nå ja,
jeg gør det da stadig

Men første gang man nosser sig sammen og klemmer til er nu en
ubeskrivelig "high"

--
-jens
RSV1000 '99


Martin Sørensen (15-09-2003)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 15-09-03 18:34

>> Men det
>> lykkedes mig at lave min første stoppie idag Sikke en
>> fornemmelse.
> Ak ja, jeg husker dengang jeg var dreng og lavede stoppies *HOST* nå
> ja, jeg gør det da stadig

Ja, min MC kan ikke lave stoppies, men det kan min trædecykel til gengæld,
så der har jeg lavet en del af dem.

--
signing off.. Martin Sørensen



Rune Larsen (15-09-2003)
Kommentar
Fra : Rune Larsen


Dato : 15-09-03 19:04

Martin Sørensen wrote:

> Ja, min MC kan ikke lave stoppies, men det kan min trædecykel til gengæld,
> så der har jeg lavet en del af dem.

Så må det enten være noget af en halvstor MC du kører på, eller osse har du
lidt for ringe dæk på?

--
/Rune

Martin Sørensen (15-09-2003)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 15-09-03 19:19

>> Ja, min MC kan ikke lave stoppies, men det kan min trædecykel til
>> gengæld, så der har jeg lavet en del af dem.
> Så må det enten være noget af en halvstor MC du kører på, eller osse
> har du lidt for ringe dæk på?

Ingen af delene.. Forbremsen på min XS400 er simpelthen ikke kraftig nok til
det. Den kunne sikkert godt hvis jeg fik monteret stålarmerede slanger i
stedet for, de sikkert originale, gummislanger.

--
signing off.. Martin Sørensen



Brian W. (22-09-2003)
Kommentar
Fra : Brian W.


Dato : 22-09-03 06:48

Martin Sørensen wrote:
>>> Ja, min MC kan ikke lave stoppies, men det kan min trædecykel til
>>> gengæld, så der har jeg lavet en del af dem.
>> Så må det enten være noget af en halvstor MC du kører på, eller osse
>> har du lidt for ringe dæk på?
>
> Ingen af delene.. Forbremsen på min XS400 er simpelthen ikke kraftig
> nok til det. Den kunne sikkert godt hvis jeg fik monteret
> stålarmerede slanger i stedet for, de sikkert originale, gummislanger.

Hehe, Jeg kan huske da jeg var på DMC´s bronze kursus første gang.Det var på
min gamle BMWblå Honda Bol´dor 900. Når man skulle lave en maksimal
opbremsning med forbremsen, frembragte kalibren en skuren/hylen som
forplantede sig opigennem gaffelbenene... istedet for at løfte bagenden
steppede forhjulet simpelthen henover asfalten.. Underlig fornemmelse.

--

Med Venlig Hilsen
Brian Laursen
DMCN# 687

YZF for sale ....
http://home1.stofanet.dk/cashman






Moller (16-09-2003)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 16-09-03 15:45


> Så må det enten være noget af en halvstor MC du kører på, eller osse har
du
> lidt for ringe dæk på?

Det har skam ikke noget med størelsen og gøre, andet end hvor goe dæk +
bremse... og så hvor store kugler man har :) kan sige at en RS50'er som
ikke vejer en skid, i frostejr, og med T-hansen fordæk ikke løfter røven,
den fjerner bare forhjulet fra jorden :( æv, og så var det konens legetøj
....

VH
lars Molnit
Bandit 1200 S, som elsker et løft i røven :) hmmm, pervest *GGG*
MZ ETZ 251 CDi... hmmmm, og hvis den kan, så kan alt sgi da :)



Rune Larsen (16-09-2003)
Kommentar
Fra : Rune Larsen


Dato : 16-09-03 16:31

Moller wrote:

> Det har skam ikke noget med størelsen og gøre, andet end hvor goe dæk
> +
> bremse... og så hvor store kugler man har :) kan sige at en RS50'er som

Det har alt at gøre med vægtfordelingen, og det var egentligt den jeg
hentydede til. F.eks. tror jeg det er ganske svært at lave en stoppie på en
af de der choppere med 75cm efterløb.

--
/Rune

Armand (16-09-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 16-09-03 23:16


Moller <news@molnit.com> skrev i en
news:3f672154$0$245$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
>
> Det har skam ikke noget med størelsen og gøre, andet end hvor goe dæk
+
> bremse... og så hvor store kugler man har :) kan sige at en RS50'er som
> ikke vejer en skid, i frostejr, og med T-hansen fordæk ikke løfter røven,
> den fjerner bare forhjulet fra jorden

Fra samme boldgade kan jeg levere et friskt citat fra Ronnie, en af vores
lokale "KUN-racere" og gældende for hans TZ50 under weekendens
års-afslutningsløb:
"Den er helt tosset at køre på forhjul med - Blot man tænker på ikke at
skyde røven tilbage under nedbremsningen for enden af langsiden (= est. 100
km/t) holder den baghjulet i luften lige til svinget kommer"!

--
Armand.







Jens Arnfast (15-09-2003)
Kommentar
Fra : Jens Arnfast


Dato : 15-09-03 19:10

Martin Sørensen wrote:
> Ja, min MC kan ikke lave stoppies, men det kan min trædecykel til gengæld,
> så der har jeg lavet en del af dem.

se mit svar til Jacob, jeg er sikker på XS'eren også kan


--
-jens
RSV1000 '99


Martin Sørensen (15-09-2003)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 15-09-03 19:25

>> Ja, min MC kan ikke lave stoppies, men det kan min trædecykel til
>> gengæld, så der har jeg lavet en del af dem.
> se mit svar til Jacob, jeg er sikker på XS'eren også kan

Den kan godt bremse, men kun liige til grænsen hvor den ellers ville løfte
baghjulet eller blokere forhjulet. Det kan godt ske, at den kunne komme op,
hvis jeg lagde mig hen over styret, men så vigtigt er det heller ikke.

Bremsen kunne sikkert optimeres med nogle armerede slanger + sinter-metal
klodser, men det koster jo, og da den ellers sagtens kan bremse, så gider
jeg ikke umiddelbart gøre mere ved det. Der er andre ting på MC'en jeg
hellere vil bruge penge på.

--
signing off.. Martin Sørensen



Jacob Larsen (15-09-2003)
Kommentar
Fra : Jacob Larsen


Dato : 15-09-03 18:45

Henrik wrote:
> Ikke at jeg tror det betyder noget videre for de mere erfarne,
> særligt ikke sportspiloterne,eller måske netop dem??? Men det
> lykkedes mig at lave min første stoppie idag Sikke en
> fornemmelse.


Tillykke
Jeg kan ikke få min GS'er til at gøre det. Jeg holder selvfølgelig
hårdnakket på, at det er pga. cyklen og ikke mig, selvom jeg ikke har gjort
det før.

Surt ikke at have penge til det man vil have... 2 år endnu. Så er jeg
flyvende

--
mvh. Jacob Larsen - GS500



Jens Arnfast (15-09-2003)
Kommentar
Fra : Jens Arnfast


Dato : 15-09-03 19:09

Jacob Larsen wrote:
> Tillykke
> Jeg kan ikke få min GS'er til at gøre det. Jeg holder selvfølgelig
> hårdnakket på, at det er pga. cyklen og ikke mig, selvom jeg ikke har gjort
> det før.

pjat, den kan sagtens bare skyd overkroppen frem lige når den er ved
at holde stille Jeg kunne nemt få løftet baghjulet på min gumpetunge
XJ'er

--
-jens
RSV1000 '99


Jens U (15-09-2003)
Kommentar
Fra : Jens U


Dato : 15-09-03 19:45

Jens Arnfast skrev...
> Jacob Larsen wrote:
> > Tillykke
> > Jeg kan ikke få min GS'er til at gøre det. Jeg holder selvfølgelig
> > hårdnakket på, at det er pga. cyklen og ikke mig, selvom jeg ikke har
gjort
> > det før.
>
> pjat, den kan sagtens bare skyd overkroppen frem lige når den er ved
> at holde stille Jeg kunne nemt få løftet baghjulet på min gumpetunge
> XJ'er

Og når Jacob bliver rigtig god kan han nok også lave sådan en.
http://www.raptormc.dk/download/Clip18.mpeg 796 Kb

--
Hilsen Jens, HONDA Revere
E-mail: reveredk@e-box.dkX >>>>(do not auto-reply)<<<< Fjern/Remove X
http://www.geocities.com/MotorCity/Pit/8811/ (tip til NTV/Revere ejer)
DMCN#, MCTC#. V2-Power.



Jacob Larsen (15-09-2003)
Kommentar
Fra : Jacob Larsen


Dato : 15-09-03 20:31

>>> Jeg kan ikke få min GS'er til at gøre det. Jeg holder selvfølgelig
>>> hårdnakket på, at det er pga. cyklen og ikke mig, selvom jeg ikke
>>> har gjort det før.
>>
>> pjat, den kan sagtens bare skyd overkroppen frem lige når den er
>> ved at holde stille Jeg kunne nemt få løftet baghjulet på min
>> gumpetunge XJ'er
>
> Og når Jacob bliver rigtig god kan han nok også lave sådan en.
> http://www.raptormc.dk/download/Clip18.mpeg 796 Kb

Og så fik du lige taget lysten fra mig igen

--
mvh. Jacob Larsen



Oliver Bruchhaus (17-09-2003)
Kommentar
Fra : Oliver Bruchhaus


Dato : 17-09-03 11:09

>>> Tillykke
>>> Jeg kan ikke få min GS'er til at gøre det. Jeg holder selvfølgelig
>>> hårdnakket på, at det er pga. cyklen og ikke mig, selvom jeg ikke
>>> har gjort det før.
>>
>> pjat, den kan sagtens bare skyd overkroppen frem lige når den er
>> ved at holde stille Jeg kunne nemt få løftet baghjulet på min
>> gumpetunge XJ'er
>
> Og når Jacob bliver rigtig god kan han nok også lave sådan en.
> http://www.raptormc.dk/download/Clip18.mpeg 796 Kb
-----------------------
Ouch...
Jeg har også et klip hvor der er en der laver en wobler med forjulet mens
han står på højkant!
Får den lige smidt i nathuen, og påster et link..



--
Med venlig hilsen:


--==>Oliver Bruchhaus<==--
Honda Hornet 600
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=294
--==At køre 30 km/t ind i en mur svarer til at hoppe ud fra 2.sal!!!==--
--==Take care out there...==--



Benz... (17-09-2003)
Kommentar
Fra : Benz...


Dato : 17-09-03 13:50

> -----------------------
> Ouch...
> Jeg har også et klip hvor der er en der laver en wobler med forjulet
> mens han står på højkant!
> Får den lige smidt i nathuen, og påster et link..


Så fik jeg lige set din uploadet fil. Fed R1
Just fore the record.. Jeg vil give dig ret i at det er en fed cykel.
Men ikke en R1.
;)
Men det er måske det som der er pointen ??


--
mvh Benz... R6 millennium (en fed cykel :) )
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=268



Oliver Bruchhaus (17-09-2003)
Kommentar
Fra : Oliver Bruchhaus


Dato : 17-09-03 14:47

> Så fik jeg lige set din uploadet fil. Fed R1
> Just fore the record.. Jeg vil give dig ret i at det er en fed cykel.
> Men ikke en R1.
> ;)
> Men det er måske det som der er pointen ??
------------------
Hehe... Nej har selv luret den.
Holdt lidt øje med noget andet i klippet!


--
Med venlig hilsen:


--==>Oliver Bruchhaus<==--
Honda Hornet 600
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=294
--==At køre 30 km/t ind i en mur svarer til at hoppe ud fra 2.sal!!!==--
--==Take care out there...==--



Benz... (17-09-2003)
Kommentar
Fra : Benz...


Dato : 17-09-03 15:12

> ------------------
> Hehe... Nej har selv luret den.
> Holdt lidt øje med noget andet i klippet!

Sikke noget snavs..
:)

--
mvh Benz... R6 millennium
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=268



Lasse Lundberg (16-09-2003)
Kommentar
Fra : Lasse Lundberg


Dato : 16-09-03 07:04


"Jens Arnfast" <jens@fabel.dk> wrote in message
news:3F660038.7020606@fabel.dk...
> pjat, den kan sagtens bare skyd overkroppen frem lige når den er ved
> at holde stille Jeg kunne nemt få løftet baghjulet på min gumpetunge
> XJ'er

min cbr1000 kunne godt...me dækkene skulel dæle være varme for ellers ville
den hellere blokere og det er dælme en tung cykel og med en topboks med abus
største kædelås bag i...den kunne stadig....

millen er nemmere men den kommer noget hurtigere op, men den er tæskedyr at
vælte på..så der er jeg sq for kylling

Lasse
Mille & Karin & Neelix





Jens Arnfast (16-09-2003)
Kommentar
Fra : Jens Arnfast


Dato : 16-09-03 07:40

Lasse Lundberg wrote:
> millen er nemmere men den kommer noget hurtigere op, men den er tæskedyr at
> vælte på..så der er jeg sq for kylling

hehe, ja - alt med måde jo - tager det også stille og roligt på millen

XJ'erens baghjul havde jeg derimod tit oppe omkring hovedhøjde på
kammeraten bagved


--
-jens
RSV1000 '99


Jesper Pedersen (15-09-2003)
Kommentar
Fra : Jesper Pedersen


Dato : 15-09-03 19:34

> Jeg kan ikke få min GS'er til at gøre det.

Jo du kan. Jeg har gjort det på min GS'er. Jeg vejer ca. 70 kg. Gå
forsigtigt til værks. Du skal kaste hele kroppen fremad ved at bøje i
armene, samtidig med at du bremser med passende timing. Baghjulet kan løfte
sig ca. 20-30 cm. Det løfter sig ca. lige så meget som forhjulet gør hvis
man slipper koblingen med god gas. (hvor er en GS'er dog røv syg, hvis det
kun drejer sig om at lave wheelies og stoppies. Der er ikke meget Rossi-hero
over de 20 cm. som hjulene kan løfte sig.)

Mvh.
Jesper



Moller (16-09-2003)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 16-09-03 15:53

> man slipper koblingen med god gas. (hvor er en GS'er dog røv syg, hvis det
> kun drejer sig om at lave wheelies og stoppies. Der er ikke meget
Rossi-hero
> over de 20 cm. som hjulene kan løfte sig.)

hmmm, tror bare du skal øve dig lidt mere, for en GS'er kan meget mere
end det du siger... hva er det lige grunden er til at den ik skulle kunne
komme længere op det, end at det må være føren der er problemet ???

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi ... som en hvis Tommy fer her fra gruppen kan udtale sig
om at den snildt an flippe over, så føren må løbe bagved den, mens han
holder i styret om håb for den falder ned igen *GGG* og hvis en MZ kan, så
er det 100% sikket at det ikke er hestene der er forhindringen. :)



Armand (16-09-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 16-09-03 23:16


Jesper Pedersen <no_email@nospam.invalid> skrev i en
news:bk50mv$nd0$1@sunsite.dk...
> > Jeg kan ikke få min GS'er til at gøre det.
>
> Jo du kan. Jeg har gjort det på min GS'er. Jeg vejer ca. 70 kg. Gå
> forsigtigt til værks. Du skal kaste hele kroppen fremad ved at bøje i
> armene, samtidig med at du bremser med passende timing.

På passende underlag og med varmt fordæk (á gentagne opbremsninger eller
lige efter længere tids højfartskørsel), samt vedligeholdt bremse-hardware,
kan selv en GS500 komme ubesværet op på forhjulet :-|

Faktisk er den dengang nye GS500, den første motorcykel at jeg som
instruktør på kørekursus oplevede foretage en stoppie

--
Armand.





Christian Knudsen (16-09-2003)
Kommentar
Fra : Christian Knudsen


Dato : 16-09-03 08:18


"Jacob Larsen" <jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.auc.dk> skrev i en meddelelse
news:bk4tnm$dcp$1@sunsite.dk...
> Henrik wrote:
> > Ikke at jeg tror det betyder noget videre for de mere erfarne,
> > særligt ikke sportspiloterne,eller måske netop dem??? Men det
> > lykkedes mig at lave min første stoppie idag Sikke en
> > fornemmelse.
>
>
> Tillykke
> Jeg kan ikke få min GS'er til at gøre det. Jeg holder selvfølgelig
> hårdnakket på, at det er pga. cyklen og ikke mig, selvom jeg ikke har
gjort
> det før.
>

Hej Jacob

Tricket er simpelt. Du kører hen mod noget (start med ca 40 km/t).
Træk koblingen. Og begynd at brems. Øg trykket på forbremsen gradvist, og
baghjulet vil lette.
Lad være med at hugge bremsen i - så blokerer du forhjulet.
Letter den ikke baghjulet, når du bremser, så har du enten ikke trykket
hårdt nok, eller øget trykket for langsomt.
Pas på med det. Det kan være en farlig affære. Især, hvis man prøver en
rolling stoppie (se videoklippet). En normal stoppie er ikke så farlig, da
farten ikke er så høj.
Jeg har endnu ikke prøvet en rolling stoppie, og ønsker nu heller ikke at
prøve. Det er rigeligt for mig at kunne lave en stoppie, når jeg vil. Jeg
har set alt for mange videoklip, til at ville eksperimentere med rolling
stoppies.

mvmch
christian



Henrik (15-09-2003)
Kommentar
Fra : Henrik


Dato : 15-09-03 19:22


"Henrik" <Henrik30@nielsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3f65ed4c$0$32470$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Ikke at jeg tror det betyder noget videre for de mere erfarne, særligt
ikke
> sportspiloterne,eller måske netop dem??? Men det lykkedes mig at lave min
> første stoppie idag Sikke en fornemmelse.
>
> Det er sgu rart med nogen der forstår en.
Jeg var helt overstadig da jeg fortalte min kæreste det.
Det skulle jeg aldrig have gjort!
Efter at have forklaret hende hvad det gik ud på, fik jeg i skarpe vendinger
besked på, at "Det kan du godt holde op med!"



Jacob Larsen (15-09-2003)
Kommentar
Fra : Jacob Larsen


Dato : 15-09-03 19:40

>> Det er sgu rart med nogen der forstår en.
> Jeg var helt overstadig da jeg fortalte min kæreste det.
> Det skulle jeg aldrig have gjort!
> Efter at have forklaret hende hvad det gik ud på, fik jeg i skarpe
> vendinger besked på, at "Det kan du godt holde op med!"

Og derfor har jeg ingen kæreste
--
mvh. Jacob Larsen



Jens Arnfast (15-09-2003)
Kommentar
Fra : Jens Arnfast


Dato : 15-09-03 20:21

Jacob Larsen wrote:
> Og derfor har jeg ingen kæreste

... eller en kæreste som synes det er lidt sjovt når hun sidder bag på

--
-jens
RSV1000 '99


Tommy Fer (15-09-2003)
Kommentar
Fra : Tommy Fer


Dato : 15-09-03 21:15


"Jacob Larsen" <jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.auc.dk> skrev i en meddelelse
news:bk50uu$og7$1@sunsite.dk...
> >> Det er sgu rart med nogen der forstår en.
> > Jeg var helt overstadig da jeg fortalte min kæreste det.
> > Det skulle jeg aldrig have gjort!
> > Efter at have forklaret hende hvad det gik ud på, fik jeg i skarpe
> > vendinger besked på, at "Det kan du godt holde op med!"


*Griner* var til et lille bane arrangement igår. Min kæreste var flag
dommer, dvs stod med rødt og gult flag.... da jeg på et tidspunkt valgte at
kaste 2 gear ind på toppen af en bakke top, resultere det i en lille wheelie
med en 80 i timen........ Resultat... en flagdommer der står med en knyttet
hånd og "slår" i luften. Hmm, huskede ikke lige dette scenarie fra køre
breifingen. Så jeg gik ud fra det var en fejl fra flagdommerens side....
MEEEN i pausen viste det sig at hun huskede det tydeligt og en lille verbal
røvfuld kom der.... Det var nu nok mest kærligt ment :D

Mvh Tommy Fer
VFR400R *Nu med fnuller på dæksiderne, og kyllinge stregerne elemineret
totalt*



Christian Knudsen (16-09-2003)
Kommentar
Fra : Christian Knudsen


Dato : 16-09-03 08:24


"Tommy Fer" <Fer@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
news:3f661dad$0$170$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Jacob Larsen" <jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.auc.dk> skrev i en meddelelse
> news:bk50uu$og7$1@sunsite.dk...
> > >> Det er sgu rart med nogen der forstår en.
> > > Jeg var helt overstadig da jeg fortalte min kæreste det.
> > > Det skulle jeg aldrig have gjort!
> > > Efter at have forklaret hende hvad det gik ud på, fik jeg i skarpe
> > > vendinger besked på, at "Det kan du godt holde op med!"
>
>
> *Griner* var til et lille bane arrangement igår. Min kæreste var flag
> dommer, dvs stod med rødt og gult flag.... da jeg på et tidspunkt valgte
at
> kaste 2 gear ind på toppen af en bakke top, resultere det i en lille
wheelie
> med en 80 i timen........ Resultat... en flagdommer der står med en
knyttet
> hånd og "slår" i luften. Hmm, huskede ikke lige dette scenarie fra køre
> breifingen. Så jeg gik ud fra det var en fejl fra flagdommerens side....
> MEEEN i pausen viste det sig at hun huskede det tydeligt og en lille
verbal
> røvfuld kom der.... Det var nu nok mest kærligt ment :D
>
> Mvh Tommy Fer
> VFR400R *Nu med fnuller på dæksiderne, og kyllinge stregerne elemineret
> totalt*
>

*hehe* Jeg fik også en overhaling og en dunk på hjelmen forleden da vi kørte
hjem fra banearrangementet. Vi var lige kommet over broen, og holder og
venter på Bager (der var sidste i rækken). Han kører forbi med pæn fart, og
vi andre vurderer, at der skal rodes rundt i gryden for at han ikke kom for
langt foran. Så jeg ligger den i gear, og starter stille og roligt. Da jeg
når 20km/t kan jeg godt se det ikke holder, og giver den hele armen.
Kæresten bagpå var ikke så forbedret, og da jeg slækkede gassen igen, fik
jeg et dunk på hjelmen. Da vi så kommer hjem til mine forældre, forklarede
hun det sådan: "Ja, også accelerer han ligepludselig vildt fra ca 20 til
160. Jeg havde ikke fået lukket hjelmen, og har stadig lidt ondt i nakken
(tog lige 3 trappetrin på røven om morgenen, red)".
Jeg føler ikke noget trang til at fortælle hende, at vi var oppe over 180...

mvmch
christian
også med fnuller på dæksiderne



Oliver Bruchhaus (17-09-2003)
Kommentar
Fra : Oliver Bruchhaus


Dato : 17-09-03 11:13

>> Det er sgu rart med nogen der forstår en.
> Jeg var helt overstadig da jeg fortalte min kæreste det.
> Det skulle jeg aldrig have gjort!
> Efter at have forklaret hende hvad det gik ud på, fik jeg i skarpe
> vendinger besked på, at "Det kan du godt holde op med!"
----------------------
Hehe... Jeg havde en veninde bagpå som jeg bedte om op mod et lyskruds at
give mig et knus. (For at få hende så langt op foran som muligt!)
Resten kan i vel gætte jer til.. Hun skreg så meget at hendes visir duggede,
og så var der ellers døt nyre slag..

Åhh.. Det er skønt..
:))


--
Med venlig hilsen:


--==>Oliver Bruchhaus<==--
Honda Hornet 600
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=294
--==At køre 30 km/t ind i en mur svarer til at hoppe ud fra 2.sal!!!==--
--==Take care out there...==--



Henrik Steen Larsen (17-09-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Steen Larsen


Dato : 17-09-03 12:16

> Hehe... Jeg havde en veninde bagpå som jeg bedte om op mod et lyskruds at
> give mig et knus. (For at få hende så langt op foran som muligt!)
> Resten kan i vel gætte jer til.. Hun skreg så meget at hendes visir
duggede,
> og så var der ellers døt nyre slag..
>
> Åhh.. Det er skønt..
> :))

Ufint trick - omend storslået humor



Oliver Bruchhaus (17-09-2003)
Kommentar
Fra : Oliver Bruchhaus


Dato : 17-09-03 14:52

----------KAPOWW-------------
Så er der 2 nye clips på vej ind på nathuen...
Tjeck it out...



--
Med venlig hilsen:


--==>Oliver Bruchhaus<==--
Honda Hornet 600
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=294
--==At køre 30 km/t ind i en mur svarer til at hoppe ud fra 2.sal!!!==--
--==Take care out there...==--



Henrik (17-09-2003)
Kommentar
Fra : Henrik


Dato : 17-09-03 12:21


"Oliver Bruchhaus" <hayabusa@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:dnW9b.77210$Kb2.3455777@news010.worldonline.dk...
> >> Det er sgu rart med nogen der forstår en.
> > Jeg var helt overstadig da jeg fortalte min kæreste det.
> > Det skulle jeg aldrig have gjort!
> > Efter at have forklaret hende hvad det gik ud på, fik jeg i skarpe
> > vendinger besked på, at "Det kan du godt holde op med!"
> ----------------------
> Hehe... Jeg havde en veninde bagpå som jeg bedte om op mod et lyskruds at
> give mig et knus. (For at få hende så langt op foran som muligt!)
> Resten kan i vel gætte jer til.. Hun skreg så meget at hendes visir
duggede,
> og så var der ellers døt nyre slag..
>
>
> Nyreslagene var vist også fortjent. Man har ikke kontrol med en flyvende
fis, når man sidder bagpå.

>
>
> --
> Med venlig hilsen:
>
>
> --==>Oliver Bruchhaus<==--
> Honda Hornet 600
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=294
> --==At køre 30 km/t ind i en mur svarer til at hoppe ud fra 2.sal!!!==--
> --==Take care out there...==--
>
>



uffe.j (15-09-2003)
Kommentar
Fra : uffe.j


Dato : 15-09-03 20:53

Hvis en stoppie er at man løfter baghjulet under opbremsning, har jeg svært
ved at forstå at det skulle være så fedt!

--
uffe.j@privatnospam.dk
Ved svar, fjern "nospam".
"Henrik" <Henrik30@nielsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3f65ed4c$0$32470$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Ikke at jeg tror det betyder noget videre for de mere erfarne, særligt
ikke
> sportspiloterne,eller måske netop dem??? Men det lykkedes mig at lave min
> første stoppie idag Sikke en fornemmelse.
>
>



Rune Larsen (15-09-2003)
Kommentar
Fra : Rune Larsen


Dato : 15-09-03 21:08

uffe.j wrote:

> Hvis en stoppie er at man løfter baghjulet under opbremsning, har jeg
> svært ved at forstå at det skulle være så fedt!

Ja, på samme måde som hvis at køre motorcykel er at sætte sig op på
motorcyklen og køre fra enten punkt A til B, eller fra A til A (populært
kaldet en tur) heller ikke kan være særligt fedt.

--
/Rune

uffe.j (16-09-2003)
Kommentar
Fra : uffe.j


Dato : 16-09-03 18:22

Jeg har svært ved at følge sammenligningen.

--
uffe.j@privatnospam.dk
Ved svar, fjern "nospam".
"Rune Larsen" <rune.larsen@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:D_o9b.72039$Kb2.3394289@news010.worldonline.dk...
> uffe.j wrote:
>
> > Hvis en stoppie er at man løfter baghjulet under opbremsning, har jeg
> > svært ved at forstå at det skulle være så fedt!
>
> Ja, på samme måde som hvis at køre motorcykel er at sætte sig op på
> motorcyklen og køre fra enten punkt A til B, eller fra A til A (populært
> kaldet en tur) heller ikke kan være særligt fedt.
>
> --
> /Rune



Rune Larsen (16-09-2003)
Kommentar
Fra : Rune Larsen


Dato : 16-09-03 23:01

uffe.j wrote:

> Jeg har svært ved at følge sammenligningen.

Jae, og ved at quote, nu vi er igang.
Men min pointe er at det at køre motorcykel ikke nødvendigvis er noget man
gør for andre grunde end at man syntes det er sjovt, og der er naturligvis
forskellige opfattelser af hvad præcis det dækker over.

--
/Rune

TheHobbit (17-09-2003)
Kommentar
Fra : TheHobbit


Dato : 17-09-03 09:47

Rune Larsen wrote:
> uffe.j wrote:
>
>> Jeg har svært ved at følge sammenligningen.
>
> Men min pointe er at det at køre motorcykel ikke nødvendigvis er
> noget man gør for andre grunde end at man syntes det er sjovt, og der
> er naturligvis forskellige opfattelser af hvad præcis det dækker over.

Enig!

Stephan Hansen - Suzuki GS500E '99
www.StephanNet.dk
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=297
+ Honda CBR600 F3V - 1996

- We who are about to die salute you -



uffe.j (17-09-2003)
Kommentar
Fra : uffe.j


Dato : 17-09-03 18:38

Ja det kan vi så blive enige om.

--
uffe.j@privatnospam.dk
Ved svar, fjern "nospam".
"Rune Larsen" <rune.larsen@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:SKL9b.72957$Kb2.3445837@news010.worldonline.dk...
> uffe.j wrote:
>
> > Jeg har svært ved at følge sammenligningen.
>
> Jae, og ved at quote, nu vi er igang.
> Men min pointe er at det at køre motorcykel ikke nødvendigvis er noget man
> gør for andre grunde end at man syntes det er sjovt, og der er naturligvis
> forskellige opfattelser af hvad præcis det dækker over.
>
> --
> /Rune



Morten dahl (16-09-2003)
Kommentar
Fra : Morten dahl


Dato : 16-09-03 19:02


"uffe.j" <uffe.j@privatnospam.dk> skrev i en meddelelse
news:3f6618b1$0$13160$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hvis en stoppie er at man løfter baghjulet under opbremsning, har jeg
svært
> ved at forstå at det skulle være så fedt!
>
> --


Så er det jo godt vi har forskellige opfattelser af hvad det fede ved at
køre motorcykel er!!

Jeg øver mig meget i bla. stoppies og også at rulle på forhjulet.. for mig
er det en udfordring at blive bedre (tro mig det er der også brug for).

Men det er en fed fornemmelse at blive bedre til noget, det uanset hvad det
så er. Og at blive bedre til at håndtere en mc, kan da ikke være negativt.
Det næsten uanset hvordan man så nyder det at køre mc.

Vi har f.eks også lige tilbragt en week-end på ringen, det var ualmindeligt
fedt at komme derned igen. Og se hvordan ens omgangstider (hvis man kan
kalde det det) blev bedre (=lavere) i løbet af dagen.

men på samme måde har jeg f.eks. svært ved at se det fede i at jerne rundt
på en græsplæne, eller et trægulv efter en bold!! det må man så bare ikke
sige her i bold-glade Danmark.

-
Morten Dahl
Gixxer600 AkA Tigerdyret




Freddy Lang (16-09-2003)
Kommentar
Fra : Freddy Lang


Dato : 16-09-03 22:19

Morten dahl wrote:

[SNIP]
> men på samme måde har jeg f.eks. svært ved at se det fede i at jerne
> rundt på en græsplæne, eller et trægulv efter en bold!! det må man så
> bare ikke sige her i bold-glade Danmark.

HØRT! HØRT!
Fodbold er simpelthen den mest hjernelamme sport der nogen sinde er
opfundet. Det slår golf, tennis og atletik med flere længder.


--
Freddy
SV 650 S-K1
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=159



Martin Sørensen (16-09-2003)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 16-09-03 22:30

>> men på samme måde har jeg f.eks. svært ved at se det fede i at jerne
>> rundt på en græsplæne, eller et trægulv efter en bold!! det må man så
>> bare ikke sige her i bold-glade Danmark.
> HØRT! HØRT!
> Fodbold er simpelthen den mest hjernelamme sport der nogen sinde er
> opfundet. Det slår golf, tennis og atletik med flere længder.

HØRT igen!
Men skal vi så ikke snakke om motorcykler istedet for de ligegyldige
sportsgrene?

--
signing off.. Martin Sørensen



Oliver Bruchhaus (17-09-2003)
Kommentar
Fra : Oliver Bruchhaus


Dato : 17-09-03 11:19

>> men på samme måde har jeg f.eks. svært ved at se det fede i at jerne
>> rundt på en græsplæne, eller et trægulv efter en bold!! det må man så
>> bare ikke sige her i bold-glade Danmark.
>
> HØRT! HØRT!
> Fodbold er simpelthen den mest hjernelamme sport der nogen sinde er
> opfundet. Det slår golf, tennis og atletik med flere længder.
----------------------------
Ja!
De burde sgu have en bold hver... -Pinligt! Og så voksne mennesker..
Tsktsk..




--
Med venlig hilsen:


--==>Oliver Bruchhaus<==--
Honda Hornet 600
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=294
--==At køre 30 km/t ind i en mur svarer til at hoppe ud fra 2.sal!!!==--
--==Take care out there...==--



Henrik (17-09-2003)
Kommentar
Fra : Henrik


Dato : 17-09-03 12:30


"Oliver Bruchhaus" <hayabusa@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:YrW9b.77285$Kb2.3455776@news010.worldonline.dk...
> >> men på samme måde har jeg f.eks. svært ved at se det fede i at jerne
> >> rundt på en græsplæne, eller et trægulv efter en bold!! det må man så
> >> bare ikke sige her i bold-glade Danmark.
> >
> > HØRT! HØRT!
> > Fodbold er simpelthen den mest hjernelamme sport der nogen sinde er
> > opfundet. Det slår golf, tennis og atletik med flere længder.
> ----------------------------
> Ja!
> De burde sgu have en bold hver... -Pinligt! Og så voksne mennesker..
> Tsktsk..
>
>
> Klippet
Kunne man ikke beholde den ene bold, og give dem en mc hver? Se det ville
være værd at se på.
> Henrk
>
>
>



Oliver Bruchhaus (17-09-2003)
Kommentar
Fra : Oliver Bruchhaus


Dato : 17-09-03 14:48

> Kunne man ikke beholde den ene bold, og give dem en mc hver? Se det
> ville være værd at se på.
>> Henrk
----------------
Hehe... Det skulle jo være en offroader så... :))


--
Med venlig hilsen:


--==>Oliver Bruchhaus<==--
Honda Hornet 600
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=294
--==At køre 30 km/t ind i en mur svarer til at hoppe ud fra 2.sal!!!==--
--==Take care out there...==--



TheHobbit (17-09-2003)
Kommentar
Fra : TheHobbit


Dato : 17-09-03 09:51

Morten dahl wrote:
> "uffe.j skrev i en meddelelse
>> Hvis en stoppie er at man løfter baghjulet under opbremsning, har
>> jeg svært ved at forstå at det skulle være så fedt!

[cut]
> men på samme måde har jeg f.eks. svært ved at se det fede i at jerne
> rundt på en græsplæne, eller et trægulv efter en bold!! det må man så
> bare ikke sige her i bold-glade Danmark.
>
> Morten Dahl
> Gixxer600 AkA Tigerdyret

Lige mine ord!

Stephan Hansen - Suzuki GS500E '99
www.StephanNet.dk
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=297
+ Honda CBR600 F3V - 1996

- We who are about to die salute you -



Henrik (17-09-2003)
Kommentar
Fra : Henrik


Dato : 17-09-03 12:25


"Morten dahl" <morten@FJERNdahl.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3f675022$0$48891$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "uffe.j" <uffe.j@privatnospam.dk> skrev i en meddelelse
> news:3f6618b1$0$13160$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> > Hvis en stoppie er at man løfter baghjulet under opbremsning, har jeg
> svært
> > ved at forstå at det skulle være så fedt!
> >
> > --
>
>
> Så er det jo godt vi har forskellige opfattelser af hvad det fede ved at
> køre motorcykel er!!
>
> Jeg øver mig meget i bla. stoppies og også at rulle på forhjulet.. for mig
> er det en udfordring at blive bedre (tro mig det er der også brug for).
>
> Men det er en fed fornemmelse at blive bedre til noget, det uanset hvad
det
> så er. Og at blive bedre til at håndtere en mc, kan da ikke være negativt.
> Det næsten uanset hvordan man så nyder det at køre mc.
>
> Vi har f.eks også lige tilbragt en week-end på ringen, det var
ualmindeligt
> fedt at komme derned igen. Og se hvordan ens omgangstider (hvis man kan
> kalde det det) blev bedre (=lavere) i løbet af dagen.
>
> men på samme måde har jeg f.eks. svært ved at se det fede i at jerne rundt
> på en græsplæne, eller et trægulv efter en bold!! det må man så bare ikke
> sige her i bold-glade Danmark.
>
> -
> Morten Dahl
> Gixxer600 AkA Tigerdyret
>
>
> JO MAN MÅ!!!
al magt til tohjulet motorsport.
Med wroomet hilsen Henrik



Freddy Lang (15-09-2003)
Kommentar
Fra : Freddy Lang


Dato : 15-09-03 22:30

Henrik wrote:
> Ikke at jeg tror det betyder noget videre for de mere erfarne,
> særligt ikke sportspiloterne,eller måske netop dem??? Men det
> lykkedes mig at lave min første stoppie idag Sikke en
> fornemmelse.

Da jeg i løbet af denne sæson er begyndt at køre sammen med en flok spøjse
gutter fra Vejle-området, er jeg også begyndt at lave lidt mere sjove ting
på SV'eren... men forrige fredag blev det alligevel en anelse for meget...
Forhistorien er at jeg just havde sat nogle kortere kødben på cyklen, og
derved hævet bagenden en ganske betragtelig del, hvilket giver en noget
stejlere cykel. Derudover havde jeg justeret bremsegrebet fra trin 6 til
trin 2, hvilket jo gør at bremsen tager ved noget tidligere end vanligt.
Nå, under lidt frisk kørsel nede i Vejle midtby pågældende aften fandt jeg
lige pludselig mig selv på vej mod et rødt lyd i ret go' fart... et godt tag
i ankeret, og cyklen rejste sig, så jeg i tankerne havde set hele svineriet
komme hen over hovedet på mig, mens jeg selv dykkede forlæns ned i asfalten.
Tro mig, den SV'er var VIRKELIG højt oppe. På mirakuløs vis fik jeg sluppet
bremsen i tide, og maskinen faldt ned, men havde stadig for meget fart på.
Så jeg hev i ankeret igen, med samme resultat som før, blot kom bagenden
ikke helt så langt op. Jeg slap bremsen atter engang, men cyklen trillede sq
stadig fremad, og der var stadig rødt lys (desuden befandt to af
"medtrafikanterne" sig foran mig), så jeg skulle jo have skidtet til at
holde stille. Tredie gang måtte jeg hive i forbremsen, og for tredie gang
lettede SV'eren måsen... denne gang blev den dog bragt til stop, men landede
uheldigvis skævt, så den derved lagde sig ned på den ene side, og jeg blev
smidt ud til siden, så jeg lige pludselig befandt mig med hovedet hvilende
på udstødningen på Morten Dahls Tigerdyr.

Det var en temmelig voldsom, og temmelig ufrivillig stoppie, som trods alt
endte godt. Knækket koblingsklinge, ditto programvælger, et blinklys-glas
som jeg måtte hente ude på vejen, samt nogle ikke særligt voldsomme ridser i
spejl, styr-ende og kåbeside.
Men nu har jeg i hvert fald fået en vis respekt for stoppies... og der skal
HELT sikkert strammere fjedre i forgaflen så snart det er muligt.


--
Freddy
SV 650 S-K1
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=159



Morten dahl (16-09-2003)
Kommentar
Fra : Morten dahl


Dato : 16-09-03 07:17


"Freddy Lang" <freddy.lang@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3f662f6b$0$32446$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Henrik wrote:

>
> snippet en historie om en kneppet sv´er<

> uheldigvis skævt, så den derved lagde sig ned på den ene side, og jeg blev
> smidt ud til siden, så jeg lige pludselig befandt mig med hovedet hvilende
> på udstødningen på Morten Dahls Tigerdyr.

Ja det var godtnok en lidt spøjs parkering det der, jeg sad ligeså stille
for rødt og ligepludselig var jeg ved at blive rykket af cyklen

Gad godt have haft den på video, Malene siger du var seriøst højt oppe..

-
Morten Dahl



Freddy Lang (16-09-2003)
Kommentar
Fra : Freddy Lang


Dato : 16-09-03 08:40

Morten dahl wrote:
>> snippet en historie om en kneppet sv´er<

Min SV'er er IKKE KNEPPET....


> Gad godt have haft den på video, Malene siger du var seriøst højt
> oppe..

Joh, det tror jeg, hun har lidt ret i... Vi må ha' indført de der
bulletcams... alt det sjove sker jo altid, når man ikke har planlagt det, og
derfor ikke har kamera med...


--
Freddy
SV 650 S-K1
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=159



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408617
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste