Chiptuning af R1150 RT
Fra : Boye Wildt

Dato : 15-09-03 09:16

Da det er et kendt problem, med ujævn motorgang på BMW R 1150 RT,
efterspørges hvem kan og har erfaring med chiptuning af denne motor.
Boye Wildt

Fra : TH

Dato : 15-09-03 17:46

Spørg Jes hos

BMW MC Rødovre
Damhus Boulevard 55
2610 Rødovre
Tlf: 36 72 49 67
Fax: 36 72 49 66

Han var engang så venlig gratis at udskifte motorstyringschippen i min BMW R
1150 RT, da den originale motorstyring netop giver en for tynd
benzinblanding af hensyn til katalysatoren og udstødningsgassen.

Den nye (brune) chip giver en federe benzinblanding til indsprøjtningen og
dermed en mere jævn motorgang. Ulempen er blot at udstødningen soder en
lille smule.

VH Tim,
kører i dag på BMW K1200RS.

Fra : ls

Dato : 07-10-03 13:56

Hvorfor er der flere og flere R-kørere, der skifter til K-modeller?
Der er stadigt flere R1100 og R1150 mc'er til salg, synes jeg. Er det mon
fordi man synes at det er en dårlig mc til den noget pebrede pris, set i
forhold til japanerne, eller er der andre faktorer, der spiller ind?

Mvh. Lars
"R100RS - Den goe gamle :)"

Fra : Mcisten

Dato : 09-10-03 13:46

Jeg skifter nu ikke min 1150gs, det e rden fedeste mc jeg har haft i mine 25
år som mc'ist.

Men jeg tror mange måske ikke har været klar over motorkarakteren på en
bokser når de har købt 1100 - 1150. Jeg har hørt flere som synes det er
mærkeligt en dyr BMW har en så rå motor. Men når du tager en luftkølet motor
med mere 500 ccm på to cylindre, så skal den sku da larme og vibrere.

Så det er nok mere det at folk har en anden forventning til hvad de køber
end hvad det egentlig er. Så derfor kan jeg kun anbefale alle der vil købe
en BMW til at benytte sig af åben hus dagene og muligheden for at prøve dem.
Jeg tror det er meget en elsker/hader cykel.

Mine japanske cykler havde også specielle karakter træk men var ikke så
meget anderledes fra hinanden. Jeg blev faktisk overrasket over grovheden i
min 1150gs da jeg gik fra min japanske mc til denne. Men nu elsker jeg en
motorcykel der lyder og føles som en mc så den passer mig perfekt.

Mvh MCisten.