GSXR1000 Styrt
Fra : Johnnie

Dato : 09-04-01 11:54

Se her: http://www.jcisportbikes.com/

Kør ordenligt!

Johnnie

Fra : Anders Sune Jensen

Dato : 09-04-01 13:45

Johnnie wrote:

> Se her: http://www.jcisportbikes.com/
>
> Kør ordenligt!
>
> Johnnie

For satan et skvadderhoved at dreje til venstre der uden at se sig for.

Anders

Fra : Adam Christensen

Dato : 09-04-01 16:10

"Anders Sune Jensen" <anders@tycho.dk> wrote in message

> For satan et skvadderhoved at dreje til venstre der uden at se sig for.

Hmmm... mangler der ikke en "" for at undertrege ironien?

--
Adam

Fra : Henrik Nedergaard

Dato : 09-04-01 17:02

> For satan et skvadderhoved at dreje til venstre der uden at se sig for.

Tja, han kikker sig jo faktisk for, det er ham bagved der har glemt at kikke
efter hvad der sker foran, bla. begynder han sin wheelie efter ham den
foreste bremser. Og i øvrigt skulle han jo bare køre højre om med lidt
kontrastyring, han havde faktisk tid nok men gik i panik. 7-9-13 for os alle
:o/ som en anden skrev, kør forsigtigt.

Henry

Fra : Adam Christensen

Dato : 09-04-01 17:27

"Henrik Nedergaard" <henry@mail.removethis.dk> wrote in message

> Tja, han kikker sig jo faktisk for, det er ham bagved der har glemt at
kikke
> efter hvad der sker foran, bla. begynder han sin wheelie efter ham den
> foreste bremser.

Ja, det er svært at se hvad han kunne have gjort for at undgå sammenstødet.

> Og i øvrigt skulle han jo bare køre højre om med lidt
> kontrastyring, han havde faktisk tid nok men gik i panik. 7-9-13 for os
alle
> :o/ som en anden skrev, kør forsigtigt.

Kontrastyring - det tror jeg ikke han ved hvad er

--
Adam
SV650S

Fra : Anders Sune Jensen

Dato : 09-04-01 18:21

Henrik Nedergaard wrote:

> [...]
> kontrastyring, han havde faktisk tid nok men gik i panik. 7-9-13 for os alle

Se efter. Han svinger før han kigger. Udbredt fejl hos mange.

MVH Anders

PS: og jo der manglede et )

Fra : Adam Christensen

Dato : 09-04-01 21:39

> Se efter. Han svinger før han kigger.

Se selv efter. Han kigger første gang ret tidligt (ca. 2½ sek. inde i
sekvensen) - dvs. _inden_ hans "ven" vælger at lave sin wheelie :-/

> Udbredt fejl hos mange.

Jep, men ikke hos ham her

--
Adam
SV650S

Fra : Henry

Dato : 10-04-01 08:11

Nej han gør ikke, JO han..., Nej han..., JO..., NEJ...., JO.... tja vi kan
jo blive ved, men prøv nu lige at kikke godt efter een gang til, egentligt
er det ikke så dumt endda, det ham den forreste gør. På min mov player kan
jeg køre sekevensen ved at trække slideren, prøv det som jyderne siger

Henry

Fra : Flemming

Dato : 10-04-01 12:43

On Tue, 10 Apr 2001 09:11:27 +0200, "Henry" <henry@mail.removethis.dk>
wrote:

> [...]
>er det ikke så dumt endda, det ham den forreste gør. På min mov player kan
>jeg køre sekevensen ved at trække slideren, prøv det som jyderne siger

Ikke så dumt endda... Jeg synes også at kunne se, den forreste
orienterer sig bagud lige før den bagerste laver sin wheelie... Men
Dumt? Jow da!

Enten: Så kan de ikke huske om aftalen var at køre FOOooRBI fotografen
på sidevejen ELLER at SVINGE ind til fotografen... (Nå, havde de ikke
aftalt noget? det var da dumt...)

Eller: At accellerere kraftig når kammersjukken er lige ved siden af /
bagefter er sgi da at invitere til ræs... at man så har tænkt sig at
bremse (kraftigt) op for at svinge til venstre umiddelbart efter er
da.... dumt.

Just my 2p

--
Flemming
XJ600S med indbygget wheelie-misundelse

Fra : Henry

Dato : 10-04-01 13:17

> Ikke så dumt endda... Jeg synes også at kunne se, den forreste
> orienterer sig bagud lige før den bagerste laver sin wheelie... Men
> Dumt? Jow da!
Jeg kan kun gætte på deres aftaler, men faktum er at han kikker tilbage
INDEN han svinger. Jeg kan ikke se om der bliver vist af med blinklys, og
jeg tvivler på at det ville have ændret noget. Ham bagved må sidde med
hovedet godt begravet et eller andet mørkt sted, han ser i hvertfald ikke at
kammeraten bremser.

> [...]

> bagefter er sgi da at invitere til ræs... at man så har tænkt sig at
> bremse (kraftigt) op for at svinge til venstre umiddelbart efter er

Måske kom fotografen kørende forbi alt for hurtigt.....

Under alle omstændigheder kan jeg ikke se at ham den forreste laver nogle
fatale fejl ud over at følges med mr. swing king.

Faktisk er netop denne "lille" episode årsag til at jeg personligt har det
bedst ved at køre bagest i en kolonne, jeg kan nemlig godt holde afstand.
7-9-13.

Henry

Fra : Flemming

Dato : 10-04-01 20:51

On Tue, 10 Apr 2001 14:17:18 +0200, "Henry" <henry@mail.removethis.dk>
wrote:

>Under alle omstændigheder kan jeg ikke se at ham den forreste laver nogle
>fatale fejl ud over at følges med mr. swing king.

Enig. Mr. Swing King er helt klart idioten, hvor hans øjne var henne
kan man jo kun gisne om.

>Faktisk er netop denne "lille" episode årsag til at jeg personligt har det
>bedst ved at køre bagest i en kolonne, jeg kan nemlig godt holde afstand.
>7-9-13.

Ditto. Det gælder nu i det hele taget på landevejen - jeg HADER når
Johnny-Brian køre lige bag ved... eller en anden tåbe, der kører med
hovedet i handskerummet... Og NETOP overfor dem er jeg _ekstra_
påpasselig med ikke at indbyde til ræs (nåja, OK - hvem fa'en gider
ræse med en opel kasket? og tydeligt og klart at markere mine
hensigter i god tid... måske dét, der havde kunnet undgå det her styrt
(bortset fra, at jeg stadig tror det var til ære for fotografen)

--
Flemming
XJ600S

Fra : Steen Schmidt

Dato : 10-04-01 21:33

> (bortset fra, at jeg stadig tror det var til ære for fotografen)

Lidt vel risikabelt for et stunt? Jeg mener der er alt for mange
variable....så vil jeg sgu hellere stikkes ild i

Mvh
Steen

Fra : Jesper FA

Dato : 11-04-01 00:50

Henrik Nedergaard wrote:

> [...]
> kontrastyring, han havde faktisk tid nok men gik i panik. 7-9-13 for os

Jeg tror nu det ville være svært at nå at lave noget kontrastyring på så
lidt plads med den fart. Fra den bagerste lukker gassen og til det går galt
går der ca. 1 sek. og da hans forhjul endeligt rammer jorden igen ligger
han vel 5-6 meter bagved den foreste... Hvad farten er skal jeg ikke kunne
sige, men under 80 kører han vel ikke, så han skal være ret kvik på styret.

--
Jesper
CBR600F4

Fra : Henry

Dato : 11-04-01 07:22

> [...]
galt
> går der ca. 1 sek. og da hans forhjul endeligt rammer jorden igen ligger

Ja vi kan jo kun gætte på det men han har da tid til en fin stoppie jeg
tror faktisk ikke han misse med mere end en halv meter (en normal motorcykel
er jo ikke så bred), i stedet for at bremse skulle han jo "bare" trække bag
om, hvis han havde være "kold" nok havde han blot valgt at køre forbi
fotografen (og vennen) og så vende rundt senere.

> så han skal være ret kvik på styret.
Kontrastyring er faktisk ret kvikt

Men det er jo så nemt at sidde her i "sofaen" og være ekspert, som jeg jo
absolut ikke er.

Henry

Fra : Jesper FA

Dato : 11-04-01 15:16

Henry wrote:

> [...]
> Kontrastyring er faktisk ret kvikt
>
> Men det er jo så nemt at sidde her i "sofaen" og være ekspert, som jeg jo

Jeg har da prøvet at lege lidt med kontrastyring på div. kørekurser. Der
synes jeg tydeligt man kan mærke at farten betyder meget. Ved fx. 50 km/t
springer cyklen øjeblikkeligt 1 m til siden, men kører men det dobbelte er
cyklen meget tungere at kaste rundt med.
Det er vel heller ikke uden betydning at forgaflen er trykket godt sammen
efter forhjulet "lander", men hvad det betyder skal jeg ikke kunne sig.
Udover at den sikkert lettere går på forhjulet når man begynder at bremse.
En anden ting er vel så at hvis han var gået igang med at kontrastyre var
han sikkert ikke blevet kastet af cyklen på samme måde..

Hvad skete der egentligt med ham der kørte bagerse, jeg synes han bliver
liggende på jorden i videoen.

--
Jesper
CBR600F4

Fra : Jesper FA

Dato : 11-04-01 23:20

Jesper FA wrote:

> [...]
> springer cyklen øjeblikkeligt 1 m til siden, men kører men det dobbelte er
> cyklen meget tungere at kaste rundt med.

Efter at have været ude og lege lidt på cyklen idag og set videoen igen må
jeg nok også tilslutte mig at havde han været meget kvik kunne det kun godt
have været undgået.

--
Jesper
CBR600F4

Fra : Jonas Holt

Dato : 13-04-01 16:54

> Og i øvrigt skulle han jo bare køre højre om med lidt
> kontrastyring, han havde faktisk tid nok men gik i panik. 7-9-13 for os alle

IKKE 7-9-13 for mig tak! Jeg er ikke overtroisk.

Jonas Holt & CBR600F2

Fra : Adam Christensen

Dato : 13-04-01 19:02

"Jonas Holt" <jholt@norden-fjords.dk> wrote in message

> IKKE 7-9-13 for mig tak! Jeg er ikke overtroisk.

Heller ikke jeg.

--
Adam
SV650S

Fra : Henry

Dato : 17-04-01 09:29

> Heller ikke jeg.

Ok, så klar jer selv.

Henry

Fra : Michael Lyngbøl

Dato : 09-04-01 14:10

On Mon, 9 Apr 2001 12:53:47 +0200, Johnnie wrote:
> Se her: http://www.jcisportbikes.com/

Potentielt træls.

--
Michael Lyngbøl -- Opinions are mine[TM];
CBR 600F

Fra : boe

Dato : 09-04-01 16:21

"Johnnie" <johnnienielsen@hotmail.com> wrote in message
> Se her: http://www.jcisportbikes.com/
>
> Kør ordenligt!

Læg mærke til den meget veludførte stoppie, som den bagfra kommende mc laver
lige før roderiet .....

Bo, VF1000F

Fra : Adam Christensen

Dato : 09-04-01 16:26

"boe" <bemNOSPAMM@bellesystems.com> wrote in message

> Læg mærke til den meget veludførte stoppie, som den bagfra kommende mc
laver
> lige før roderiet .....

Ikke før - efter! Roderiet starter flere sekunder forinden: Manglende
afstand, for høj hastighed, baghjulskørsel

Hvad er det nu de siger i videoerne - "Don't try this at home" :-/

--
Adam
SV650S

Fra : boe

Dato : 09-04-01 16:34

"Adam Christensen" <adam.christensen@framfab.dk> wrote in message

> laver

> Ikke før - efter! Roderiet starter flere sekunder forinden: Manglende
> afstand, for høj hastighed, baghjulskørsel

Ja, det sætter lidt vores diskussion vedr. hastighedsbøder i relief, ikk?

Bo, VF1000F

Fra : Adam Christensen

Dato : 09-04-01 17:21

> "Adam Christensen" <adam.christensen@framfab.dk> wrote in message
>
> Ja, det sætter lidt vores diskussion vedr. hastighedsbøder i relief, ikk?

Hæhæ - jo. Jeg er trods alt også en større tilhænger af 120 på to hjul end
60 på et
Godt det ikke gik ud over andre - jeg håber de slog sig lidt!

--
Adam
SV650S

Fra : Steen Schmidt

Dato : 09-04-01 21:00

> Se her: http://www.jcisportbikes.com/

Nej da! Hvad s**** laver de!

De er vist ret heldige - var ham den forreste blevet ramt lige på kroppen,
istedet for at få cyklen revet væk bag sig, så var det gået grueligt galt!
Kun få % overlever ved "fuld kontakt" m/ 60km/t og derover.

Mvh
Steen

Fra : Flemming

Dato : 10-04-01 09:06

On Mon, 9 Apr 2001 21:59:34 +0200, "Steen Schmidt"
<SSchmidt@nospam.dk> wrote:

>Nej da! Hvad s**** laver de!

AV, for helvede da.

Og husk så det derhjemme! Den forreste "trækker" den bagerste med -
Køre den forreste "vildt", så gøre ham, der "hænger på" det nok også.

Mand altså - det minder mig faktisk om "Johnny-Brian", der absolut
skal overhale alt og alle i sin Opel, for umiddelbart efter at bremse
hårdt op fordi han skal svinge til venstre... ...måske liiige bortset
fra, at Johnny's Opel ikke er så god til det der med wheelies

--
Flemming
XJ600S (kan sådan een monstro lave wheelies? ha ha)

Fra : Rasmus Mogensen

Dato : 09-04-01 21:22

"Johnnie" <johnnienielsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Se her: http://www.jcisportbikes.com/
>
> Kør ordenligt!
>
> Johnnie

fy for den lede, godt det ikke er mig! :)

--
Med Løftet Venstre
Rasmus Mogensen