ATT: Armand ( eller andre kyndige )
Fra : Jon Larsen & Ann-Rik~

Dato : 14-09-03 09:30

Heysa..

Kan det passe at du på et tidspunkt snakkede noget om at der i
forgaffelbenene sidder en møtrik i bunden af gaflen hvor man skal have en
lang tingest at holde imod med ???
Jeg står nemlig meget snart og skal have skiftet pakdåsen, da den er begyndt
at smide med olie, og jeg vil gerne vide lidt om forholdende
Gaffelbenene er efterhånden også det eneste, udover gearkassen, jeg ikke har
haft skildt ad

--
MVH.
Procesteknolog Jon Larsen

Fra : Per Odense

Dato : 14-09-03 13:51

"Jon Larsen & Ann-Rikka Olsen" <jons@NOSPAMlarsen.mail.dk> skrev i en
meddelelse news:3f6428cd$0$134$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> at smide med olie, og jeg vil gerne vide lidt om forholdende
> Gaffelbenene er efterhånden også det eneste, udover gearkassen, jeg ikke

Det er langt fra nødvendigt med modhold hver gang man adskiller et
gaffelben. Hvis man som det første løsner skruen i bunden, har man
fjederpresset til at holde bundstemplet med. Har du oven i købet adgang til
en luftnøgle, får du aldrig brug for det lange modhold.

Vh. Per

Fra : Tommy Fer

Dato : 14-09-03 19:22

"Per Odense" <per.ladingNOSPAM@email.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
til
> en luftnøgle, får du aldrig brug for det lange modhold.

Det passer ikke... jeg havde en GSXR250 lige som jons, den kunne jeg ikke få
op, selv med en luft nøgle, og det var ikke en fra Thansen, eller harald
flæk, derimod på en maskinstations værksted.....

Når men Jon, hvis du sender mig nogen penge til porto, har jeg lige væktøjet
til dig.... det passer på din model, lavede det dengang...

mvh Tommy Fer

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 14-09-03 20:24

"Tommy Fer" <Fer@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse >
> Når men Jon, hvis du sender mig nogen penge til porto, har jeg lige
væktøjet
> til dig.... det passer på din model, lavede det dengang...

Nu fik Jon godt nok tilbuddet først, men hvis han ikke tager imod det vil
jeg gerne sende dig nogle til porto + et par øl, mod at du sender mig
værktøjet.

---
mvh
Dan Dethlefsen
Ducati 748 / MZ250ES
GSX-R250 (kone cykel)
www.dethlefsens.dk

Fra : Armand

Dato : 14-09-03 21:33

> Når men Jon, hvis du sender mig nogen penge til porto, har jeg lige
væktøjet
> til dig.... det passer på din model, lavede det dengang...

Kan vi ikke også lige få størrelsen på Hexagonen så man kan hjemme-fabrikere
(hvis ikke at den er iblandt dem der ligger et sted i kælderen)!?

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 14-09-03 21:11

> [...]
> fjederpresset til at holde bundstemplet med. Har du oven i købet adgang
> til en luftnøgle, får du aldrig brug for det lange modhold.

Hørt!

Ellers har jeg et udvalg af "lange unbrako-nøgler" liggende et sted.

Psst!:
Husk friske pak-skiver (Ø6 eller Ø8) til bundskruerne inden at jobbet
påbegyndes!

--
Armand.