Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
USB kortlæser
Fra : Jean Jacobsen

Dato : 19-09-03 16:59

Hejsa...

Er der nogen der ved hvor man kan købe Olympus MAUSB-100 kortlæser? Har set
en anmeldelse af den, men der er ikke oplyst en forhandler. Priser skulle
være ca 300,-

MVH: Jean

Fra : Børge Larsen

Dato : 19-09-03 20:41

Køb den hos en seriøs fotohandler, hvis ikke på lager kan den selvfølgelig
skaffes.

Fra : ab

Dato : 20-09-03 07:09

Er der noget specielt ved Olympus´s kortlæser ? - Ellers kan man i denne uge
købe en 7 i een kortlæser hos Kvickly til kr. 129,-.

ab

Fra : emj

Dato : 20-09-03 07:41

On Sat, 20 Sep 2003 08:08:52 +0200, "ab" <abc_ab@FJERNDETTEtdcadsl.dk>
wrote:

>Er der noget specielt ved Olympus´s kortlæser ?
Næh, man kan da bruge enhver kortlæser til Olympus, blot den kan læse
SmartMedia og XD
Hilsen emj

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 20-09-03 08:12

ab wrote:

> [...]

På edbpriser.dk kan jeg kun finde MAUSB-10. I Google tyder det på at
nogle forhandlere i Norge og Tyskland har opdaget denne kortlæser...

> Er der noget specielt ved Olympus´s kortlæser ?

Ved det ikke - men den ser fiks ud:
<http://www.fotopunkt.de/artikel321.html> (på tysk)

> - Ellers kan man i denne uge
> købe en 7 i een kortlæser hos Kvickly til kr. 129,-.

Lyder spændende, men jeg kan ikke finde den i kataloget - er det USB2?

mvh

Jesper Brunholm

Fra : emj

Dato : 20-09-03 11:46

On Sat, 20 Sep 2003 09:12:06 +0200, Jesper Brunholm
<nospam@brunholm-scharff.dk> wrote:

>Ved det ikke - men den ser fiks ud:
><http://www.fotopunkt.de/artikel321.html> (på tysk)

Det er da ligeså let at koble kameraet direkte til.
Hilsen emj

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 20-09-03 12:13

emj wrote:

> Det er da ligeså let at koble kameraet direkte til.

Der er jeg så lodret uenig (dvs - jo - tilkoblingen er lige så let, men
jeg går ud fra at filhåndterinen tæller med ), jeg synes det
fungerer _meget_ bedre at have kortet som et drev, ligesom mine andre
drev i stedet for at skulle makle rundt med diverse specialsoftware.

Jeg kender derudover ikke til ret mange kameraer med USB2, men det er
måske bare mig?

mvh

Jesper Brunholm

Fra : emj

Dato : 20-09-03 14:06

On Sat, 20 Sep 2003 13:12:49 +0200, Jesper Brunholm
<nospam@brunholm-scharff.dk> wrote:

>Der er jeg så lodret uenig (dvs - jo - tilkoblingen er lige så let, men
>jeg går ud fra at filhåndterinen tæller med )

Jeg har da fuld filhåndtering ved begge dele.

>, jeg synes det
>fungerer _meget_ bedre at have kortet som et drev, ligesom mine andre
>drev i stedet for at skulle makle rundt med diverse specialsoftware.

Der dukker da omgående et midlertidig drev op, når jeg kobler mit digi
til en USBport. Det er i øvrigt også en USB2.
Da jeg har samtlige koprtlæsere monteret direkte i front af min PC
side om side med USBportene er det altså ikke fordi jeg ikke har
kortmuligheden også.

>Jeg kender derudover ikke til ret mange kameraer med USB2, men det er
>måske bare mig?
Ja, overførslen går meget hurtigere fra mit digi via USB2 porten end
via de indbyggede Cardreadere.

Hilsen emj

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 20-09-03 22:01

emj wrote:

> Jeg har da fuld filhåndtering ved begge dele.

> Ja, overførslen går meget hurtigere fra mit digi via USB2 porten end
> via de indbyggede Cardreadere.

Dvs: ja - der er USB2 udgang på dit kamera, eller de indbyggede
cardreadere er langsomme, men jeg er blevet ret nysgerrig: hvad er det
for et kamera du har ?

mvh og tak

Jesper Brunholm

Fra : emj

Dato : 20-09-03 23:11

On Sat, 20 Sep 2003 23:00:43 +0200, Jesper Brunholm

Jeg har både et C-5050
Hilsen emj

Fra : emj

Dato : 20-09-03 23:23

On Sun, 21 Sep 2003 00:11:10 +0200, emj <emj@stofanet.dk> wrote:

>Jeg har både et C-5050

og et C-860, som ikke kan bruge USB

Fra : ab

Dato : 24-09-03 21:38

"Jesper Brunholm" <nospam@brunholm-scharff.dk> skrev bla. i en meddelelse

> Lyder spændende, men jeg kan ikke finde den i kataloget - er det USB2?

Ja, det er USB2 (7 i et læser tror det er et Sandberg produkt) - her er et
link:

http://www.kvickly.dk/tilbudsavis.asp

Øverst på side 34.

ab

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 25-09-03 19:57

ab wrote:

> Ja, det er USB2 (7 i et læser tror det er et Sandberg produkt) - her er et
> link:
>
> http://www.kvickly.dk/tilbudsavis.asp

> Øverst på side 34.

Ja - det kunne jeg også se. Har du købt den, eller ved du med sikkerhed
at det er USB2? Jeg spørger fordi jeg kun kan se at det er en MrPlatinum
og at der intet står om USB typen

<http://www.kvickly.dk/upload/modul/kvickly/tilbudsavis/1609200315135625043.pdf>

Jeg har ikke hos nogen forhandlere kunnet finde en MrPlatinum USB2
cardreader, så jeg er lidt skeptisk, men det er da et godt køb hvis du
har ret!

mvh

Jesper Brunholm

Fra : ab

Dato : 26-09-03 17:34

> ................. Har du købt den, eller ved du med sikkerhed
> at det er USB2?

Jeg har fået en læser lagt til side i Kvickly, så inden længe kan jeg svare
på dit spørgsmål. Der blev for øvrigt sagt, da jeg i første omgang kom for
sent, at det ikke var noget problem for K af få flere.

ab

Fra : Thomas Kim Nonboe

Dato : 20-09-03 19:48

Hej Jean
Den kan fra på mandag bestilles hos alle fotohandlere, (pris 299,-) den kom
på lager hos Olympus i fredags
Insider viden fra
Thomas

Fra : Multibear

Dato : 28-09-03 07:50

> Er der nogen der ved hvor man kan købe Olympus MAUSB-100 kortlæser? Har
set
> en anmeldelse af den, men der er ikke oplyst en forhandler. Priser skulle
> være ca 300,-
http://www.photoshop.dk/
Pris 249,-

/Asbjørn