"Pjn" <perjust@nielsen.mail.dk> wrote in message
news:9av1d0$n0f$1@news.inet.tele.dk...
> Hej
>
> Hvor har du dine oplysninger fra ? Er der en hjemmeside hvor man kan læse
> om problemet ?
Jeg fandt dette på
http://www.fs.dk
Forbrugerombudsmandens retningslinier efter markedsføringsloven.
Retningslinier vedrørende fjernsalg m.v. i betalingssystemer med
betalingskort.
**********
Indsigelser om misbrug, ikke-levering og fortrydelsesret
Gør kortindehaveren gældende,
a) at en fjernsalgstransaktion hverken er foretaget eller bemyndiget af
kortindehaveren,
b) at debiteringen overstiger det beløb, der er aftalt med
betalingsmodtageren,
c) at den bestilte ydelse ikke er leveret, eller,
d) at kortindehaveren eller den angivne modtager har udnyttet en
lovbestemt eller aftalt fortrydelsesret ved at undlade
at modtage eller afhente den bestilte ydelse,
skal kortudstederen stille opkrævningen i bero, mens indsigelsens rigtighed
undersøges. Kan indsigelsen ikke umiddelbart tilbagevises som uberettiget,
må kortudstederen alene opkræve det beløb, som kortindehaveren kan vedkende
sig. Er kortindehaveren aleerede blevet debiteret for transaktionen, skal
det omtvistede beløb tilbageføres til kortindehaveren. En senere
debitering/gendebitering må kun ske i det omfang kortudstederen kan
godtgøre, at indsigelsen er urigtig.
**********
I tilfældet c) at den bestilte ydelse ikke leveret, skal det omtvistede
tilbageføres til kortindehaveren.
Så det går du ned og forklarer i din bank. De beder dig nok om at
underskrive en "à la tro og love erklæring" om at du ikke har modtaget
noget, og så skal de tilbageføre pengene til din konto. Det er op til
sælgeren at bevise, at du har modtaget din ydelse.
Venligst Stefan