Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Digitalkamera - håndboldhal - opløsning
Fra : Steffen

Dato : 15-09-03 09:49

Jeg skal bruge et digitalkamera til brug under håndboldkampe. Hvor god
opløsnning bør det have? Jeg er helt ukendt med digitalkameraer, så jeg
håber, der er en, der kan give mig et par gode råd.
Steffen

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 15-09-03 09:53

>Jeg skal bruge et digitalkamera til brug under håndboldkampe. Hvor god
>opløsnning bør det have? Jeg er helt ukendt med digitalkameraer, så jeg
>håber, der er en, der kan give mig et par gode råd.

Du skal absolut ikke (kun) kigge på opløsningen. Du kan risikere at
der er mørkt i hallen og en blitz hjælper ingenting, da den jo ikke
rækker særlig langt. Desuden vil en god zoom hjælpe dig til at tage
bedre billeder, da du kommer tættere på spillerne.

Jeg tager en del sportsbilleder med mit Olympus C-720 UZ. Og det
virker fortrinligt til action billeder. Så overvej dette eller evt.
740 eller 750, hvis det er noget du skal praktisere meget.

Mvh. Brian

Fra : Steffen

Dato : 15-09-03 11:04

Tak for rådet!
Steffen

Fra : Ukendt

Dato : 15-09-03 12:43

Husk at undersøge shutterlag på det kameraerne. Det er noget skidt at trykke
på udløserel når bolden er ved at blive kastet og billedet først tages når
målet er scoret.

Karsten