Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
?:Hvor købes digital indsats til analog sp~
Fra : Michael Svarre Hanse~

Dato : 14-09-03 22:45

Jeg har på nettet set et digitalt indsats, som kan monteres i et analogt
spejlrefleks kamera http://www.siliconfilm.com/
http://www.siliconfilm.com/images/sft-4.pdf

Er der nogne, som ved hvor det kan købes - eller har et (evt. tilsvarende
til salg) samt evt. priser?

Hilsen Michael

Fra : Lars [8210]

Dato : 14-09-03 22:54

Michael Svarre Hansen wrote:
> [...]
> http://www.siliconfilm.com/images/sft-4.pdf
>
> Er der nogne, som ved hvor det kan købes - eller har et

Hej Michael

Ingen steder - den eksisterer kun på nettet - og for de
håbefulde investorer...

--
Med venlig hilsen / Best Regards / Gruß

Lars

e-mail: lars9999@NOSPAMexcite.com Remove the obvious.
Besuchen Sie meine Foto-links / Visit my Photo-links /
Besøg min Foto-links:
http://www.fotolinks.dk or http://www.photolinks.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 14-09-03 22:57

"Michael Svarre Hansen" <svarre-hansen@post.tele.dk> skrev :

>Er der nogne, som ved hvor det kan købes - eller har et (evt. tilsvarende
>til salg) samt evt. priser?

Tjah, man kan jo starte med at læse, hvad der står nederst på
siden.

»The SiliconFilm EFS is not yet available.«

Formentlig mangler de investorer, for nedenunder står:

»If you are a qualified investor and are interested in contacting
us about investment opportunities please email us for more
information.«
--
Knud

Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 14-09-03 22:57

On Sun, 14 Sep 2003 23:45:27 +0200, Michael Svarre Hansen wrote:

> [...]
> http://www.siliconfilm.com/images/sft-4.pdf
>
> Er der nogne, som ved hvor det kan købes - eller har et (evt. tilsvarende

Hej Michael!

Du får lige en kopi af et indlæg jeg skrev for et par måneder siden da
en anden spurgte om det samme:

-qoute-

On Sat, 05 Jul 2003 09:44:47 +0200, Anders Kvist wrote:

> [...]
> http://www.watch.impress.co.jp/pc/docs/article/20000207/efilm3.jpg
>
> Jeg syntes ideen er perfekt! Men spørgsmålet er om det hele holder,
> umiddelbart kan jeg se et vist problem med censoren der faktisk sidder
> helt frit...tror ikke den kan have godt af en fedttet tommelfinger i ny
> og næ...osv...
>
> Er der nogen der har set sådan noget lignende i funktion? Holder
> kvaliteten på det...for hvis, så begynder det jo at blive lidt
> interessant...
>
> Eventuelt andre producenter af lignende end Siliconfilm?

Siliconfilm er som andre også antyder det man kalder vapourware - altså
et produkt der bliver markedsført som det næstbedste siden opfindelsen
af den dybe talerken - desværre bliver den slags produkter meget
sjældent til noget! Så du skal nok ikke forvente at der nogensinde
kommer et produkt fra Siliconfilm.
Der findes dog digitale bagstykker til analoge kameraer - dog
hovedsagligt til mellemformat og den slags og de er dyre - MEGET dyre!

-unqoute-

--

/Jesper
OBS: Erstart invalid med dk ved direkte svar!

Fra : Madsen

Dato : 14-09-03 23:08

ja det lyder interessant med som du kan læse på deres hjemmeside søger de
nogen som vil invester. det ser ud til at vare noget tid inden de sætter dem
i produktion.
Klip som er taget på index siden:

(e)film, SiliconFilm, ImagePack, EFS-10 and EFS-4 are trademarks of
Silicon Film Technologies.

The SiliconFilm EFS is not yet available. If you are interested in
purchasing the EFS when it does become available please send us an email at
info@siliconfilm.com.
If you are a qualified investor and are interested in contacting us about
investment opportunities please email us for more information.

Så det er nok ikke i morgen det sker.

Der var vist nok bagstykke til Nikon som blev lavet af kodak, men det er
vist historie.
mvh Jørgen

Fra : Per M

Dato : 15-09-03 09:38

Kodak har faktisk lavet indtil flere digitale modeller af Nikon-kameraer (og
Canon-kameraer), ligesom Fuji's S1 og S2 er baseret på Nikon-huse. Der er en
side om Kodak-modellerne her: http://membres.lycos.fr/ncf/N2BE10.html

mvh
Per M

Fra : simon

Dato : 14-09-03 23:31

Hos http://www.phaseone.com kan man få det som kommer "nærmest" det du
søger.....
De har lavet digitale bagstyker til large-format(4" x 5") kameraer, se:
http://www.phaseone.com/en/PRODUCTS/singleshot/index.htm
men du skal finde den store tegnebog frem, prisen er høj.....

Fra : Jens Tønnesen

Dato : 14-09-03 23:39

"Michael Svarre Hansen" <svarre-hansen@post.tele.dk> skrev i
dk.fritid.foto:

>Jeg har på nettet set et digitalt indsats, som kan monteres i et analogt
>spejlrefleks kamera http://www.siliconfilm.com/

Som du allerede har fået at vide i de andre indlæg i tråden, så er
produktet ikke-eksisterende. Og standardsvaret de sidste mange (!)
gange spørgsmålet har været oppe i denne gruppe har også været, at det
ikke kan betale sig: Den digitale indsats bliver for dyr i forhold til
den kvalitet, man kan få ud af et standard analogt kamera.

Men faktisk er teknikken ikke så langt ude endda. Hvis du er i
besiddelse af en Leica R8 eller R9, så kan du faktisk for et
seksorbitant beløb *snart* købe et digitalt bagstykke, som også kendes
fra det professionelle mellemformatkameraer.

http://www.leica-camera.com/produkte/rsystem/digitalmodul/index.html

--
Jens Tønnesen - http://www.pressefoto.dk

Fra : Alex W

Dato : 15-09-03 08:11

Leica er ved at lave bagstykker til deres to sidste spejlrefleks.... Disse
bagstykker produceres af et DANSK firma og forventes at komme i handlen til
næste år ... prisen ???? måske 50.000 - 100.0000 Forlængelsesfaktoren er på
1.37 Jeg kan desværre ikke liiige huske hvor mange mpix at de er på ...

Så det er ingen and ... jeg har set præsentationen af dem.

Mvh
Alex Wallin

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 15-09-03 08:51

"Alex W" <alex@skriverstuen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> 1.37 Jeg kan desværre ikke liiige huske hvor mange mpix at de er på ...
>
> Så det er ingen and ... jeg har set præsentationen af dem.

Hvordan ser man billedudsnittet i søgeren, når nu chippen ikke er lige så
stor som film?

mvh Frank

Fra : Alex W

Dato : 15-09-03 09:00

> Hvordan ser man billedudsnittet i søgeren, når nu chippen ikke er lige så
stor som film?

> mvh Frank

Godt spørgsmål frank !

/Alex

Fra : thl

Dato : 15-09-03 15:31

"Frank K. Jensen" <mia-frank@_nospam_mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse news:3f656e22$0$6673$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> [...]
> på

> Hvordan ser man billedudsnittet i søgeren, når nu chippen ikke er lige så

Ny matskive ???

mvh
Thorbjørn

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 15-09-03 19:18

"thl" <amagerfoto@pc.dk> skrev i en meddelelse

> "Frank K. Jensen" <mia-frank@_nospam_mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3f656e22$0$6673$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
Disse

> Ny matskive ???

Er sådan en let at skifte, eller skal man så have det på værksted?

mvh Frank

Fra : Alex W

Dato : 16-09-03 08:22

> Er sådan en let at skifte, eller skal man så have det på værksted?
>
> mvh Frank

Det bliver lavet så man frit kan bruge film eller digi bagstykket ....det
var en af tankerne bag projektet

/Alex

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 16-09-03 08:35

> Det bliver lavet så man frit kan bruge film eller digi bagstykket ....det
> var en af tankerne bag projektet

Ja, men det var matskiven jeg tænkte på (uden at vide hvad en matskive er,
så gik jeg ud fra at det er den der viser billedudsnittet i søgeren).

mvh Frank

Fra : thl

Dato : 16-09-03 12:44

> Hvordan ser man billedudsnittet i søgeren, når nu chippen ikke er lige så
> stor som film?
>
> mvh Frank

Leica Digital Modul R Preliminary Specifcations
Type Interchangeable digital module, fully compatible with LEICA R8 and R9, can be exchanged by the photographer
Lenses All Leica R-lenses as well as those earlier LEICAFLEX/SL/SL2-lenses that have been modified by adding the R-cam can be used
Physical . One digital back part
.. One battery power supply part
.. Focusing screen with crop area marked
Price (street) 4500 EUR

mvh

Thorbjørn

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 17-09-03 00:59

> Leica Digital Modul R Preliminary Specifcations
> <snip>
> . Focusing screen with crop area marked

Hvordan/hvor skal den sidde?

mvh Frank

Fra : Michael Svarre Hanse~

Dato : 15-09-03 21:30

Tak for de mange svar!

Jeg overvejer nu at skifte mit analoge Minolta 700si til et mindre digital
(Jeg er bare lidt ked af at komme af med den -
hvis træerne nu havde vokset ind i himlen)

Hilsen Michael