Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
photoshop 7.0
Fra : Michael

Dato : 08-09-03 22:06

Hvor får man Photoshop 7.0 og gerne på dansk til billige penge??

Skriv gerne til min mail

Fra : Kenneth Olsen

Dato : 08-09-03 22:13

Du kan søge efter det på www.edbpriser.dk under software

> Skriv gerne til min mail

Meningen med news er at alle følger med, dermed også lære noget...

--
Kenneth Olsen      kenneth@olsen.dk

"There are 10 types of people in the world... those who understand
binary and those who don't."

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 08-09-03 23:05

Kenneth Olsen svarede:

> Meningen med news er at alle følger med, dermed også lære noget...

Tja Kenneth - jeg gætter på, at Michael mellem linierne efterlyser
et billigt tilbud på en piratkopi, og sådan noget kan jo kun fore-
gå i e-mail's, jeg støtter min formodning på, at en "MiniVote" på
www.fotokritik.dk har afsløret, at 60% af de brugere der har svaret,
oplyser at de bruger en piratkopi af PhotoShop, og til de 60% skal
der nok lægges en pæn sjat, som ikke vil indrømme at de bruger en
piratkopi.

Det virker også lidt paradoksalt, at folk der lige har råd til et
mellemklasse digicam til 3-5.000 kr. skulle ha' råd til at bruge
8-9.000 kr. på en PhotoShop licens...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Chono H.

Dato : 08-09-03 23:09

----
ADOBE, MACROMEDIA og andre store software selskaber er egentlig ikke så
interesserede i at
stoppe pirat kopiering som man skulle tro. Når nu lille ole dowloader en
version af eks Adobe Photoshop, er
der stor sdandsynlighed, for han altid vil bruge det i fremtiden, og ikke
konkurende software. Nå so evt lille ole
skal ud i firma og arbejde, vil han søge steder der bruger photoshoppen,
eller freme købet af photoshoppen og dermed Adobes markeds andel etc.. ved
ikke lige med Adobe, men overstående gælder i hvert fald macromedia,
da overstående teknik, var en ganske effektiv markedsførings "strategy".

De store software selskaber tjener ikke penge på enkelte personer, men på
firmaer, når så personer downloader
pirat kopier, lærer at arb i det, fremmer de dets udbredelse.

----

Fra : Felix

Dato : 09-09-03 00:17

On Tue, 9 Sep 2003 00:09:07 +0200, Chono H. wrote:

>ADOBE, MACROMEDIA og andre store software selskaber er egentlig ikke så
>interesserede i at stoppe pirat kopiering som man skulle tro.

Flere af "de store" udsender endda gratis fulde versioner af
deres SW, indlagt i div. PC-magasiner (særligt de tyske).

Som regel er produktnøglen trykt inde i bladet, og udgaven af den
gratis SW er (næsten) altid af ældre dato.
Så hvis man bider på, er man jo fristet af de billige
opdateringer et stykke tid fremover.

For den almindelige bruger er Photoshop 7.0 slet ikke
interessant, da Photoshop Elements 2.0 stort set kan det samme
(bortset fra det professionelle trykkeritekniske) og med et meget
mere brugervenligt interface - og til en fornuftig pris.
Adobes lærebog "Adobe Photoshop 7.0 Classroom in a book.pdf" er
f.eks. fælles for de to varianter.

Fra : emj

Dato : 09-09-03 03:11

On Tue, 09 Sep 2003 01:17:05 +0200, Felix <Felix@nowhere.invalid>
wrote:

>For den almindelige bruger er Photoshop 7.0 slet ikke
>interessant, da Photoshop Elements 2.0 stort set kan det samme
>(bortset fra det professionelle trykkeritekniske)

....og ikke at forglemme - Actions mangler i Photoshop Elements,
hvorfor jeg vil anbefale PSP8.0, som også har den mulighed med.
Hilsen emj

Fra : Felix

Dato : 09-09-03 09:27

On Tue, 09 Sep 2003 04:10:43 +0200, emj wrote:

>...og ikke at forglemme - Actions mangler i Photoshop Elements,

Det er *ikke* korrekt. Se nederste afmærkning under Elements her:
<http://www.adobe.com/digitalimag/pdfs/pse2-ps7_comparison_chart.pdf>

Fra : Tom Wagner

Dato : 10-09-03 12:18

On Tue, 09 Sep 2003 10:27:26 +0200, Felix <Felix@nowhere.invalid>
wrote:

>Det er *ikke* korrekt. Se nederste afmærkning under Elements her:
><http://www.adobe.com/digitalimag/pdfs/pse2-ps7_comparison_chart.pdf>

Såvidt jeg kan se, giver den henvisning emj ret?

Hilsen Tom

Fra : slet DZRKB

Dato : 10-09-03 12:30

Tom Wagner <tomwag@worldonline.dk> skrev:
>On Tue, 09 Sep 2003 10:27:26
>+0200, Felix
><Felix@nowhere.invalid>

>Såvidt jeg kan se, giver den
>henvisning emj ret?

Hm, paa side 2 i brochuren, under emnet "Be Produktive",
punktet "Automate repetitive tasks using actions and batch
commands" er der en orange prik for PE og en blaa prik for PS.
Ergo, baade PE og PS har actions.

Mvh
Michael

Fra : Felix

Dato : 10-09-03 12:45

Felix skrev:

>Såvidt jeg kan se, giver den henvisning emj ret?

Funktionerne
"Automate repetitive tasks using actions and batch commands"
findes i begge versioner iflg. det PDF-dokument der kommer på min
skærm. Det er 4. linie under "Be Productive"

Hvad bygger du dit udsagn på?

Fra : Tom Wagner

Dato : 10-09-03 15:24

On Wed, 10 Sep 2003 13:44:32 +0200, Felix <Felix@nowhere.invalid>
wrote:

>Hvad bygger du dit udsagn på?

Jeg gjorde blot, som du sagde, og så på "... nederste afmærkning under
Elements". Der stod: "Automate operations across multiple applications
with AppleScript, Visual Basic, or JavaScript" og der var kun stjerne
ved PS.

Men nu kan jeg se, at jeg skulle have kigget efter linje 4 i
afsnittet. Så fik vi det afklaret.

Hilsen Tom

Fra : Felix

Dato : 10-09-03 16:46

On Wed, 10 Sep 2003 16:23:41 +0200, Tom Wagner wrote:

> [...]
>Elements". Der stod: "Automate operations across multiple applications
>with AppleScript, Visual Basic, or JavaScript" og der var kun stjerne

He he, Den danske sprog .....
Jeg burde have skrevet "den nederste linie hvor der *er* en
afmærkning ...."

Undskyld forvirringen.

Fra : emj

Dato : 10-09-03 15:54

On Wed, 10 Sep 2003 13:18:00 +0200, Tom Wagner <tomwag@worldonline.dk>
wrote:

>Såvidt jeg kan se, giver den henvisning emj ret?

uanset henvisningen, så har jeg selv Photoshop Element og mangler at
vide, hvor hulen den actionsfunktion findes.
Det er ikke tilstrækkeligt, at det fremgår af en PDF-fil , det skal
helst også passe med virkeligheden.
Hilsen emj

Fra : Felix

Dato : 10-09-03 17:11

On Wed, 10 Sep 2003 16:54:01 +0200, emj wrote:

>uanset henvisningen, så har jeg selv Photoshop Element og mangler at
>vide, hvor hulen den actionsfunktion findes.

SVJH ligger funktionen under 'Windows' i I PS.
Jeg kiggede lige i min PE, og actions findes *ikke* dér. Jeg kan
heller ikke finde den nogetsteds.

>Det er ikke tilstrækkeligt, at det fremgår af en PDF-fil , det skal
>helst også passe med virkeligheden.

Ja, det ligner falsk reklame fra Adobe. PE har tilsyneladende kun
batch-funktionen. Begge funktioner er listet på samme linie i
PDF-filen.

så hvis andre ikke kan påvise funktionen havde/har du ret.

Fra : emj

Dato : 10-09-03 17:28

On Wed, 10 Sep 2003 18:11:00 +0200, Felix <Felix@nowhere.invalid>
wrote:

>så hvis andre ikke kan påvise funktionen havde/har du ret.

Tak, jeg elsker nemlig at få ret, især når jeg har det
Hilsen emj

Fra : MiBO

Dato : 10-09-03 17:56

emj wrote:

> Tak, jeg elsker nemlig at få ret, især når jeg har det
> Hilsen emj

Hvilken version af PE er det I har?? Brochuren er for PE version 2, og
hvis jeres version er 1.1 kan det netop være årsagen.

/michael

Fra : emj

Dato : 10-09-03 17:56

On Wed, 10 Sep 2003 18:56:13 +0200, MiBO <me@privacy.net> wrote:

>Hvilken version af PE er det I har?? Brochuren er for PE version 2

Hvilket også er den version, som jeg har
Hilsen emj

Fra : Tom

Dato : 09-09-03 06:27

> De store software selskaber tjener ikke penge på enkelte personer, men på
> firmaer, når så personer downloader
> pirat kopier, lærer at arb i det, fremmer de dets udbredelse.

Øhh tjener ikke penge på et program der koster 9000 Kr?

--
Tom

Fra : Chono H.

Dato : 09-09-03 11:05

"Tom" <tom_christensen@bigfoot.com> wrote in message

> Øhh tjener ikke penge på et program der koster 9000 Kr?

de koster 9000,- men der er ikke nogen privat personer der køber dem

Fra : Michael

Dato : 09-09-03 16:07

Chono H. <demo@mohawk.dk> skrev:

>"Tom" <tom_christensen@bigfoot.com>
>wrote in message
>d12.news.tele.dk...

>de koster 9000,- men der er ikke
>nogen privat personer der køber dem

Så må de have piratkopier

Fra : Jens Bruun

Dato : 10-09-03 08:21

"Chono H." <demo@mohawk.dk> skrev i en meddelelse

> de koster 9000,- men der er ikke nogen privat personer der køber dem

Du kan vel strengt taget kun snakke for dig selv

--
-Jens B.

Fra : Chono H.

Dato : 08-09-03 22:21

well, sats hellere på en engelsk "brugt" version..da den kan fås for nogle
tusinde kroner..hvorimod den danske version er stinkende dyr..

www.ebay.com

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 09-09-03 07:42

Hej

Hvad skal du bruge Photoshop til, som du ikke kan klare med Photoshop
elements, jeg har brugt elements, og det kan klare alt hvad jeg har brug
for...

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : Michael

Dato : 09-09-03 08:14

René Ernst Nielsen <cigarer@tiscali.dk> skrev:
>Hej

> [...]

Tak for svarene.

Ja jeg kan da sagtens bruge Elements ver. 2.0