Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kigger fotofolkene med når de fremkalder?
Fra : core99

Dato : 07-09-03 13:52

X-No Archive: yes

Bare en tanke... når folk tager feriebilleder af deres topløse kærester og
sender dem til fremkaldelse, sidder dem der fremkalder billederne så og
kigger med (og gør måske 'uanstændige' ting? :])

--

core99@delite.dk (remove first two after@)
PGP key availiable

Fra : Chono H.

Dato : 07-09-03 14:30

Det kommer an på hvilken film du har skudt billederne på, hvis det er på
35mm, hvad det sikkert er, så er der ringe chancer for de kigger med. at
fremkalde den slags film, og lave kontaktark, og printe dem, sker helt
automatisk, og lige din fotomand syntes han vil kigge dem igennem, ved jeg
ikke, men hvis du bruger de store kæder til at fremkalde dine billeder, er
der ikke store chancer for det

Fra : Søren Blom

Dato : 07-09-03 14:32

"core99" <core99@delite.dk> skrev

> Bare en tanke... når folk tager feriebilleder af deres topløse kærester og
> sender dem til fremkaldelse, sidder dem der fremkalder billederne så og
> kigger med (og gør måske 'uanstændige' ting? :])

Generelt nej, det er de færreste der har tid til at kikke på de billeder der
bliver fremkaldt/kopieret, hele processen er automatiseret og på store lap
er der ikke en som ser på billederne der bliver kopieret de bliver bare
spyttet ud og lagt i færdige pakker bagefter, måske bliver de slet ikke rørt
af mennesker uden hele processen. Bestille man en luksus fremkaldelse,
bliver de færdige billeder, for at se efter fejl på billedet, lysforhold
osv. men selve motivet, er ikke rigtig noget man lægger mærke til, og det
med at man skulle tage en kopi af et par nøgen bryster, tror jeg nok høre
til sjældenhederne, for hvem har ikke set det før?
Men risikoen for at det skulle ske at en på et foto lap. tager en kopi af en
kundes billeder er da der, men tror at den er forsvindende lille.

Har du da set One Houe Photo siden du er begyndt at tænke på det?
--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Jens Bruun

Dato : 07-09-03 17:32

"core99" <core99@delite.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
og
> kigger med (og gør måske 'uanstændige' ting? :])

Gør du?

[FUT: dk.snak.seksualitet]

--
-Jens B.

Fra : Bested

Dato : 07-09-03 17:47

Prøv da lige at komme med nogle mere konstruktive kommentare. Det er et
udmærket spørgsmål som jeg også tit har tænkt over.

Fra : Lars Wagner Hansen

Dato : 07-09-03 17:53

"Bested" <morten@bested.net> skrev i en meddelelse
> Prøv da lige at komme med nogle mere konstruktive kommentare. Det er et
> udmærket spørgsmål som jeg også tit har tænkt over.

De fleste billeder fremkaldes på maskiner, og med mindre der går noget galt,
er der aldrig et menneske der ser dem før du åbner kuverten.

Lars
ps. husk at svare under det du svarer på.

Fra : Martin Jorgensen

Dato : 07-09-03 21:46

"Bested" <morten@bested.net> skrev i en meddelelse
-SNIP-
> [...]

Det har jeg hørt, ja... Og de griner af dem og viser billederne til
hinanden...
Men idag er der nok flere og flere ting som bliver fremkaldt automatisk med
en maskine... Men tag f.eks. de der 1-times fotofremkaldelser... Der tror
jeg nok at der står en mand, manuelt og kigger på... Jeg har ihvertfald hørt
det fra folk, der har arbejdet sådanne steder.

Nu har jeg ikke adgang til den slags, så nej.

mvh.
Martin Jørgensen.

Fra : Poul Simon

Dato : 08-09-03 07:44

Det gør de helt bestemt - og jeg er også sikker på, at EB's "afsløringer"
forleden af nøgne piger, der var lagt ud på nettet, stammer derfra.
Jeg havde mistanke til mit "Photo Care" (somewhere). Tog nogle meget frække
billeder på et 1-gangs kamera (amatør) under et af mine mange besøg på
Malta - tog filmen med hjem og fik den fremkaldt. Bilederne blev IKKE lagt
andre steder, end i min egen skuffe. Jeg havde sørget for nogle meget
integrerede baggrundsting (bestemt bog, som pigen læste i, men en mand
bollede hende bagfra osv. Ingen af billederne kunne lægges på nettet, uden
at jeg kunne se, at de var mine.
½ år efter så jeg dem under mine eftersøgninger på nettet. Der var gjort
forsøg på at skjule, at billederne ikke var mine (bogtitel fjernet, billedet
spejlvendt, billede kun i udsnit osv.) Men jeg er IKKE i tvivl. Derfor
arbejder jeg nu UDELUKKENDE med digitalkameraer!
Hej - Poul Simon

Fra : PerX ...

Dato : 09-09-03 14:00

In article <wyV6b.67725$Kb2.3067362@news010.worldonline.dk>,
poulsimon@hotmail.com says...

> [...]
> spejlvendt, billede kun i udsnit osv.) Men jeg er IKKE i tvivl. Derfor
> arbejder jeg nu UDELUKKENDE med digitalkameraer!

Du skulle have meld dem til politiet.

Fra : preben nielsen

Dato : 08-09-03 09:23

"Bested" <morten@bested.net> skrev i en meddelelse

Ingen anelse ? Men løsningen hedder digitalt kamera

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Thomas

Dato : 10-09-03 08:21

Jeg er ikke i tvivl om, at fotofolkene kigger på billederne. Men jeg
har dog aldrig oplevet censur, men bare skæve smil.

Jeg har indleveret masser af film med nøgne piger. Jeg har indleveret
film fra en nudistsommer, hvor mine venner og jeg rendte rundt med
røven bar i et sommerhus, og bl.a. dyrkede "circle jerking".

Det sjoveste billede jeg har været med til at lave, var på Hawaii,
hvor vi på et "hippie retreat" badede nøgne i poolen.

En af pigerne købte et vandtæt engangskamera og dykkede ned i poolen
og tog undervandsbilleder af vores pikke. Men heller ikke her, havde
vi problemer med at få fremkaldt billederne. Selv ikke i det bornerte
USA.

VH

Thomas

Fra : Benny Mortensen

Dato : 07-09-03 18:31

"core99" <core99@delite.dk> skrev i en meddelelse
> X-No Archive: yes

Hej core00

Det skulle lige være dem der klipper billederne, hvis det stadig foregår
manuelt nogle steder. Ellers foregår alt pr automatik. Så du kan ikke lægge
billet og reklame ind ved det dejlige skår i Bilka på den måde

M.V.H.....Benny..

Fra : core99

Dato : 07-09-03 19:15

X-No Archive: yes

> [...]
lægge
> billet og reklame ind ved det dejlige skår i Bilka på den måde

Tak for oplysningen.

Hvis det havde været tilfældet ville det have været (endnu)et af grundene
til at købe et digital kamera. Jeg bryder mig ikke om tanken at 'andre
kigger på mine billeder', jeg ved godt det lyder paranoidt men sådan har jeg
det.

Nu kan jeg bare ikke bestemme mig til om jeg skal købe et dyrt digi eller
bruge et ældre yashica spejlreflekskamera og få fremkaldt billederne på
CD-ROM. Det virker som om de digitale ikke kan stille skarpt men på den
anden side er de billige i drift....

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 07-09-03 20:05

> [...]
> bruge et ældre yashica spejlreflekskamera og få fremkaldt billederne på
> CD-ROM. Det virker som om de digitale ikke kan stille skarpt men på den

Hej

Du kan jo købe et godt spejlrefleks kamera (de falder som sindsygt i pris i
f.eks. dba.dk, alle skifter til digitalt, jeg har selv købt et Canon EOS 5,
brug som backup for en prof, til 1000 kr...). For at få digitaliseret
negativerne har jeg købt en negativscanner, en Microtek Filmscan 2700, som
jeg synes giver virkelig gode resultater, meget bedre end det man får på en
foto cd...

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : Jeppesen

Dato : 08-09-03 08:07

"core99" <core99@delite.dk> skrev i en meddelelse
SNIP
> [...]
> til at købe et digital kamera. Jeg bryder mig ikke om tanken at 'andre
> kigger på mine billeder', jeg ved godt det lyder paranoidt men sådan har

Fornylig var der en artikel i enten BT eller Ekstrabladet der omhandlede
netop dette emne. Ifølge artiklen (med interviews af forskellige
københavnske fremkalderbikse) var der ikke grænser for hvad de så - så du må
nok igang med hjemmeprinteri hvis du er den generte type

> [...]
> bruge et ældre yashica spejlreflekskamera og få fremkaldt billederne på
> CD-ROM. Det virker som om de digitale ikke kan stille skarpt men på den

Køb dig en god scanner som kan tilbyde tilfredsstillende opløsning - den vil
du ha´ glæde af i mange år - hvis du er vant til rigtig SLR skal du ofre
mange penge for at blive bare nogenlunde tilfreds med den digitale teknik
der er på markedet idag. Shutterlag synes jeg er det værste - når jeg
trykker på udløseren skal eksponeringen altså tages.

Mvh Kim

Fra : Benny Mortensen

Dato : 09-09-03 16:22

"core99" <core99@delite.dk> skrev i en meddelelse
> X-No Archive: yes

> lægge

> Tak for oplysningen.

Hej igen

Jeg tror faktisk nogle steder, at det med klipningen er blevet maskinelt, da
jeg på det seneste har både set og hørt om nogle forkerte klipninger, og
samtidigt med det, også set nogle meget dårlige fremkaldelser, med, jeg vil
ikke sige store fejl, men snarere sige MEGA store fejl, som jo desværre
ødelagde hele filmen. Desværre er det jo umuligt, at tage billederne fra en
konfirmation om igen. Så nu fortryder jeg, at jeg gav faderen film 1, og så
selv fik fremkaldt film 2, men det gjorde da en god ting, det fjernede da i
det mindste muligheden for at drage kameraet i tvivl. Så den film han fik
tilbage, var en af dem, som førhen blev væk, under mystiske omstændigheder.

M.V.H......Benny..

Fra : Tom

Dato : 07-09-03 19:20

> Bare en tanke... når folk tager feriebilleder af deres topløse kærester og
> sender dem til fremkaldelse, sidder dem der fremkalder billederne så og
> kigger med (og gør måske 'uanstændige' ting? :])

Ja de gør
For 15 år siden tog jeg nogle billeder af konen som var gravid og da jeg
ville hente billederne sagde fotohandleren at han ikke havde lavet
papirbilleder af alle negativer fordi nogen af dem opfattede han som
pornografiske (sådan en pervers st.....)

--
Tom

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-09-03 19:32

Tom <tom_christensen@bigfoot.com> wrote:

> [...]
> papirbilleder af alle negativer fordi nogen af dem opfattede han som
> pornografiske (sådan en pervers st.....)

Han har nok beholdt dem selv

Jeg har også været ude for at få billeder kommenteret i en lille, lokal
biks, hvor vi har handlet i mange år. Men de sad vist selv ved
maskinerne og kunne vel ikke undgå at se billederne. Om ikke andet
gennemgik de dem altid og lavede de dårlige om. Der var altid printet
nogle ekstra tal bagpå de billeder, hvor belysningen var ændret. På den
måde kan fotohandleren jo ikke undgå at se billederne. Men man må vel
kunne forvente, at han er diskret, som vi andre også er i vores arbejde.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas

Dato : 09-09-03 09:19

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 09-09-03 11:49

core99 wrote:

> X-No Archive: yes

Det er virkningsløst at skrive X-No Archive: yes i indlæggets
boddy, det skal stå i headeren for at virke....!

> Bare en tanke... når folk tager feriebilleder af deres topløse kærester og
> sender dem til fremkaldelse, sidder dem der fremkalder billederne så og
> kigger med (og gør måske 'uanstændige' ting? :])

Et fotolab kan ikke kopiere billeder i blinde, så selv om meget
efterhånden er automatiseret, så er der løbende visuel kontrol
af produktionen, men det betyder ikke, at de nøje gransker hvert
enkelt billede.

Men hvis du som jeg har set opslagstavlen i frokostuen, på et
større fotolab, så ville du vide, at medarbejderne samler på sær-
ligt sjove og frække billeder, de laver simpelthen en ekstra kopi
til opslagstavlen, og det squ godt nok utroligt hvad folk foto-
graferer...)

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Thomas Madsen

Dato : 09-09-03 12:34

Niels Ebbesen skrev:

> Det er virkningsløst at skrive X-No Archive: yes i indlæggets
> boddy, det skal stå i headeren for at virke....!

Ikke hvis det er Google Groups man vil forhindre at indlægget bliver
gemt på.

<http://www.google.com/googlegroups/help.html#prevent>
| Google supports the 'X-No-archive: yes' header, and we will not
| archive any articles that contain this text either in the header
| or in the first line of the message body.

Madsen.

Fra : Thomas Corell

Dato : 09-09-03 16:05

Thomas Madsen wrote:

> Ikke hvis det er Google Groups man vil forhindre at indlægget bliver
> gemt på.
>
><http://www.google.com/googlegroups/help.html#prevent>

Stikordet er "header". Sådan som core99 angav det står det ikke i
headeren men i body.

Så det er som Niels skriver virkningsløst.

--
Don't waste space

Fra : Thomas Madsen

Dato : 09-09-03 16:28

Thomas Corell skrev:

> Stikordet er "header". Sådan som core99 angav det står det ikke i
> headeren men i body.

Hmm, det tyder på at du (og Niels) har ret, for man kan finde
indlægget fra core99 på Google Groups. Jeg må misforstå det som
Google Groups skriver så for i min verden er 'the first line of
the message body' ikke headeren.

Madsen.

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 09-09-03 19:22

Thomas Madsen wrote:

> [...]
> indlægget fra core99 på Google Groups. Jeg må misforstå det som
> Google Groups skriver så for i min verden er 'the first line of

Tja Thomas - jeg tror ikke du misforstår noget...)

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Thomas Madsen

Dato : 09-09-03 21:26

Niels Ebbesen skrev:

> Tja Thomas - jeg tror ikke du misforstår noget...)

Hvis jeg ikke har misforstået det Google skriver, så undrer jeg mig
egentlig over at man alligevel kan finde indlæg hvor første linie i
body indeholder X-No Archive: yes når man søger på Google Group.

Nå, men det har jo intet med foto at gøre, så over and out herfra. :)

Madsen.

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 09-09-03 21:45

Thomas Madsen wrote:

> Nå, men det har jo intet med foto at gøre, så over and out herfra. :)

Hej Thomas send mig en e-mail jeg kan reply'e på, så skal jeg
forklare....

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Thomas O. Nielsen

Dato : 10-09-03 00:44

On Sun, 7 Sep 2003 14:51:32 +0200, "core99" <core99@delite.dk> wrote:

Arbejdede tidligere hos Kodak på et fotolab .. og vi så ting og sager
... billederne blev klippet manuelt *B*