Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvilke kamerarer kan ? eller noget
Fra : Sparre

Dato : 05-09-03 18:55

Hejsa

Er ikke så velbevandret i fotoverdenen(over compact kamera niveauet) men
spekulerede på hvordan det hele hænger sammen (ved dog lidt om det)

Min far har et gammelt Canon Spejlreflekskamera købt sidst i 70'erne, det er
et AE-1. Han har også en lille håndfuld linser så som tele og vidvinkel alle
originale canon. Findes der digitalkamerarer idag som kan tage disse linser
? og hvilken prisklasse ligger vi i ?

<sidenote>
Tjener lidt gode penge for tid og har ønske om at invisterer i et godt
kamera istedet for det lille 2 megapixel jeg render rundt og forsøger at
tage gode billeder med, vil ha lidt mere gejl og flere
instillingsmuligheder...
</sidenote>

--
Sparre

Fra : Hans Chr. Sørensen

Dato : 05-09-03 19:10

Prisen på en brugt Canon AE-1 ligger vel på 300 - 400 kr.
Originale Canon objektiver af FD typen ligger på ca. 150-200 kr. for et 35mm
f3.5, en 135mm f3.5 samme pris.
Denne type objektiver kan ikke bruges på nyere kameraer, da Canon skiftede
bajonetfatning da EOS kameraererne kom på markedet.
(Priserne stammer fra det tyske Foto magazin´s guide for brugt priser)

Hilsen Hans - www.fotofritid.dk

Fra : Kristian

Dato : 05-09-03 21:31

Tja hvor meget ønsker du at investerer i det? Og hvad skal du bruge det til?
Er du meget seriøs med det eller vil du bare have en bedre kvalitet i dine
billeder som(undskyld udtrykket) "søndagsfotogreaf"...? Der er mange
spørgsmål at besvare..

Minoaltes model 7i er virkelig penge værd, og koster omkring 8000. Du får
god optik og mixels..
Af egen erfaring kan jeg klart anbefale Olympus 700 serien..Alt efter
hvilket kamera du vælger får du en virkelig god optik(bedre end de fleste
andre kamerare). Prisen er omkring de 3000-5000 kr. Så uanset om du vælger
et 3.0 mio pixels(som måske er forældet for nogle), som vil objektivet rette
op på det.. Men højere Pixels er jo kun nødvendigt, hvis du vil "blæse" dine
billede rop...

Hvis du virkelig er seriøs omkring dine fotos kan du invester i et digital
spejlreflekskamera. Som fx. Canon D-60 (13.000), D-10(17.000) eller Canons
sidste nye skud på stamme til 10.000 kr. (Kan ikke huske hvad den hedder...)
Her kan du bruge alle Canons EOS objektiver.. Ellers er der Nikons D-100 som
koster de små 19.000. Alle priser er kun for husene...

med venlig hilsen

Kristian