Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvilket kamera
Fra : Frank

Dato : 04-09-03 18:24

Hej NG !

Efter tidligere indlæg hvor jeg spurgte om gruppen var OK vil jeg gerne have
lidt vejledning i valg af Kamera.

Jeg vil investere i et digital kamera til firma og privat mæssig brug. Det
må gerne være lidt kompakt altså ikke fylde for meget og stadig være i god
kvalitet. Optisk zoom, SD kort etc.

Jeg har selv spekuleret på et Canon (evt. ixus v serie) eller Sony

Hvad er der af gode råd

Frank

Fra : MaRk

Dato : 04-09-03 18:35

> Hvad er der af gode råd

Hvad skal der pris mæssigt ligge på??

Ixius 400 har jeg hørt godt om

Fra : Frank

Dato : 04-09-03 18:42

Jeg har tænkt mig at ville ofre max 4.500 til 5.000 DKK

Frank

Fra : Rune Jensen

Dato : 04-09-03 20:41

"Frank" <pors@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har tænkt mig at ville ofre max 4.500 til 5.000 DKK

Ixus 400 er et rigtigt godt kamera og koster 3800,-

Rune

Fra : Bested

Dato : 04-09-03 18:52

Jeg har selv en IXUS V ... et godt kamera men det er også ved at blive
forældet efterhånden.
4500-5000 er mange penge og man får meget godt kamera for den pris. Et par
forslag til små gode kameraer:
Sony V-1
Canon S50

De får begge gode anmeldelser.

(tjek evt. shopman.dk ud inden du køber. Nogengange kan man spare ca. 1000
kr på kameraer i den prisklasse)

Fra : Frank

Dato : 04-09-03 19:14

HEJ NG
Jeg bor tæt på den tyske grænse og vil evetnuelt prøve at checke priser i
Tyskland.
Hvis nu jeg ikke vil investere mere end maks 3500 hvad er der så af goder

PS jeg troede at IXUS 400 var det nyeste ??

Frank

Fra : Bested

Dato : 04-09-03 19:48

Hvis det er max 3500 skal du helt sikker tjekke A70 ud (og A80 som kommer
snart).

Hvis du ikke i forvejen kender dpreview.com, du kan du jo tjekke de
forskellige kameraer der.

Fra : Rune Jensen

Dato : 04-09-03 20:50

"Frank" <pors@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse

> PS jeg troede at IXUS 400 var det nyeste ??

Det er det også, han snakker om ixus v..også kendt som s110, den er fra maj
2001, så den er efterhånden noget gammel.
Personlig synes jeg du skal give de 300,- mere og få Ixux 400, det er
rigtigt godt kamera.

Rune

Fra : Frank

Dato : 04-09-03 19:15

http://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/62690.html
Denne side har mange gode priser syntes jeg

Fra : Frank

Dato : 04-09-03 19:16

Min Svoger har lige fået S50, jeg syntes dog at det var lidt større og ikke
så fix som ixus 400

Fra : Henrik Münster

Dato : 04-09-03 21:58

Frank <pors@post8.tele.dk> wrote:

> Min Svoger har lige fået S50, jeg syntes dog at det var lidt større og
> ikke så fix som ixus 400

Til gengæld har det en større skærm og flere manuelle muligheder. G3 og
G5 er endnu større og har endnu flere muligheder for selv at påvirke,
hvordan billedet skal tages. Det er op til en selv, hvilket kompromis
man ønsker mellem "lille, let og nemt at bruge" og så "mange muligheder
for den avancerede fotograf".
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Frank

Dato : 05-09-03 08:52

Mange tak for alle de gode svar, jeg tror at jeg stikker ned i en butik og
kigger lidt på Ixus 400 og eventuelt et Sony

Frank