Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Olympus C-740UZ kontra C-750UZ
Fra : Zalza

Dato : 03-09-03 18:44

Hej gruppe :)

Jeg skal have et kamera med god zoom (min. 8x optisk)
Jeg er blevet frarådet at købe HP pga. optikken - så jeg er hoppet over til
Olympus.

www.EdbPriser.dk kan man købe:
- Olympus C-740UZ til 3.965,- kr
- Olympus C-750UZ til 4.693,- kr

Er forskellen på de 2 kameraer virkelig 700 kr værd ?

Jeg har lavet en Side-by-Side test på:
http://www.dpreview.com/reviews/sidebyside.asp
Så vidt jeg kan se er forskellen henholdsvis 3 og 4 megapixel og antal X
digital zoom (som man ik kan bruge til noget)
Hvad siger i ?...

Jeg skal jo også ud og have et nyt 128mb xD kort hvis jeg køber et af
kameraene - og de kort er vel ik helt billige.

Endnu engang:
- er forskellen på de 2 kameraer 700 kr værd ? Noget jeg har overset ?

/Zalza
www.Yoo.dk

Fra : Ukendt

Dato : 03-09-03 18:53

Zalza wrote:

> [...]
> Så vidt jeg kan se er forskellen henholdsvis 3 og 4 megapixel og antal X
> digital zoom (som man ik kan bruge til noget)

Der er også en flashsko og en muligheden for lyd i video optagelser til
forskel.

> Jeg skal jo også ud og have et nyt 128mb xD kort hvis jeg køber et af
> kameraene - og de kort er vel ik helt billige.

De koster omkring 500 kroner, hvis det skal være original Olympus.

> Endnu engang:
> - er forskellen på de 2 kameraer 700 kr værd ? Noget jeg har overset ?

Kommer an på dine behov. Hvis du vil printe i store størrelser eller
hvis du gerne vil kunne beskære dine billeder lidt mere så er det jo
pengene værd. Hvis du vil bruge en ekstern flash så er valget jo også
indlysende.

Hilsen
Carsten Øhlenschlæger

Fra : Zalza

Dato : 03-09-03 19:15

Hej

Ja okey...

Har lige fundet
http://www.dpreview.com/news/0303/03030211olympusc740c750.asp

Tror lige jeg vil læse lidt på den side nu :)

/Z

Fra : Moose

Dato : 03-09-03 20:52

"Zalza" <no.sp@m> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg skal have et kamera med god zoom (min. 8x optisk)
> Jeg er blevet frarådet at købe HP pga. optikken - så jeg er hoppet over

Jeg har et HP850, som jeg kunne forestille var det du havde kigget på. Jeg
kan kun sige at jeg er tilfreds med de billeder det tager.
En klar fordel på HP'et kameraet, som du ikke finder på Olympus, er den
lille "Illumination light" der gør det kan fokusere selv i total mørke.
Kameraet lyser lige ganske kort et rødt lys på det sted, det prøver at
fokusere på, hvis det ikke er lys nok. Og det virker!

Mvh
Dennis Thomsen

Fra : Zalza

Dato : 03-09-03 21:14

> lille "Illumination light" der gør det kan fokusere selv i total mørke.
> Kameraet lyser lige ganske kort et rødt lys på det sted, det prøver at
> fokusere på, hvis det ikke er lys nok. Og det virker!

Ja det kender jeg godt - det har mit Sony og Canon begge :)

/Z

Fra : Mich@el

Dato : 09-09-03 11:38

Hej Dennis.

Moose skriver:

> [...]
> Kameraet lyser lige ganske kort et rødt lys på det sted, det prøver at
> fokusere på, hvis det ikke er lys nok. Og det virker!

Æhhh - du må lige fortælle mit Olympus C-2100UZ at det ikke har denne
funktion.

Det tror jeg ikke at det er klar over.

Mvh.
Michael

Fra : Stig Wolff

Dato : 09-09-03 16:09

"Mich@el" <ms@sport.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Dennis.
>
> Moose skriver:

Jeg

Hr lige tjekket 850 på DC resource. Det ser da meget godt ud det hele. Min
bekrymring er, at jeg har været lidt uheldig med andre HP produkter så jeg
bevidst har undgået dette mærke.
Tænker i denne stund, at det måske var et interessant emne i gruppen at tage
op - altså hvilke mærker man kan "stole" på.
Har iøvrigt talt med en avis fotograf (selvfølgelig med udstyr til mere end
70.000,-) der råder mig til at gå efter de traditionelt kendte kamera mærker
som Olympys, Canon og Nikon.
Risikoen er jo, at der er ligeså mange (eller flere) meninger om dette som
der er mærker til!!
Stig

> Æhhh - du må lige fortælle mit Olympus C-2100UZ at det ikke har denne
> funktion.
>
> Det tror jeg ikke at det er klar over.

JA, det undrede også mig - ellers skulle alle forhandlerne og rewieveerne da
tale usandt!!
Stig

Fra : Stig Wolff

Dato : 09-09-03 16:22

Undskyld!!!! jeg kom til at svare på indlæget som om det var til mig og
ydermere læste jeg "Olympus C-740UZ kontra C5050Z.
Hvor dum kan man være!!

Fra : Zalza

Dato : 04-09-03 09:37

i nogen reviews nævner de at 750 har fjernbetjening med og i andre reviews
navnes det slet ikke.

Hars 750 fjernbetjening med ?

/Z

Fra : Steen Lindved Nielse~

Dato : 04-09-03 10:03

"Zalza" <no.sp@m> wrote in

> i nogen reviews nævner de at 750 har fjernbetjening med og i andre
> reviews navnes det slet ikke.
>
> Hars 750 fjernbetjening med ?
>
> /Z

Den har fjernbetjening med og kamerahuset er i metal.

Steen