Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Flere billeder
Fra : lars bo

Dato : 03-09-03 18:15

Hej NG
Så er der atter nye billeder.
De findes som sædvanligt under punktet "Nyeste Billeder".
Alle kommentarer er velkomne.
--
hilsen
lars bo

PS.: Når du får tid, så kommenter andres billeder!

Fra : Tom

Dato : 03-09-03 18:47

> Så er der atter nye billeder.
> De findes som sædvanligt under punktet "Nyeste Billeder".
> Alle kommentarer er velkomne.

Du bør straks få rettet dette billede op
http://www.stien.dk/galleri/asp/stort_billede.asp?Billed=../billeder/sol_i_skarridsoe_24_3.jpg

--
Tom

Fra : lars bo

Dato : 03-09-03 20:22

Hej Tom

> Du bør straks få rettet dette billede op

http://www.stien.dk/galleri/asp/stort_billede.asp?Billed=../billeder/sol_i_s
karridsoe_24_3.jpg

Nu er jeg jo ikke meget for at ændre i mine billeder ved hjælp af edb, men
at dreje dem kan jeg måske strække mig til

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 04-09-03 19:19

lars bo skrev:

> Nu er jeg jo ikke meget for at ændre i mine billeder ved hjælp af edb,

Hej Lars Bo.

Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvorfor du ikke vil udføre
billedbehandling på dine billeder? Du kunne ellers med fordel
forbedre en hel del

> ... men at dreje dem kan jeg måske strække mig til

Jeg har bemærket, at du har rettet horisonten op i "Solnedgang
over Skarridsø". Det blev det jo noget bedre af. Men hvorfor
dette "måske"?

--
Venlig hilsen
Svend Erik

Fra : lars bo

Dato : 04-09-03 22:19

Hej Svend Erik

> Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvorfor du ikke vil udføre
> billedbehandling på dine billeder? Du kunne ellers med fordel
> forbedre en hel del

Helt enig. Købte jeg de sidts udgivne bøger til Photoshop 7 og lærte
programmet var der nok ingen tvivl om at mine billeder ville præsenterer sig
bedre. Hvis jeg samtidigt investerede i en dyrere scanner der kunne tage
negativer blev det nok endnu bedre.
Men er det det der skal bedømmes?
Hvorfor ikke kommenterer komposition o.l., i stedet for at springe billeder
over der ikke står som postkort

> Jeg har bemærket, at du har rettet horisonten op i "Solnedgang
> over Skarridsø". Det blev det jo noget bedre af. Men hvorfor
> dette "måske"?

Jeg rettede dette billede op, fordi jeg egentligt burde have gjort det da
jeg tog det.

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 06-09-03 18:47

lars bo skrev:

> Købte jeg de sidts udgivne bøger til Photoshop 7 og lærte
> programmet var der nok ingen tvivl om at mine billeder ville præsenterer sig
> bedre.

Ja, nu kunne du jo også gå hen på dit bibliotek. Der kan du låne
nogle ret nye bøger om emnet. Så det burde i hvert fald ikke være
et problem.

> Hvis jeg samtidigt investerede i en dyrere scanner der kunne tage
> negativer blev det nok endnu bedre.

Du ville opleve en hel anden kvalitet, ved at bruge en filmscanner.

Men har du ikke en ordentlig fotohandler, der kan scanne de bedste
negativer ind for dig - så du kan opleve, hvad der ligger gemt af
gode informationer i et negativ/dias?

> Men er det det der skal bedømmes?

Det er ikke det dyre isenkram, der skal bedømmes. Nej!

> Hvorfor ikke kommenterer komposition o.l., i stedet for at springe billeder
> over der ikke står som postkort

Når du ikke får kommentarer på en del af dine billeder, så er det
nok fordi, folk synes, det er svært give en præcis forklaring
på, hvordan det kunne gøres bedre. Det er jo noget lettere at rose
et godt billede

Men lidt ros skal du nu have. For jeg kan se, du er blevet bedre
til bruge komposition. Fx billedet af hunden, "Er det en fjende",
har du godt nok fået placeret hovedet på det rigtige sted. Men
træerne i baggrunden forstyrer rigtig meget.

Ja, det er ikke let at holde styr på det hele. Men med hård
træning skal det nok gå fremad

--
Venlig hilsen
Svend Erik