Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
300kr's digital kamera
Fra : lejevalby@tiscali.dk

Dato : 03-09-03 13:41

http://www.edbpriser.dk/brugtspot/findprodukt.asp?kode=1245

Nogen der har haft lejlighed til at lege med det legetøj ?
Kan det tage nogle billeder man bare nogenlunde kan holde ud at se på -
på en skærm/tv ?

--
Anders Majland
Digital Ixus, AW-PS-200 (kamerahus), Apacer 128MB & 512MB Compact Flash

Fra : Martin Petersen

Dato : 03-09-03 13:47

lejevalby@tiscali.dk (lejevalby@tiscali.dk) skrev følgende:
> [...]
>
> Nogen der har haft lejlighed til at lege med det legetøj ?
> Kan det tage nogle billeder man bare nogenlunde kan holde ud at se på

På et tv er de sikkert ok... Det er alligevel ikke ret høj opløsning. Men
mon ikke det svarer til kvaliteten i diverse mobiltelefoner med kamera?

- Martin

Fra : Kai Birger Nielsen

Dato : 03-09-03 14:48

In <bj4nja$i1h$1@sunsite.dk> <lejevalby@tiscali.dk> writes:

> [...]

>Nogen der har haft lejlighed til at lege med det legetøj ?
>Kan det tage nogle billeder man bare nogenlunde kan holde ud at se på -

Det ligner det her: http://www.246.dk/espion.html
Til den pris er det cmos chip og det giver et ret gyseligt
farvestik. Det er et 300 krs stykke legetøj. Du kan ikke tage
billeder, der skal bruges til noget med det. Ok ?

mvh Birger Nielsen (bnielsen@daimi.au.dk)

Fra : Michael Holm

Dato : 03-09-03 15:43

CMOS er skam fint! - Mic Canon EOS 10D har en CMOS chip.

//Michael

Fra : Tom

Dato : 03-09-03 15:46

> [...]
> farvestik. Det er et 300 krs stykke legetøj. Du kan ikke tage
> billeder, der skal bruges til noget med det. Ok ?

Det laver sådan ca. den samme billed"kvalitet" som min Nokia 7650
mobiltelefon

--
Tom

Fra : anders majland

Dato : 03-09-03 17:50

> Det ligner det her: http://www.246.dk/espion.html

Yep - bare til halv pris ...

> Du kan ikke tage billeder, der skal bruges til noget med det. Ok ?

Og de sidder med billeder der var linket til var jo ikke overbevisende,
men til prisen måske ikke helt dumt som det ekstra kamera til konens
taske. Så hun kan tage et par billeder med hjem af hvad det nu end er
hun lige har fået øje på og jeg ikke fatter hendes forklaring af Og
så kan sønnike jo også få lov at lege med. Han er snart 3 og er vild med
at se billeder - Så kan han jo også få lov til selv at jagte katten til
fotografering

Sjovt at MacUser kan give det en rating på 5 mus .. .det må våre
nørdfaktoren ....

/A - der er glad for sit gamle canon digital ixus - der næsten altid er
med rundt

Fra : Jimmy Longgaard

Dato : 03-09-03 21:32

<lejevalby@tiscali.dk> skrev i en meddelelse news:bj4nja$i1h$1@sunsite.dk...
> [...]
>
> Nogen der har haft lejlighed til at lege med det legetøj ?
> Kan det tage nogle billeder man bare nogenlunde kan holde ud at se på -

Jeg har en le'spion, som ligner den så meget at man skulle tro at det var
den samme... og det er noget skrammel!
Men når det er sagt, så er det altså hylende skægt at have sit kamera i
nøglebundet, tage et billede af nogle/noget hvor som helst og så maile det
når man kommer hjem.

Der er så mange mangler ved kameraet, at det ikke burde være sat i
produktion (se neden for) Det eneste som er rigtig godt er størrelsen - den
er tilgengæld så god at jeg blev nødt til at købe det, da jeg så en demo
model til kr. 200,- Og så kan det bruges som web-kamera (hvis altså du kan
sætte det fast et eller andet sted - vægten af kameraet kan ikke holde til
at USB-kablet prøver at rulle sig sammen)

Det er et 0,1 megapixel, der er kun USB-udgang, altså ingen tv-kikkeri.
(USB-kablet fylder iøvrigt mere end kameraet!)

Man kan ikke skifte "film" og billederne som ligger i kameraet bliver
slettet når batteriet løber tør, eller man skifter det ud.

Søgeren er vejledende, og viser kun lejlighedsvis hvad der kommer med på
billedet, der er ingen muligheder for at indstille andet end opløsning til
enten 20 eller 80 billeder på de indbyggede 2 MB.

Der er ingen blitz, og det kræver temmelig meget lys - indendørs billeder
med alm. elektrisk belysning er ikke muligt, udendørs brænder det hurtigt ud
i hvidt, særligt udtalt i solskin.

Der er ingen LCD-skærm, og billeder kan kun slættes i samlet flok.

På plus siden er at der er mulighed for udløser forsinkelse og kontinuerlig
optagelse. Shutter-lag er normalt lig nul, og 80 billeder på kontinuerlig
optagelse er taget på ca. 7 sekunder - har dog ikke taget tid på det, men
det føles meget hrutigt.

Jeg mailer dig også direkte med et par vedhæftede billeder så du kan se hvad
jeg taler om.

Mvh
Jimmy Longgaard

Fra : Niclas

Dato : 03-09-03 22:23

det er jo også et skod digicam......men kan bruges som webcam......

niclas