Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Robust, betjeningsvenligt, god autofokus, ~
Fra : Sophus Vørsing

Dato : 03-09-03 10:47

Kære gruppe,

Vi er et firma der skal anskaffe 3 digitalkameraer som vore flyttefolk kan
tage med hver dag, så en af prioriteterne er at kameraet skal være robust.

Da det ikke er folk der har fortografering som hobby spiller det naturligvis
også ind at kameraet er betjeningsvenligt.

Da det kan være at man skal tage billeder af mindre ridser etc. kunne det
være dejligt at næroptagelser bliver af en rimelig kvalitet, ligesom
autofokus funktionen er god og kan bruges i rum hvor der ikke er optimal
belysning. (Min erfaring siger mig at kun de kameraer der har Infrarød
funktion fungerer optimalt i mørkere rum)

Med rimelig pris har jeg en forventning om det ligger tæt på kr. 2000,- pr.
stk.

Er der andet jeg bør være opmærksom på?

Hvis vi ser bort fra ovenstående og blot køber et lavpris kamera (ca. kr.
1000-1300) hvad kunne så være et god byd herpå?

Mvh Sophus

Fra : Poul R. Thomsen

Dato : 03-09-03 15:58

HP 735 opfylder de fleste af de behov du nævner og koster under 2000,- hos
BJ-Trading.

v.h. Poul

Fra : Henrik Münster

Dato : 03-09-03 22:36

Sophus Vørsing <sophus.vorsing@FJERNMIGtiscali.dk> wrote:

> [...]
> funktion fungerer optimalt i mørkere rum)
>
> Med rimelig pris har jeg en forventning om det ligger tæt på kr. 2000,- pr.

Min første tanke er, at det nok ikke skal være et lille og elegant
kamera, men et der kan betjenes med store mandenæver. Jeg tænker
umiddelbart på Nikon Coolpix 2100, der har en rigtig god Makro eller
Canon PowerShot A60, der har hjælpelys til autofokus i mørke. Der er jo
også en Canon PowerShot A300. Det har ikke zoom, men det gør kun
kameraet billigere og simplere. Det er jo lige, hvad du har brug for.
Billedkvaliteten er lige så god som et dyrere kamera med zoom, og så har
det 3 megapixel. De andre jeg nævner har to, men de har storebrødre med
tre. Et Sony PSC-32, hvor zoomen også er sparet væk, men hvor
billedkvaliteten er intakt, er også en mulighed. Zoom koster penge, går
ud over lysfølsomheden og giver et mere kompliceret objektiv og dermed i
princippet en forringelse af billedkvaliteten. Så overvej at købe noget
uden zoom.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : anders majland

Dato : 03-09-03 22:34

> Vi er et firma der skal anskaffe 3 digitalkameraer som vore
> flyttefolk kan tage med hver dag, så en af prioriteterne er at
> kameraet skal være robust.

Kodak DC5000 er en mulighed. Vi har et på mit arbejde og det er meget
solidt
og "vandbeskyttet"

/A

Fra : Sophus Vørsing

Dato : 04-09-03 13:21

Tak for indlæggene, jeg studerer lige de nævnte modeller nærmere og vender
tilbage hvis der er flere spørgsmål.

Sophus