Problemer med 4400
Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 09-04-01 09:51

Jeg har en PM 4400 stående som jeg ikke kan få liv i.
Da jeg købte den for nogen tid siden var den sat op med OS 8.6. Når jeg
forsøgte at starte maskinen gik den i stå midt i velkomstbilledet med den
glade mac. Dialogboksen meddelte at der var en systemfejl 11 og foreslog
at starte uden udvidelser.
Uden udvidelser gik det fint, og efter utallige genstarter med
udvidelserne koblet ind, en efter en, troede jeg at jeg havde fundet
fejlen i et sharede lib. manager og Sharede lib. PPC, men det viste sig at
være en enlig svale, maskinen gentog den gamle fejl, og så var jeg lige
vidt.

Derpå formattedere jeg disken og installerede OS 8.0. Maskinen gik i stå
på samme sted som ved OS 8.6.
Gik i gang med hele udvidelsesturen een gang til, fik skidtet til at
fungere efter at have koblet begge de sharede libs fra.
Derpå ville jeg opdatere til 8.1 og gik møget ned igen på samme sted,
altså inden maskinen reelt er kommet i gang. Denne gang er det en busfejl,
der meldes om. Der foreslås genstart uden udvidelser, men det hjælper
ikke.
Hverken Norton eller diskførstehjælp giver melding om fejl.
Nu er jeg ved at være blank - gode ideer og gode råd modtages med kyshånd!

Frank Løkkegaard
Tlf. 75 51 43 11
Fax 75 51 47 11
Mobil 40 33 23 64
E-mail fl@net.dialog.dk
E-mail -gaard@post.tele.dk

'How did you go bankrupt?' Bill asked
'Two ways,' Mike said. 'Gradually and then suddenly.'
Ernest Hemmingway: The Sun Also Rises

Fra : Simon T

Dato : 09-04-01 10:13

On Mon, 9 Apr 2001 10:50:30 +0200, Frank_Løkkegaard wrote
(in message <fc.0073fb6b030d3e180073fb6b030d3e18.30d4054@net.dialog.dk>):

> [...]
> Hverken Norton eller diskførstehjælp giver melding om fejl.
> Nu er jeg ved at være blank - gode ideer og gode råd modtages med kyshånd!

[alt for lang sign]

Har du prøvet at pille ramklodserne ud på skift? Det kan godt være en defekt
ramblok. Ellers prøv at pille ekstra udvidelseskort ud og genstart (du må
gerne slukke før du piller dem ud

Med Venlig Hilsen

Simon T

Fra : Martin Edlich

Dato : 09-04-01 11:01

In article <fc.0073fb6b030d3e180073fb6b030d3e18.30d4054@net.dialog.dk>,
"Frank Løkkegaard" <fl@net.dialog.dk> wrote:

> Nu er jeg ved at være blank - gode ideer og gode råd modtages med kyshånd!

Prøv at riv netvækskortet ud og se om det hjælper.

--
MVH
Martin Edlich (10)

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 09-04-01 10:30

mac@fjerndetterhk.dk,Ny-Internet writes:
>Har du prøvet at pille ramklodserne ud på skift? Det kan godt være en
>defekt
>ramblok. Ellers prøv at pille ekstra udvidelseskort ud og genstart (du må
>gerne slukke før du piller dem ud

Det har jeg godt nok ikke prøvet, det gør jeg nu

Frank Løkkegaard

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 09-04-01 13:03

newsspam2@mail.edlich.dk,Ny-Internet writes:
>Prøv at riv netvækskortet ud og se om det hjælper.
Der er et netværkskort i maskinen - og den er endnu ikke koblet på mit
netværk - du mener at et kort der ikke er i brug, kan skabe denne salgs
problemer? hmmm, alt skal prøves!

Fra : Martin Edlich

Dato : 09-04-01 14:22

In article <fc.0073fb6b030d6d680073fb6b030d3e18.30d6de3@net.dialog.dk>,
> [...]

> Der er et netværkskort i maskinen - og den er endnu ikke koblet på mit
> netværk - du mener at et kort der ikke er i brug, kan skabe denne salgs

Det var i hvert fald sådan min 4400 opførte sig da dens netværkskort
døde.

Det kan selvfølgelig også være dit PRAM batteri der er dårligt.

--
MVH
Martin Edlich (10)

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 09-04-01 15:10

Tak for gode råd til alle!

Det hele endte med at jeg pillede alt rammen, netkort mv. ud af maskinen,
rensede og sprayede med nogte kontaktspray, og nu fungerer det hele
perfekt.