Ang.Moms afregning som vognmand
Fra : Michael Hansen

Dato : 20-09-03 20:04

Hej Ng
er der noget med at man betaler en anden moms når man er selvstændig
vognmand???

Fra : Carsten Riis

Dato : 20-09-03 20:22

Michael Hansen wrote:

> Hej Ng
> er der noget med at man betaler en anden moms når man er selvstændig
> vognmand???

Nope.

I Danmark har man en momssats. 25% af prisen ex. moms.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis

Citatteknik, signatur...hvad er nu det for noget?
Læs mere på http://www.usenet.dk/netikette

Fra : alexbo

Dato : 20-09-03 20:30

"Michael Hansen" skrev
> er der noget med at man betaler en anden moms når man er selvstændig
> vognmand???

Nej.
Der findes ting der ikke er momsbelagt.
Der findes tilfælde hvor man får momsen refunderet.
Men der findes kun en moms.

Men lige netop en vognmand kan godt have forskellige muligheder.
Der er moms på jordkørsel, men ikke personkørsel i rute.

mvh
Alex Christensen

Fra : Klaus Jensen

Dato : 20-09-03 21:57

"alexbo" <alexbo@post.cybercity.dk> wrote in message
> Men der findes kun en moms.

Hmm... Uden at vide noget om det popper ordet "bladmoms" ind på lystavlen
her. Er der en speciel dansk bladmoms? Eller har jeg drømt det? :)

Fra : Carsten Riis

Dato : 20-09-03 23:02

Klaus Jensen wrote:

> Hmm... Uden at vide noget om det popper ordet "bladmoms" ind på lystavlen
> her. Er der en speciel dansk bladmoms? Eller har jeg drømt det? :)

Ja.

Der er AFAIR ingen moms på aviser. Ej heller på porto.
Og hvis det var moms, så ville den være 25%

Distributionen af avisen, ja den er momsbelagt, men selve avisen nope.

Fra : Poul Christensen

Dato : 21-09-03 08:54

Carsten Riis <cr@carben.dk> wrote in news:3F6CCE47.2A124747@carben.dk:

> Ja.
> Der er AFAIR ingen moms på aviser. Ej heller på porto.
> Og hvis det var moms, så ville den være 25%

Leverancer af aviser er fritaget for moms, således at aviser de facto har
en momssats på 0 pct. Dette indebærer at udgiverne er momsregistrede,
hvorfor de får deres indgående refunderet- en form for statstøtte til
dagblade, deres ansatte og leverandører.

Poul C
poulc@ofir .dk

Fra : JørgenE

Dato : 22-09-03 23:33

Men en vognmand har dansk moms til den tyske grænse eller hvor det nu er, så
gælder andre mere komplicerede regler, som ikke hører hjemme i dette forum,
så jo, en vognmand kan sagtens have mange momssatser afhængig af om han
kører i Danmark eller udland, eller kører personer eller varer i Danmark.

Mvh. JørgenE

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 22-09-03 17:55

Michael Hansen wrote:

> er der noget med at man betaler en anden moms når man er selvstændig
> vognmand???

Ja, plus en række afgifter mv.

Vi har valgt dette erhverv fra, men spørg en revisor (før du vælger
ham som rådgiver hvor stor garantistillelse transportsrådet
kræver for en grøn licens svjh

før du vælger ham.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen