/ Forside / Karriere / Erhverv / Andet erhverv / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet erhverv
#NavnPoint
Nordsted1 1260
katekismus 960
ans 933
pifo 679
jakjoe 661
Benjamin... 550
Kortoverv.. 545
refi 518
dova 505
10  HelleBirg.. 475
Opstartskapital
Fra : Bo Erik Nielsen


Dato : 19-09-03 14:29

Jeg har en forretningsplan til opstart af en butikskæde i hele norden, evt.
senere hele europa.

Konceptet er som følgende :

Salg af :

Computer
Hårdevidevare
Radio/TV
Isenkram
Visse dagligvare.

Mange varegrupper, men få vare i hver gruppe. Billigste pris på hver vare.

Dvs. en konkurrent til bl.a. Bilka, Aldi, Netto, El-giganten, Eletric-city
osv.

Jeg har et forventet kapitalbehov på over 20 mill.

Hvordan kan jeg skaffe sådan en kapital ????
Hvilke investeringsforeninger vil evt. være interesserede i sådan et projekt
?

Jeg forventer at omsætningen i løbet af ganske få år vil kunne overstige 3
milliarder årligt.

Mvh.

Bo Erik Nielsen
Lavprisbutikken.dk (lavprisbutikken.se, lavprisbutikken.no,
lavprisbutikken.com)




 
 
Michael Kjærsgård (19-09-2003)
Kommentar
Fra : Michael Kjærsgård


Dato : 19-09-03 16:14

> Jeg har et forventet kapitalbehov på over 20 mill.

Hvad har du selv af egenkapital du kan skyde ind i firmaet fra start? Måske det
var en idé først at starte op i et land og så løbende udvide i takt med din
indtjening tillader det? Det vil jo i sagens natur reducere dit akutte
kapitalbehov en del...

> Hvordan kan jeg skaffe sådan en kapital ????

Ringe til Maersk McKinney Møller og spørge om han vil være partner c",)

> Jeg forventer at omsætningen i løbet af ganske få år vil kunne overstige 3
> milliarder årligt.

Du stiler højt... Held og lykke med projektet.

> Mvh.
>
> Bo Erik Nielsen
> Lavprisbutikken.dk (lavprisbutikken.se, lavprisbutikken.no,
> lavprisbutikken.com)

Ingen af domænerne er aktive?!?


--
Michael
http://www.vindenand.dk



Bo Erik Nielsen (19-09-2003)
Kommentar
Fra : Bo Erik Nielsen


Dato : 19-09-03 23:27

Lavprisbutikken.dk er aktivt og bruges i første omgang til test. Sitet er
dog endnu ikke færdigt.

Mvh.

Bo
"Michael Kjærsgård" <mk@vindenand.dk> skrev i en meddelelse
news:3F6B1D22.661E7538@vindenand.dk...
> > Jeg har et forventet kapitalbehov på over 20 mill.
>
> Hvad har du selv af egenkapital du kan skyde ind i firmaet fra start?
Måske det
> var en idé først at starte op i et land og så løbende udvide i takt med
din
> indtjening tillader det? Det vil jo i sagens natur reducere dit akutte
> kapitalbehov en del...
>
> > Hvordan kan jeg skaffe sådan en kapital ????
>
> Ringe til Maersk McKinney Møller og spørge om han vil være partner c",)
>
> > Jeg forventer at omsætningen i løbet af ganske få år vil kunne overstige
3
> > milliarder årligt.
>
> Du stiler højt... Held og lykke med projektet.
>
> > Mvh.
> >
> > Bo Erik Nielsen
> > Lavprisbutikken.dk (lavprisbutikken.se, lavprisbutikken.no,
> > lavprisbutikken.com)
>
> Ingen af domænerne er aktive?!?
>
>
> --
> Michael
> http://www.vindenand.dk
>
>



Ole Rasmussen (20-09-2003)
Kommentar
Fra : Ole Rasmussen


Dato : 20-09-03 16:40



Hej

>> Bo Erik Nielsen
>> Lavprisbutikken.dk (lavprisbutikken.se, lavprisbutikken.no,
>> lavprisbutikken.com)

Hm. - Jeg syntes at nogle klokker ringer i baghoved ! 'Lavprisbutikken'
var jo tidligere en velkendt EDB forretning på Frederiksberg, (idag
Zitech), og tidligere på en anden adresse inde i byen et sted, i en
kælder så vidt jeg husker ? og indehaveren af det firma hed også Nielsen
! (jeg har selv handlet dér adskillige gange, helt tilbage i begyndelsen
af 80'erne) Er der en sammenhæg her ?.

--
M.v.h. Ole®

"Skik følge, eller land fly"

Bo Erik Nielsen (20-09-2003)
Kommentar
Fra : Bo Erik Nielsen


Dato : 20-09-03 17:37

Absolut ikke !!!!!!!

Lavprisbutikken på falkoner allé blev overtaget af Zitech. Jeg har så først
fået tildelt domænet her i år.

Bo

"Ole Rasmussen" <newsfeed@melby-online.dk> skrev i en meddelelse
news:4usomv04sahvhrt02u801thi34ur3icsmn@62.243.74.163...
>
>
> Hej
>
> >> Bo Erik Nielsen
> >> Lavprisbutikken.dk (lavprisbutikken.se, lavprisbutikken.no,
> >> lavprisbutikken.com)
>
> Hm. - Jeg syntes at nogle klokker ringer i baghoved ! 'Lavprisbutikken'
> var jo tidligere en velkendt EDB forretning på Frederiksberg, (idag
> Zitech), og tidligere på en anden adresse inde i byen et sted, i en
> kælder så vidt jeg husker ? og indehaveren af det firma hed også Nielsen
> ! (jeg har selv handlet dér adskillige gange, helt tilbage i begyndelsen
> af 80'erne) Er der en sammenhæg her ?.
>
> --
> M.v.h. Ole®
>
> "Skik følge, eller land fly"



Martin Jorgensen (19-09-2003)
Kommentar
Fra : Martin Jorgensen


Dato : 19-09-03 19:02

"Bo Erik Nielsen" <blk3446@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:bkf0bp$1sfo$1@news.cybercity.dk...
-SNIP-
> Jeg har et forventet kapitalbehov på over 20 mill.
>
> Hvordan kan jeg skaffe sådan en kapital ????

Du har vel selv et par millioner kroner at smide ind og så snakker du vel
med din bank og får dem med på ideen. Hvis du ikke selv har et par millioner
kr. at smide i firmaet, lyder det ikke for mig at se som om du særligt let
får andre til at investere i din forretning (kommer vel også an på hvor god
en ide du har og hvor godt du kan sælge ideen til andre).

> Hvilke investeringsforeninger vil evt. være interesserede i sådan et
projekt
> ?

Aner det ikke.

> Jeg forventer at omsætningen i løbet af ganske få år vil kunne overstige 3
> milliarder årligt.

Så har du vel lavet nogen markedsundersøgelser eller har tilsvarende gode
argumenter for at folk skal investere i din forretning og så har jeg da set
folk som har annonceret efter samarbejdspartnere osv. forskellige steder i
trykte medier og på nettet og her kunne du jo måske prøve det samme, i din
jagt efter investorer.

> Bo Erik Nielsen
> Lavprisbutikken.dk (lavprisbutikken.se, lavprisbutikken.no,
> lavprisbutikken.com)

De hjemmesider skal du nok starte med at få lavet noget på, hvis du da vil
køre forretningen over nettet... Kan godt se at du har registreret dem, men
ærgerligt for evt. investorer at du jo ikke har noget som helst p.t. at byde
på, på hjemmesiderne...

Visse firmaer starter med: "Her åbner om kort tid DK´s nye store online
lavprisbutik, eller tilsvarende". Men det kommer vel på et tidspunkt, så
held og lykke.


mvh.
Martin Jørgensen
--
---------------------------------------------------------------------------
Home of Martin Jørgensen - http://www.martinjoergensen.dk



Henrik Mortensen (19-09-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Mortensen


Dato : 19-09-03 23:00

fed ide'! men men men
nu kender jeg jo ikke dig, men er du en god indkøber? for hvis du vil lege
med
Bilka, El-giganten, Eletric-city skal man sku være god meget god!!
20 mill-hva vil du med dem? hvis du vil sælge i hele norden skal du sku
bruge 50 mill til vær' varegruppe (min.)
hvis du vil lege med prisen mod de store!!
(jeg siger det bare som der er)
men det er sku en fed ide
"hvis man VIL noget stort, bliver man noget stort"

Hilsen
Henrik Mortensen

"Bo Erik Nielsen" <blk3446@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:bkf0bp$1sfo$1@news.cybercity.dk...
> Jeg har en forretningsplan til opstart af en butikskæde i hele norden,
evt.
> senere hele europa.
>
> Konceptet er som følgende :
>
> Salg af :
>
> Computer
> Hårdevidevare
> Radio/TV
> Isenkram
> Visse dagligvare.
>
> Mange varegrupper, men få vare i hver gruppe. Billigste pris på hver vare.
>
> Dvs. en konkurrent til bl.a. Bilka, Aldi, Netto, El-giganten, Eletric-city
> osv.
>
> Jeg har et forventet kapitalbehov på over 20 mill.
>
> Hvordan kan jeg skaffe sådan en kapital ????
> Hvilke investeringsforeninger vil evt. være interesserede i sådan et
projekt
> ?
>
> Jeg forventer at omsætningen i løbet af ganske få år vil kunne overstige 3
> milliarder årligt.
>
> Mvh.
>
> Bo Erik Nielsen
> Lavprisbutikken.dk (lavprisbutikken.se, lavprisbutikken.no,
> lavprisbutikken.com)
>
>
>



Bo Erik Nielsen (19-09-2003)
Kommentar
Fra : Bo Erik Nielsen


Dato : 19-09-03 23:15

Det er nu ikke nødvendigt at købe og have alle vare på lager. Fra mange
leverandører er det muligt at få en vare i kommision, hvor efter man så
afregner ud fra hvor mange der er solgt af den enkelte vare.

Bo

"Henrik Mortensen" <henrik@det-er.nu> skrev i en meddelelse
news:3f6b7c7b$0$13158$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> fed ide'! men men men
> nu kender jeg jo ikke dig, men er du en god indkøber? for hvis du vil lege
> med
> Bilka, El-giganten, Eletric-city skal man sku være god meget god!!
> 20 mill-hva vil du med dem? hvis du vil sælge i hele norden skal du sku
> bruge 50 mill til vær' varegruppe (min.)
> hvis du vil lege med prisen mod de store!!
> (jeg siger det bare som der er)
> men det er sku en fed ide
> "hvis man VIL noget stort, bliver man noget stort"
>
> Hilsen
> Henrik Mortensen
>
> "Bo Erik Nielsen" <blk3446@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> news:bkf0bp$1sfo$1@news.cybercity.dk...
> > Jeg har en forretningsplan til opstart af en butikskæde i hele norden,
> evt.
> > senere hele europa.
> >
> > Konceptet er som følgende :
> >
> > Salg af :
> >
> > Computer
> > Hårdevidevare
> > Radio/TV
> > Isenkram
> > Visse dagligvare.
> >
> > Mange varegrupper, men få vare i hver gruppe. Billigste pris på hver
vare.
> >
> > Dvs. en konkurrent til bl.a. Bilka, Aldi, Netto, El-giganten,
Eletric-city
> > osv.
> >
> > Jeg har et forventet kapitalbehov på over 20 mill.
> >
> > Hvordan kan jeg skaffe sådan en kapital ????
> > Hvilke investeringsforeninger vil evt. være interesserede i sådan et
> projekt
> > ?
> >
> > Jeg forventer at omsætningen i løbet af ganske få år vil kunne overstige
3
> > milliarder årligt.
> >
> > Mvh.
> >
> > Bo Erik Nielsen
> > Lavprisbutikken.dk (lavprisbutikken.se, lavprisbutikken.no,
> > lavprisbutikken.com)
> >
> >
> >
>
>



Henrik Mortensen (20-09-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Mortensen


Dato : 20-09-03 00:14

"Bo Erik Nielsen" <blk3446@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:bkfv4d$2tnf$1@news.cybercity.dk...
> Det er nu ikke nødvendigt at købe og have alle vare på lager. Fra mange
> leverandører er det muligt at få en vare i kommision, hvor efter man så
> afregner ud fra hvor mange der er solgt af den enkelte vare.
>
> Bo


Oki!!
men en butikskæde!!! der skal være nogle butikker! der skal jo være nogle
vare!
hvormange butikker tror du man kan fylde med Computer, Hårdevidevare,
Radio/TV, Isenkram, Visse dagligvare for 20 mill??
det er sku ikke mange!! (2-3 små butikker)



Jacob (20-09-2003)
Kommentar
Fra : Jacob


Dato : 20-09-03 08:39


"Henrik Mortensen" <henrik@det-er.nu> skrev i en meddelelse
news:3f6b8dc0$0$13233$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> "Bo Erik Nielsen" <blk3446@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> news:bkfv4d$2tnf$1@news.cybercity.dk...
> > Det er nu ikke nødvendigt at købe og have alle vare på lager. Fra mange
> > leverandører er det muligt at få en vare i kommision, hvor efter man så
> > afregner ud fra hvor mange der er solgt af den enkelte vare.
> >

Den 28. september åbner en ny STOR kæde sammenslutning, har været annonceret i TV, det er
måske dig



Bo Erik Nielsen (20-09-2003)
Kommentar
Fra : Bo Erik Nielsen


Dato : 20-09-03 10:11

Nej, dog ikke.

Det er så vidt jeg ved bare en række isenkræmmere der skifte navn.

Bo



Johnt (20-09-2003)
Kommentar
Fra : Johnt


Dato : 20-09-03 16:46

> Det er så vidt jeg ved bare en række isenkræmmere der skifte navn.
>
Nej, De siger i reklamen at der er Serviceringen, Elkøb og Snehvide der
skifter navn til Punkt 1.

Så du skal nok også have noget mere markedskendskab før du kan få overtalt
nogle investorer.

Konceptet med billigste pris på hver vare, bliver nok svært at få investorer
til at skyde penge i ,da billigste priser i disse varegrupper:

Computer
Hårdevidevare
Radio/TV
Isenkram
Visse dagligvarer

ofte sælges med et tab på 5-10 procent, for at få kunder i butikken. For
eksempel har Elgiganten brændt en halv milliard af på at komme ind i
Danmark, uden de derfor har udsigt til nogensinde at kunne få overskud i
Danmark.

Desuden er der mange steder restriktioner for salg af dagligvarer. Er du
opmærksom på dette ?

Hvis konceptet bliver ført ud i livet tror jeg ikke at der er behov for
binding at ret mange penge i varelager. Da man bør kunne forhandle sig til
en kredittid der er så lang at man når at få solgt varerne, før de skal
betales. Hvis kredittiden er længere kan man jp bruge de overskydende penge
til at ekspandere forretningen.

Men jeg tror godt ideen kan blive en succes. Jeg tror bare at du skal
arbejde noget mere med konceptet.

Hilsen

Johnt



Bo Erik Nielsen (20-09-2003)
Kommentar
Fra : Bo Erik Nielsen


Dato : 20-09-03 17:44

Serviceringen, Elkøb og Snehvide er allesammen med i det samme fælles
indkøbssystem. D.v.s. at de forretninger der er ejet af moderselskabet alle
har den samme ejer, resten er franchise deltagere, som har købt sig til
navnet og samtidigt bundet sig til at handle hos den fælles leverandør
(d.v.s. moderselskabet). Nu bliver de bare markedsført under samme navn
(Punkt 1).

Bo
"Johnt" <johntt@(fjerndette)mail.invalid> skrev i en meddelelse
news:3f6c741e$0$13195$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> > Det er så vidt jeg ved bare en række isenkræmmere der skifte navn.
> >
> Nej, De siger i reklamen at der er Serviceringen, Elkøb og Snehvide der
> skifter navn til Punkt 1.
>
> Så du skal nok også have noget mere markedskendskab før du kan få overtalt
> nogle investorer.
>
> Konceptet med billigste pris på hver vare, bliver nok svært at få
investorer
> til at skyde penge i ,da billigste priser i disse varegrupper:
>
> Computer
> Hårdevidevare
> Radio/TV
> Isenkram
> Visse dagligvarer
>
> ofte sælges med et tab på 5-10 procent, for at få kunder i butikken. For
> eksempel har Elgiganten brændt en halv milliard af på at komme ind i
> Danmark, uden de derfor har udsigt til nogensinde at kunne få overskud i
> Danmark.
>
> Desuden er der mange steder restriktioner for salg af dagligvarer. Er du
> opmærksom på dette ?
>
> Hvis konceptet bliver ført ud i livet tror jeg ikke at der er behov for
> binding at ret mange penge i varelager. Da man bør kunne forhandle sig til
> en kredittid der er så lang at man når at få solgt varerne, før de skal
> betales. Hvis kredittiden er længere kan man jp bruge de overskydende
penge
> til at ekspandere forretningen.
>
> Men jeg tror godt ideen kan blive en succes. Jeg tror bare at du skal
> arbejde noget mere med konceptet.
>
> Hilsen
>
> Johnt
>
>



Johnt (22-09-2003)
Kommentar
Fra : Johnt


Dato : 22-09-03 21:51


"Bo Erik Nielsen" <blk3446@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:bki03o$256t$1@news.cybercity.dk...
> Serviceringen, Elkøb og Snehvide er allesammen med i det samme fælles
> indkøbssystem. D.v.s. at de forretninger der er ejet af moderselskabet
alle
> har den samme ejer, resten er franchise deltagere, som har købt sig til
> navnet og samtidigt bundet sig til at handle hos den fælles leverandør
> (d.v.s. moderselskabet). Nu bliver de bare markedsført under samme navn
> (Punkt 1).
>

Det hjælper vel ikke på at du mener at det er isenkræmmere

Johnt



Bo Erik Nielsen (23-09-2003)
Kommentar
Fra : Bo Erik Nielsen


Dato : 23-09-03 17:39

Ok, Min fejl, selvfølgelig er det indenfor hårdehvidevare.

Bo
"Johnt" <listme@listme.dsbl.org> skrev i en meddelelse
news:3f6f5ec3$0$13216$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "Bo Erik Nielsen" <blk3446@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> news:bki03o$256t$1@news.cybercity.dk...
> > Serviceringen, Elkøb og Snehvide er allesammen med i det samme fælles
> > indkøbssystem. D.v.s. at de forretninger der er ejet af moderselskabet
> alle
> > har den samme ejer, resten er franchise deltagere, som har købt sig til
> > navnet og samtidigt bundet sig til at handle hos den fælles leverandør
> > (d.v.s. moderselskabet). Nu bliver de bare markedsført under samme navn
> > (Punkt 1).
> >
>
> Det hjælper vel ikke på at du mener at det er isenkræmmere
>
> Johnt
>
>



Daniel S. (20-09-2003)
Kommentar
Fra : Daniel S.


Dato : 20-09-03 20:40

"Bo Erik Nielsen" <blk3446@vip.cybercity.dk> wrote in message
news:bkf0bp$1sfo$1@news.cybercity.dk...
> Jeg har en forretningsplan til opstart af en butikskæde i hele norden,
evt.
> senere hele europa.
>
> Konceptet er som følgende :
>
> Salg af :
>
> Computer
> Hårdevidevare
> Radio/TV
> Isenkram
> Visse dagligvare.
>
> Mange varegrupper, men få vare i hver gruppe. Billigste pris på hver vare.
>
> Dvs. en konkurrent til bl.a. Bilka, Aldi, Netto, El-giganten, Eletric-city
> osv.
>
> Jeg har et forventet kapitalbehov på over 20 mill.

20 mill. og du vil starte "en butikskæde i hele norden"? Jeg tror der er
gået noget grueligt galt i dine beregninger, medmindre du selvfølgelig selv
investerer en STOR sum penge.

20 mill. er næppe nok til at starte højest et par butikker. Og du skal vel
også bruge penge på markedsføring mv. hvilket er RIGTIG dyrt, især hvis du
skal køre nogle større landsdækkende kampagner.



Ukendt (23-09-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-09-03 18:34


"Bo Erik Nielsen" <blk3446@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:bkf0bp$1sfo$1@news.cybercity.dk...

KLIP

Hmmm ... og så i en News-gruppe.

> Jeg har et forventet kapitalbehov på over 20 mill.

En mindre klatskilling.

> Hvordan kan jeg skaffe sådan en kapital ????

Godt spørgsmål, men garateret ikke i en Newsgruppe.

> Hvilke investeringsforeninger vil evt. være interesserede i sådan et
projekt

Halloooo .. er der noger i NG´en, der har 20 mill. kr. løst i lommen...

> Jeg forventer at omsætningen i løbet af ganske få år vil kunne
overstige 3
> milliarder årligt.

Det var ikke så lidt og så i en Newsgruppe.

Har du overhovedet tænkt på at kontakte en bank, revisor, advokat eller
en specialist indenfor investering..?

Det virker mig noget ungdommeligt og højtravende.

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408522
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste