"repeat X" uden css - baggrundsbillede
Fra : Morten Jensen

Dato : 16-09-03 16:12

Hej gruppe...

er der en måde (via html) der kan foretage den samme funktion som "repeat
x/y" i CSS med hensyn til baggrundsbilleder...jeg har en gradientbaggrund
som skal repeteres af x-aksen men ikke af y aksen...og det skal helst være
html...eller har i et andet tip, hvorledes man evt. kan opnå den ønskede
effekt...

Venligst
Morten

Fra : Andreas Haugstrup Pe~

Dato : 16-09-03 16:12

"Morten Jensen" <morten.j@stofanet.dk> wrote in

> [...]
> gradientbaggrund som skal repeteres af x-aksen men ikke af y aksen...og
> det skal helst være html...eller har i et andet tip, hvorledes man evt.

Det kan kun/skal kun og bør kun laves med CSS.

--
Personal: <http://www.solitude.dk>
File Thingie - PHP File Manager <http://www.solitude.dk/filethingie/>

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 16-09-03 16:19

Morten Jensen wrote:

> er der en måde (via html) der kan foretage den samme funktion som
> "repeat x/y" i CSS med hensyn til baggrundsbilleder...

Ikke mig bekendt. Medmindre du da laver billedet på flere tusinde
pixels i højde og bredde.

Men hvorfor vil du også have noget strukturel kode (HTML) til at
angive noget præsentationsorienteret (CSS)?

Hvad er argumentet for *ikke* at bruge CSS?

> jeg har en gradientbaggrund som skal repeteres af x-aksen men ikke
> af y aksen...og det skal helst være html...eller har i et andet
> tip, hvorledes man evt. kan opnå den ønskede effekt...

Hvad får dig til at afskrive

body { /* ja, jeg ved det... lidt specifik kode */
   background-image: url('gradient.gif');
   background-position: top left;
   background-repeat: repeat-x;
}

når nu det præcis gør det, du stræber efter? Hvis det skyldes
hensyntagen til ældgamle browsere som Netscape 4.x og tilsvarende
CSS-udfordrede browsere, vil jeg ærligt mene, du skyder dig selv i
foden.

--
Anders Thorsen Holm | http://www.daimi.au.dk/~zoolook/

Overvejer du at købe en DVD-afspiller? Så hold dig fra Fona!
Læs hvorfor: http://www.daimi.au.dk/~zoolook/fona/