Visning af webside i tabel
Fra : mik

Dato : 12-09-03 11:38

Hej.

Kan det lade sig gøre at vise en htm. side eller et billede i en
tabel? og hvad er koden for det?

Det som jeg gerne vil have, er, at når man klikker på et link på
en given side, skal der på samme side, i en ramme i en tabel,
dukke enten et billede eller en anden webside op.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 12-09-03 12:27

mik skrev:

> Det som jeg gerne vil have, er, at når man klikker på et link på
> en given side, skal der på samme side, i en ramme i en tabel,
> dukke enten et billede eller en anden webside op.

Kig på iframe-elementet.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : mik

Dato : 12-09-03 16:20

Jens GyldenkærneClausen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> mik skrev:
>

> Kig på iframe-elementet.

Øhhh... hvor finder jeg lige de der iframe-elementer, er det i det
program jeg laver websiden i, eller et andet sted???

Hilsen Mik.

Fra : Jane

Dato : 12-09-03 16:33

mik skrev i <news:bjso6d$eaa$1@sunsite.dk>:

> Øhhh... hvor finder jeg lige de der iframe-elementer, er det i det
> program jeg laver websiden i, eller et andet sted???

http://shor.ter.dk/346052737 fandt på meget kort tid:

http://www.w3.org/TR/html401/present/frames.html#h-16.5
http://www.html.dk/dokumentation/html4/tags/iframe/
http://www.netexplorer.dk/tutorial/html/html_artikler/htmart-03-
iframe.shtml
http://www.webtip.dk/html/allekoder/html_iframe.php
http://www.htmlhelp.com/reference/html40/special/iframe.html

Jane

Fra : mik

Dato : 12-09-03 16:49

Takker mange gange, jeg kikke på det Jane.

Men nu har jeg lige skrevet den kode jeg skal bruge, så hvis der er
nogle der er så kvik at de lige har løsningen med den kode jeg skal
bruge, er jeg meget taknemlig.

Hilsen MIK.

Fra : mik

Dato : 12-09-03 16:52

Øhh..glemte at sende koden med:

<HTML>
<HEAD>
<!-- Minus AutoDato -->
   <TITLE>hjaelp</TITLE>
<META NAME="Generator" CONTENT="Stone's WebWriter 3.5">
</HEAD>
<BODY>

<TABLE WIDTH="400" HEIGHT="400" BORDER="1" BGCOLOR="#FFCCCC"
ALIGN="center" CELLSPACING="0" CELLPADDING="10">
<TR>
   <TD><A HREF="http://www.html.dk/" TARGET="_blank">Når jeg klikker på
dette link, skal siden jeg henviser til, åbne sig i cellen ved siden
af!</A></TD>
   <TD>Her skal siden jeg henviser til (fra linket ved siden af) gerne
åbne sig!</TD>
</TR>
</TABLE>

</BODY>
</HTML>

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 14-09-03 06:59

"mik" <tekmn@adm.au.dk> skrev i en meddelelse
> Øhhh... hvor finder jeg lige de der iframe-elementer, er det i det
> program jeg laver websiden i, eller et andet sted???

Jeg kender ikke til noget program, der automatisk kan indsætte en iframe
(dermed ikke sagt, at det ikke findes), men det er ikke noget problem at
gøre det med håndkraft:

http://www.hjemmesideskolen.dk/html/frameset.asp#iframe

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 12-09-03 17:39

mik skrev:

> Øhh..glemte at sende koden med:

Til en anden gang: Det er bedre at give et link til din kode.
Usenetprogrammer er ikke velegnede til at vise større kodemængder
i. Din side er dog så kort at det ikke betyder så meget.

> <TD><A HREF="http://www.html.dk/" TARGET="_blank">

Target="_blank" angiver at du vil åbne linket i et nyt vindue. For
at åbne det i din egen ramme skal du bruge et navn du også giver
iframen - fx: target="indhold"

> <TD>Her skal siden jeg henviser til (fra linket ved siden
> af) gerne
> åbne sig!</TD>

Så skal du skrive

width="300" height="500"><a href="http://html.dk/">Link til

Src-parameteren angiver hvad der skal åbnes i iframen når siden
åbnes. Herefter kan du åbne link i den ved hjælp af navnet i
name/id (her "indhold").

NB: Det er ikke pænt (og vist heller ikke legalt) at hente andre
sites ind i sit eget rammesæt uden tilladelse.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : mik

Dato : 13-09-03 16:29

Tak for hjælpen.

PS. Siden jeg henviste til var bare et eksempel, jeg kunne aldrig
finde på at at åbne en andens side i en ramme, det ser ikke særlig
pænt ud.

Endnu engang tak

Mvh. MIK