Skærme
Fijala 3554
Acer AL732 eller ?
Fra : Dennis H

Dato : 08-09-03 10:09

Hej

Det er µ-sekunder fra at jeg bestiller en Acer AL732, men er der en anden
skærm jeg også burde interesserer mig for til 4000 kr. ?

Er der en som ved om der følger VGA D-Sub kabel med til skærmen?

/ Dennis

Fra : Jacob Riis

Dato : 08-09-03 11:17

"Dennis H" <@> skrev i en meddelelse
> [...]
> skærm jeg også burde interesserer mig for til 4000 kr. ?
>
> Er der en som ved om der følger VGA D-Sub kabel med til skærmen?

Der følger nogle meget flotte kabler med der passer til sølv looket fra
skærmen. Der er både kabler til S- video og Composite(fx DVD maskine) , DVI
kabler og _VGA D-Sub kabler_ med. Og så er der 3 forskellige strømkabler
til alverdens lande.

--
Jacob

Fra : JK

Dato : 08-09-03 11:26

On Mon, 8 Sep 2003 11:08:46 +0200, "Dennis H" <@> wrote:

> [...]
>skærm jeg også burde interesserer mig for til 4000 kr. ?
>
>Er der en som ved om der følger VGA D-Sub kabel med til skærmen?

Man får næppe meget bedre skærm til de penge. Men Orion 17" er dog
1000 kr. billigere. 25 msec.

Har du set dem begge ? Man skal se sådanne skærme.

hilsen

John

Fra : Dennis H

Dato : 08-09-03 11:41

"JK" <johnknuhtsenREMOVE@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> 1000 kr. billigere. 25 msec.
>
> Har du set dem begge ? Man skal se sådanne skærme.

Hej John

Jeg skrv ikke lige at skærmen også skulle have DVI-indgang.
Men tak for dit svar.

/ Dennis

Fra : Thomas Arildsen

Dato : 08-09-03 22:26

"Dennis H" <@> wrote in message
> [...]
> skærm jeg også burde interesserer mig for til 4000 kr. ?
>
> Er der en som ved om der følger VGA D-Sub kabel med til skærmen?

Nu er det godt nok ikke direkte svar på dit spørgsmål, men... Jeg har en
Acer AL732. Rigtig lækker skærm, som man absolut ikke kan klage over - og
dog: Hver gang man tænder computeren, eller videooutputtet ændrer sig
(f.eks. når den skifter til højere opløsning under opstarten af WinXP) skal
den _hver_ gang ud at lede _alle_ sine inputs igennem for signal. Det går
der så adskillige sekunder med, indtil den finder ud af det og viser
billedet igen.
Det irriterer mig efterhånden temmelig meget, og hvis en her skulle kende en
løsning på problemet, må de gerne sige til.

Mvh. Thomas Arildsen

Fra : Morten Christensen

Dato : 08-09-03 22:38

Hmm.... Jeg har samme skærm, og den gør ikke sådan. Den gør det når jeg
tænder skærmen, men når den skifter opløsning mm. så kommer billedet lige
med det samme. Måske det er noget med skærmkortet??

--
Hilsen Morten Christensen

Fjern [REMOVE] i mail-adressen ved direkte svar.

Fra : Thomas Arildsen

Dato : 08-09-03 22:47

"Morten Christensen" <morten[remove]@mopedgallery.dk> wrote in message
> Hmm.... Jeg har samme skærm, og den gør ikke sådan. Den gør det når jeg
> tænder skærmen, men når den skifter opløsning mm. så kommer billedet lige
> med det samme. Måske det er noget med skærmkortet??

Hmmm, det kunne det måske også være. Hvis nu skærmkortets signal "bliver
væk", hver gang den laver det med opløsningen, kunne det sikkert
fremprovokere det. Jeg tror desværre bare ikke, at det er forklaringen, for
jeg har oplevet det både med min sædvanlige stationære via DVI og også med
en helt anden computer med et andet skærmkort og via alm. VGA-kabel -
effekten er den samme.

Thomas Arildsen

Fra : Jacob Riis

Dato : 09-09-03 00:03

> [...]
en
> løsning på problemet, må de gerne sige til.

Jeg tjekkede lige min skærm. Her er skal den ikke søge efter andre kilder
når den skifter opløsning (fx under opstart) Jeg har haft en acer skærm
købt i slutningen af februar som jeg har fået skiftet ud. Hvis jeg ikke
husker forkert så søgte skærmen efter andre kilder som du beskriver. Så det
ser ud til at de har ændret dette i nyere skærme. Jeg synes også jeg har
læst noget om dette på prad.de

Husk at du ved at trykke Menu tasten -> Utilities -> kan vælge source icon
off

Skærmen søger sikkert stadigvæk hos dig men du slipper da for den lille box
på skærmen.

--
Jacob

Fra : Hans

Dato : 10-09-03 11:18

Thomas Arildsen wrote:
> [...]
> Det irriterer mig efterhånden temmelig meget, og hvis en her skulle
> kende en løsning på problemet, må de gerne sige til.

Er det et ATI-Radeon kort du bruger på skærmen?

/ Hans

Fra : Thomas Arildsen

Dato : 10-09-03 17:33

"Hans" <kvik@NOSPAMmail.tdcadsl.dk> wrote in message

> Er det et ATI-Radeon kort du bruger på skærmen?

Ja, det er det faktisk lige præcis - Radeon 9500

Mvh. Thomas Arildsen

Fra : Hans

Dato : 10-09-03 17:41

Thomas Arildsen wrote:
> "Hans" <kvik@NOSPAMmail.tdcadsl.dk> wrote in message

> Ja, det er det faktisk lige præcis - Radeon 9500

Jeg har for nylig skiftet fra et nVidia GF4 ti4600 til et Radeon 9700 pro,
og ATI-kortet smider sync'en i langt flere situationer end nVidia-kortet, så
det er årsagen til at din skærm ofte leder efter signal på indgangene.

Det er altså ikke skærmen, men derimod Radeon kortet som er årsagen, og du
kan ikke rigtig gøre noget ved det, bortset fra at disable source icon din
skærm.

/ Hans

Fra : Thomas Arildsen

Dato : 10-09-03 17:57

Hans wrote:
> [...]
> kan ikke rigtig gøre noget ved det, bortset fra at disable source icon din

Øv, skideirriterende. Nå, men tak for at du opklarede det. Jeg var
ellers ved at overveje at få skærmen til reparation.

Mvh. Thomas Arildsen