Aktiekøb for småpenge
Fra : Rasmus Telving

Dato : 13-09-03 12:10

Hej,

Hvis man har 500 kr. om måneden som man gerne vil spare op til pension ud
over den arbejdsgiverbetalte, er det eneste fornuftige så at vælge et
pensionsselskab og indbetale pengene til dem hver mdr. ?

Jeg havde i første omgang forestillet mig at købe aktier for dem løbende,
men da det jo koster ca. 60 kr. at gennemføre en handel er det jo lidt dyrt
med så små beløb. Jeg har gjort sådan det sidste halve år og der er vardien
af mine aktier fordoblet, så umiddelbart ser det godt ud, men nu er det jo
først om 30 år jeg skal på pension. Nogen gode råd ?

mvh
Rasmus Telving

Fra : MM

Dato : 17-09-03 11:24

"Rasmus Telving" <telmik@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> af mine aktier fordoblet, så umiddelbart ser det godt ud, men nu er det jo
> først om 30 år jeg skal på pension. Nogen gode råd ?

Sæt dem ind på den arbejdsgiverbetalte, så får du også fradrag på din
selvangivelse.

Michael

Fra : D.u.n.k.

Dato : 17-09-03 11:42

"MM" <mmjmm@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Rasmus Telving" <telmik@privat.dk> skrev i en meddelelse

> dyrt
> vardien

Spar de 500 kr op på en kontant konto indtil du har minimum 10.000 kr at
gøre godt med. Derefter kan du lege lidt med aktiver, hvis du synes det er
sjovt.
Aktier købes bedst i hele handelsposter, I praksis et beløb på 10000-30000
afhængig af aktiven og kursen på den. (om lidt er der garanteret nogen som
absolut skal fortælle at nogen poster er dyrere - eks. APM - det ved jeg
godt !)

Venlig hilsen
Dunk