pizza udstyr
Fra : Jokum

Dato : 20-09-03 22:25

Jeg mangler en stor lerskål (til pizzadej) samt en pizza bagesten.

pizzabagesten.dk har en sten som ikke passer til min lille ovn, desuden har
de problemer med forsendelse for tiden. Nogen der kender andre steder man
kan få fat på bagesten i "custom sizes" ?

Jeg har været i imerco, kop&kande og Inspiration, men ingen af dem har
lerskåle. De blev solgt i Netto en overgang, men det var kun et ugetilbud.

Er træt af frysepizza

Fra : Helle

Dato : 20-09-03 23:21

"Jokum" <jokum@yahoo.com> wrote in message
> [...]
>
> Jeg har været i imerco, kop&kande og Inspiration, men ingen af dem har
> lerskåle. De blev solgt i Netto en overgang, men det var kun et ugetilbud.

Hvorfor ikke bare bruge en plastik opvaskebalje/bakke? det fungerer fint
her. De er store og nemme at gøre rene. Du ligger bare en våd klud under når
du skal ælte dejen, så står skålen fast.

Mvh Helle

Fra : Jokum

Dato : 20-09-03 23:57

> [...]
når
> du skal ælte dejen, så står skålen fast.

Nej en af ler er bedre, indersiden er som glas, poleret..

Jeg er ret opsat på det skal være den, ved bare ikke hvor de findes .)

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 21-09-03 00:40

Jokum wrote:

> Nej en af ler er bedre, indersiden er som glas, poleret..
>
> Jeg er ret opsat på det skal være den, ved bare ikke hvor de findes .)

jeg har en stor "salatskål" af porcelæn som jeg bruger til formålet, den er
også glaceret og rigtig god til at ælte dej i.....
jeg synes at jeg kan mindes at have købt den i føtex engang for nogle år
siden, som en del af et sæt med den store skål, og 6 mindre skåle......
den kan også med fordel bruges som bowle til koldskål og lignende.....
prøv at kigge efter sådan en ting, altså en salatskål eller bowle, det kan
være du så kan finde den rette ;)

--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Padmé Amidala

Dato : 21-09-03 09:42

Hvis det er et dejfad du tænker på, er mit købt i Magasin...Prøv der.

VH
Padmé

Fra : Lisbeth Sejberg

Dato : 21-09-03 23:28

Jokum <jokum@yahoo.com> skrev:
>når
>
>Nej en af ler er bedre, indersiden
>er som glas, poleret..
>
>Jeg er ret opsat på det skal være
>den, ved bare ikke hvor de findes .)

-- Din stædige rad Så hjælper det vel ikke at foreslå dig at
bruge en glasskål ? Det har jeg gjort i alle de år jeg selv har
bagt pizza. Jeg har også klaret mig med alm. bageplade på nederste
rille af varmluftovn. De første 4-5 min. får den kun
undervarme,derefter alm. varmluft.
Lisbeth

Fra : Jokum

Dato : 21-09-03 23:33

> -- Din stædige rad Så hjælper det vel ikke at foreslå dig at
> bruge en glasskål ? Det har jeg gjort i alle de år jeg selv har
> bagt pizza.

Tjaah.. Nu så jeg tilfældigvis denne lerskål hos en ven, og jeg synes bare
den er perfekt til formålet..

Jeg har også klaret mig med alm. bageplade på nederste
> rille af varmluftovn. De første 4-5 min. får den kun
> undervarme,derefter alm. varmluft.

Jeg har sådan en lille ovn... bagestenen på pizzabagesten.dk kan ikke engang
være derinde... og min ovn kan ikke varme så godt som din ovn, derfor er en
bagesten meget vigtig for mig.

Det sværeste bliver nok at kunne kaste dejen op i luften.. Jeg lider af "dej
skræk", dvs. jeg går helt i panik når jeg skal rulle en dej, og den går i
stykker

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 21-09-03 23:41

Jokum wrote:

> Jeg har sådan en lille ovn... bagestenen på pizzabagesten.dk
> kan ikke engang være derinde... og min ovn kan ikke varme så
> godt som din ovn, derfor er en bagesten meget vigtig for mig.

I morgenTV viste de for et par dage siden et trick med at
forvarme pladen i 5 min ved 200+ grader. Dejen blev anbragt på
pladen før pyntning med fyld.

Alle var enige om at resultatet var godt.

Carsten,
der der sjældent spiser pizza :)

--
Carsten (3600), HELD er noget der indtræffer når grundige
forberedelser

Fra : Thomas Laugesen

Dato : 21-09-03 23:56

Carsten Finn Rasmussen wrote:

> I morgenTV viste de for et par dage siden et trick med at
> forvarme pladen i 5 min ved 200+ grader. Dejen blev anbragt på
> pladen før pyntning med fyld.

Min eks-ovenbo påstår hårdnakket at han har haft gode resultater med at
knalde en stenplade i ovnen, og så give den hele pyrolyseprogrammet inden
pizzaen kommer ind. Men det lyder unægteligt som et forrykt spild af el...

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 22-09-03 00:19

> [...]
> forvarme pladen i 5 min ved 200+ grader. Dejen blev anbragt på
> pladen før pyntning med fyld.
>
> Alle var enige om at resultatet var godt.

Glemte lige: Pladen skal selv retur i ovnen til pizzaen er færdig
:)

Fra : Lars Pedersen

Dato : 22-09-03 12:56

> [...]
engang
> være derinde... og min ovn kan ikke varme så godt som din ovn, derfor er

Jeg har rigtigt gode resultater ved at klaske dejen på min stegepande, og
stege den på begge sider, inden fyldet kommer på og jeg putter den i min
lille-bitte kombi-ovn.

Fra : Jette Mogensen

Dato : 21-09-03 10:23

"Jokum" <jokum@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har været i imerco, kop&kande og Inspiration, men ingen af dem har
> lerskåle. De blev solgt i Netto en overgang, men det var kun et ugetilbud.

Prøv på http://www.isabellasmith.com

der er et dejfad af ler på 5 liter til kr. 199

mvh Jette

Fra : Jakob Andersen

Dato : 21-09-03 12:31

>Nogen der kender andre steder man
> kan få fat på bagesten i "custom sizes" ?

Har du prøvet en stenhugger, de har nogen gange nogle rester de kan sælge
billigt....

Jakob

Fra : Helle

Dato : 21-09-03 12:57

> [...]
>
> Jeg har været i imerco, kop&kande og Inspiration, men ingen af dem har
> lerskåle. De blev solgt i Netto en overgang, men det var kun et ugetilbud.

Jeg købte mit lerfad i Inspiration. Det virker altså temmelig underligt at
du ikke har kunne finde et ganske alm lerfad/skål. Det er da noget nær det
mest almindelige efter en grydeske?

Mvh Helle

Fra : il forno bagestenen

Dato : 28-09-03 01:19

"Helle" <krammemusen@hotmail.com> wrote in message news:<3f6d91f3$0$54816$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> [...]
> du ikke har kunne finde et ganske alm lerfad/skål. Det er da noget nær det

klik ind på www.bagestenen.dk - og se under forhandlere - den
originale bagesten kan skæres til med vinkelsliber med stenklinge
(koster ca. 20,-)(stenklingen, altså)

mvh Il forno

Fra : Jokum

Dato : 22-09-03 18:15

Jeg fandt bagestene i Inspiration, Kop&Kande samt Imerco idag. Jeg var endda
hos den lokale stenhugger, som foreslog "fedtsten", det synes jeg dog ikke
lød som det rette materiale.

Sjovest var den ivrige sælger i Imerco som ville sælge en special-keramik
plade med nonslip belægning.. Den var noget så stærk og perfekt til
formålet, indtil han kom til at tabe den på gulvet og den gik istykker

Desuden tør jeg slet ikke nonslip belægning på en bagesten, da netop den jo
kommer op på de farlige temperaturer som afgiver giftige gasser..

De fleste bagestene ser dog billige ud og der står ingenting om materialet..
Dem som er gode er for store til min ovn, men forhandleren sagde at man
kunne skære i dem.. Det vil jeg dog ikke forsøge mig på.

Den i Inspiration er www.bagestenen.dk den koster 350kr

Den på www.pizzabagesten.dk koster 200 kr, og har langt flere informationer
om selve stenen.. Men de sender desværre ikke.

Fra : Gitte Sørensen

Dato : 26-09-03 16:16

Mon, 22 Sep 2003 19:14:58 +0200, skrev "Jokum" <jokum@yahoo.com> i
dk.kultur.mad+drikke:

>Jeg fandt bagestene i Inspiration, Kop&Kande samt Imerco idag. Jeg var endda
>hos den lokale stenhugger, som foreslog "fedtsten", det synes jeg dog ikke
>lød som det rette materiale.

Vi har en "il forno" bagesten, som er suverænt god - den giver den
helt rigtige "italienske" pizzabund
En af fiduserne ved den er, at den er helt mat og sikkert lidt porøs i
overfladen, så den kan opsuge fugt fra pizzabunden mens den bager.

Der var for nogle år siden en diskussion her i gruppen, hvor en eller
anden fortalte, at man med fordel kunne anvende uglaserede lerklinker
fra byggemarkedet i stedet for en bagesten.
Klinkerne kunne så lægges side om side på bagepladen, så de kom til at
passe med pladens størrelse.
Måske er det løsningen for dig - de fås sikkert i flere størrelser,
så du kan finde nogle der kan passe til din ovn ??

--
mvh Gitte Sørensen

Nyt forum for gigt-ramte og deres pårørende:
http://forum.gobs.dk