Nyt ATI 9600 pro, og maskinen går ned...hj~
Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 20-09-03 20:41

Hej til grp.
Har netop udskiftet mit Daytona Geforce3 Ti 200 128 Mb DDR pga en fejl i
kortet, med et Sapphire Radeon 9600 pro Atlantis 128 Mb DDR, men maskinen
bliver ved med at gå ned.
Uanset om jeg bruger DVI eller HD-15 connectoren mister skærmen pludselig
signalet og går i sort (med et fejlsignal om : no input).
Yderligere fryser maskinen efter ca. 5 min. brug uanset hvilket app. jeg er
i gang med, og min xp hævder efter genstart/gendannelse, at det er
Radeon-driveren der er årsag til ustabiliteten. Kørte først med
installations-cd-driveren (vers. 12-008) og hentede efterfølgende den nyeste
på ATI's hjemmeside. Driveren er desuden signeret digitalt af Microsoft.
Kører i lavere skærmopløsning end max. ( ret ny SONY TFT 19" som kørte
upåklageligt med GeForce3-kortet).
Hælder selv til at der er fejl på kortet. Er der nogen bedre ideer derude?
Mvh Niels

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 20-09-03 21:19

"Niels Hejnfelt" <231260@orangenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> upåklageligt med GeForce3-kortet).
> Hælder selv til at der er fejl på kortet. Er der nogen bedre ideer derude?

Der er vist noget helt galt!!!

Mvh Niels

Fra : Kim Larsen

Dato : 20-09-03 22:54

--
Fjern tallet i min adresse hvis du vil sende mig en mail.

> "Niels Hejnfelt" <231260@orangenet.dk> skrev i en meddelelse
> er
> nyeste

> Der er vist noget helt galt!!!
>
> Mvh Niels

Hvilken størelse har din strømforsyning ? Passer den til resten af udstyret,
eller giver den mon for lidt strøm ?

Kim Larsen

Fra : klh

Dato : 21-09-03 08:04

"Kim Larsen" <mythos42@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilken størelse har din strømforsyning ? Passer den til resten af
udstyret,
> eller giver den mon for lidt strøm ?

.... skulle netop radeon 9600 Pro ikke have et lavt strømforbrug?
(i forhold til f.eks 9500/9700/9800 pro som har et ekstra strømkabel)

Men hvis det skulle være årsagen til problemet kan Niels prøve at
fjerne strømkablet til f.eks DVD/CD drevet eller evt fjerne andre kort
(midlertidigt) fra PC'en?

Mvh klh

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 21-09-03 14:31

> [...]
> (midlertidigt) fra PC'en?
>
> Mvh klh
>
> Det er en 300 watt strømforsyning, og da mit gamle kort også havde
monteret køler, anser jeg det for usandsynligt, at det skulle have noget at
sige.
Flere gange er der sket det, at opløsningen pludselig ændrer sig til 640x480
og 4 bit farve, og Windows giver besked om, at den har fundet en enhedsfejl,
og har rettet den og at jeg skal genstarte for at løse det. Gad vide hvad
der er årsagen.
Mvh Niels

Fra : danni plougmann

Dato : 21-09-03 20:09

> [...]
> upåklageligt med GeForce3-kortet).
> Hælder selv til at der er fejl på kortet. Er der nogen bedre ideer derude?

på mit radeon 9700pro skal man montere et strømstik direkte til kortet fra
strømforsygningen,
agp porten kan simpelt hen ikke levere strøm nok til at kortet er stabilt..
skal man også det på et radeon 9600, bare en tanke.

har du tjekket skærmen og kortet på en anden computer.
måske en ledning i skærmkablet der er knækket.

/mvh danni plougmann

Fra : Claus Madsen

Dato : 26-09-03 17:26

Niels Hejnfelt wrote:

> [...]
> upåklageligt med GeForce3-kortet).
> Hælder selv til at der er fejl på kortet. Er der nogen bedre ideer derude?

Har selv løst et lignende problem (9500PRO) ved at gøre følgende:

Deaktiverede Fast Writes i MB-BIOS og kortet har kørt som en drøm siden...

(...men da havde jeg investeret i et ordentlig røvhul af en
strømforsyning for en sikkerheds skyld - 480W Antec...det hjalp ikke,
men BIOS-indstillingen gjorde...)

/CM