3DMark tests der ikke køres?
Fra : Lars Christensen

Dato : 20-09-03 17:18

Hej.

Jeg har lige investeret i et POV GeForce 4 MX 480 kort AGP 8 - 128 MB, og
ville køre 3DMArk 2001 SE. Desværre kan jeg se at nogle af testene ikke
køres. F.eks Game 4 og andre. Ved at læse i hjælpefilen kan jeg se det
primært drejer sig om de test, der kræver directX 8. Jeg kører med directX9
installleret, selvom kortet ikke understøtter dette. Men ifølge kortets data
støtter det DX 8.1. Hvad kan jeg gøre??

Lars Christensen
Fanø

Fra : M Larsen

Dato : 20-09-03 17:21

ingen ting dit kort kan ikke køre disse test
"Lars Christensen" <lac.tagdettebortforatsvare@fanonet.dk> skrev i en
meddelelse news:3f6c7d35$0$245$bc7fd3c@news.sonofon.dk...

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 20-09-03 17:41

> [...]
directX9
> installleret, selvom kortet ikke understøtter dette. Men ifølge kortets

Problemet ligger I at dit korts hardware kun understøtter DirectX 7, så den
er ude af stand til at køre funktioner der kræver en højere DirectX version.
Den eneste vej udenom er at købe et nyere kort.

/Claus

Fra : Lars Christensen

Dato : 20-09-03 17:52

> [...]
version.
> Den eneste vej udenom er at købe et nyere kort.

Jamen...... Ifølge kortets manual understøtter det op til DX 8.1???

Lars

Fra : iddqdATworldonline.d~

Dato : 20-09-03 18:56

Lars Christensen wrote:
> Jamen...... Ifølge kortets manual understøtter det op til DX 8.1???

Og hvis kortets manual var skrevet for nylig så ville der sikkert stå
Dx9.0B i stedet!

Der er forskel på at kortet er kompatibelt med Dx 8.1, og så det at
havde hardware funktioner som understøtter de nye ting i Dx8.1 - ikke
ligefrem letgennemskueligt.

Jeg synes da også Nvidia har begået en svinestreg i navngivning af deres
Gf4MX chips, de burde snarere havde båret navnet GF2+ da de reelt er på
niveau med dem blot med hurtigere FSAA. De lavede noget tilsvarende med
Gf2MX kortene som var på niveau med de oprindelige Gf256, blot en lille
smule langsommere - både gf256 og gf2/gf2mx var dog ægte Dx7 kort så det
handlede kun om hastighed eller mangel på samme.

Mvh

Bruno

Fra : Lars Christensen

Dato : 20-09-03 19:13

> Der er forskel på at kortet er kompatibelt med Dx 8.1, og så det at
> havde hardware funktioner som understøtter de nye ting i Dx8.1 - ikke
> ligefrem letgennemskueligt.

Ok. Det lyder nok rigtigt. Og smart i et salgsøjemed.

> [...]
> smule langsommere - både gf256 og gf2/gf2mx var dog ægte Dx7 kort så det
> handlede kun om hastighed eller mangel på samme.

Ja. Det er en svinestreg. Heldigvis gav jeg kun 400,- for dette spritny
kort, som nu erstatter mit gamle Asus GF2 GTS. ...Og jeg har allerede regnet
ud at forskellen på de to kort er til at overskue..
Indtil videre går det nok.

Lars

Fra : iddqdATworldonline.d~

Dato : 20-09-03 19:26

Lars Christensen wrote:

> [...]
> kort, som nu erstatter mit gamle Asus GF2 GTS. ...Og jeg har allerede regnet
> ud at forskellen på de to kort er til at overskue..

Altså hvis du kan nå og levere det tilbage, så kan du for 100-200 kr.
ekstra få fuld Dx9 funktionalitet!

http://www.edbpriser.dk/hardware/grafikkort-show.asp

Bare kig efter GeForceFX5200 kortene, det er ikke i nærheden af de super
kort til flere tusinde kroner men nok det pt. bedste bud på en
"meget-for-pengene" løsning.

Mvh

Bruno

Fra : iddqdATworldonline.d~

Dato : 20-09-03 19:28

iddqdATworldonline.dk wrote:

> Bare kig efter GeForceFX5200 kortene, det er ikke i nærheden af de super
> kort til flere tusinde kroner men nok det pt. bedste bud på en
> "meget-for-pengene" løsning.

Skal lige huske og sige at Nvidia's Dx9 implementation ikke er perfekt,
men helt håbløs er det altså heller ikke.

mvh

Bruno

Fra : Lars Christensen

Dato : 20-09-03 19:56

> Skal lige huske og sige at Nvidia's Dx9 implementation ikke er perfekt,
> men helt håbløs er det altså heller ikke.

Det lyder som et rigtigt godt forslag. Problemet er at jeg har haft sådan et
kort hjemme, og det ville af uforklarlige grunde overhovedet ikke køre på
mit bundkort, så i stedet for at skulle smide de 3-4000 efter nyt
bundkort/ram/ogcpu (Selvom det ville være dejligt), valgte jeg at forsøge
med dette.

Lars

Fra : MKH1

Dato : 20-09-03 21:15

> Skal lige huske og sige at Nvidia's Dx9 implementation ikke er perfekt,
> men helt håbløs er det altså heller ikke.

Derfor skal man overveje et ATI 9200, som er den direkte konkurrent.

Martin.

Fra : Anders Albrechtsen

Dato : 20-09-03 22:01

"MKH1" <mkhenrichsen_@mail.dk> wrote in message

> Derfor skal man overveje et ATI 9200, som er den direkte konkurrent.

ATI Radeon 9200 har ingen DX 9 funktionalitet, så en direkte konkurrent er
det vel ikke. Den direkte konkurrent er Radeon 9600.
---
Anders

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 20-09-03 22:10

Anders Albrechtsen wrote:
> ATI Radeon 9200 har ingen DX 9 funktionalitet, så en direkte
> konkurrent er det vel ikke. Den direkte konkurrent er Radeon 9600.

Som er en prisklasse over. Mener det koster 1400,-

--
Martin K

Fra : Anders Albrechtsen

Dato : 20-09-03 23:29

"Martin Kirschmeyer" <kirschmeyer@REMOVE.hotmail.com> wrote in message

> Som er en prisklasse over. Mener det koster 1400,-

De kan fås helt ned til omkring en tusse (non-pro eller Slow Edition), men
det er korrekt, at de er lidt dyrere end GeForceFX5200. Det bedste kort til
under 1000 kr. er derfor, efter min mening, helt klart GeForceFX 5200.
---
Anders

Fra : Anders Albrechtsen

Dato : 20-09-03 19:54

"Lars Christensen" <lac.tagdettebortforatsvare@fanonet.dk> wrote in message
> [...]
directX9
> installleret, selvom kortet ikke understøtter dette. Men ifølge kortets

Dit kort er kompatibelt med DX 8.1, men det betyder ikke, at alle features
virker. GeForce MX kortene har ingen pixel- og vertex shaders, og derfor kan
du ikke køre tests, der bruger disse features. De eneste grafikkort der
fuldt understøtter DX 8.1 er:

Nvidia GeForce FX 5xxx
ATI Radeon 8500
ATI Radeon 9200
ATI Radeon 9500/9600/9700/9800
Matrox Parhelia
---
Anders

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 20-09-03 22:11

Anders Albrechtsen wrote:
> Nvidia GeForce FX 5xxx
> ATI Radeon 8500
> ATI Radeon 9200
> ATI Radeon 9500/9600/9700/9800
> Matrox Parhelia

Og hvor kommer GF4 Ti4x00 så ind?

--
Martin K

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 20-09-03 22:30

"Martin Kirschmeyer" <kirschmeyer@REMOVE.hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Og hvor kommer GF4 Ti4x00 så ind?

GF4 Ti-serien understøtter kun DX 8.0 (altså ingen PS 1.4)

/Claus