Potte til Savage?
Fra : Brian

Dato : 08-04-01 22:54

Hvilken potte skal man vælge?

Jeg skal bruge en ny potte med en mere seriøs lyd end standarden. Det skal
ikke være den helt vilde eksplosive potte, men derimod den dybe rumlende
lyd. You catch my drift???

Jeg har hørt, at man godt kan få sådan en potte, som samtidig bevirker, at
jeg ikke skal have den på værksted, testbænk osv.
Dvs. jeg skal have en fin potte med mere lyd, som jeg selv kan montere uden
jeg mister noget træk.

Håber I kan hjælpe!

Mvh.

Brian - Vanløse
Suzuki Savage med 200 kilometer på uret.

Fra : Gurli Jensen

Dato : 09-04-01 00:38

Prøv at se hos www.bsm-exhausts.com
Den danske importør: Jysk Motor Lager A/S, Dollerupvej 3, 8000 ARHUS C
Tel.: 86121818, Fax: 86121688 giver gerne oplysninger om pris og nærmeste
forhandler.
Hilsen Gurli
GS1000E

Fra : HL

Dato : 09-04-01 06:06

Hej Brian

Jeg har hørt en Savage med Raask potter, det var en fed lyd der kom ud af de potter. Potterne kan du selv montere uden problemmer. Det bedste er at få testet cyklen på et rullefelt, så er du sikker på at den "ruller" som den skal. Du kan se og købe potterne her.
http:://www.net-online.dk/custom/index.htm

Hilsen
Henrik
Marauder 800 (med Laser+ potter)

http://www.kandu.dk/

Fra : Brian

Dato : 09-04-01 16:40

De der Raask potter - er det dem der på siden hedder DragPipes??
Jeg fik at vide ved forhandleren hvor jeg købte min MC at jeg kunne købe
udstødninger hvor det ikke var nødvendigt at omstille dysserne. Det koster
efter min mening lidt rigeligt, at betale dem for det.

Brian

Fra : HL

Dato : 09-04-01 17:48

Raask potter er de samme som Dragpipes, Jeg mener at det ikke er nødvendig at dysse cyklen om.

http://www.kandu.dk/

Fra : Claus Rittig

Dato : 09-04-01 19:52

"HL" <HL.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> Raask potter er de samme som Dragpipes, Jeg mener at det ikke er nødvendig
at dysse cyklen om.

Hvis det ER dragpipes (rør uden indmad/lyddæmper) så kan du spise søm på at
der skal dyses om! Der er stort set ingen modstand i dragpipes.
Ja, jeg har kørt med dragpipes, men de blev skiftet til nogle overfede
potter med lyddæmper. Det er iøvrigt skide svært at få en motor til at gå
ordentligt når der ikke er modstand i udstødningen, og der ryger nogle
heste.

Rittig

Fra : JR

Dato : 10-04-01 10:04

Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in message news:9at0ft$r2g$1@news.inet.tele.dk...
> [...]
> potter med lyddæmper. Det er iøvrigt skide svært at få en motor til at gå
> ordentligt når der ikke er modstand i udstødningen, og der ryger nogle

Rittig rules, Helt enig! Da jeg skiftede larmepotten ud til en alm. kopipotte (med for lidt lyd) på min SR500 begyndte
motoren faktisk at gå helt godt. Tomgang var pludselig en mulighed og den kører pludselig 5-10 km længere på literen.

Men okay, mere lyd ville nu være rart.

Jim Radmer

Fra : Frank

Dato : 11-04-01 07:53

> [...]

> potter med lyddæmper. Det er iøvrigt skide svært at få en motor til at gå
> ordentligt når der ikke er modstand i udstødningen, og der ryger nogle

Ikke nødvendigvis - Jeg skiftede fra de originale potter på min VS1400 til
Raask dragpipes uden indmad helt uden omdysning. Og uden nævneværdig forskel
på motorkulturen....

Så den holder ikke i byretten......

/Frank

Fra : Claus Rittig

Dato : 11-04-01 15:34

"Frank" <frankwodstrup@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> Ikke nødvendigvis - Jeg skiftede fra de originale potter på min VS1400 til
> Raask dragpipes uden indmad helt uden omdysning. Og uden nævneværdig

Mon ikke du mener "uden mærkbar forskel"? Bare der er kubikker nok, gør det
jo ikke så meget der ryger 5 - 10% heste, der var jo alligevel flere i
stalden end man har brug for.
Men har du fået tjekket din udstødningsgas for nylig? Normalt har dragpipes
den effekt at cyklen skal dyses federe, fordi den kommer til at gå for
magert, hvilket plejer at være grunden til at udstødningsventilerne lever et
hårdt liv.

Rittig

Fra : Anneli

Dato : 09-04-01 22:52

"Brian" <sadman@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
> Hvilken potte skal man vælge?

Prøv at spørge Savage-folket:
http://www.hotforum.dk/hotforum/instance/39F625DF.nsf

--
Stor hilsen Anneli
Suzuki GZ 250 Marauder, lysegul :0) + Jawa mv.