Virus-fjerner
Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 20-09-03 12:18

Sendt til dk.edb.sikkerhed.virus & dk.edb.programmering.pascal

Hej,

Jeg har lavet et lille program som automatisk kan fjerne disse
irriterende virus fra post-serveren, så man ikke behøver at downloade
dem. Programmet er skrevet i Delphi (kildekode medfølger) og man kan
hente det her:
www.routeware.dk/download/virus_mail_fjerner.zip (260 Kb)

Det kører p.t. i døgndrift hos undertegnede og fjerner ca. 1 virus
e-mail pr minut.

Man skal blot huske at rette i ini filen først, så éns egne
konto-oplysninger er tastet ind. Man kan også indstille, hvor tit
programmet skal checke på serveren.

Hvis der er nogen spørgsmål, så kigger jeg først i gruppen sidst på
aftenen i dag.

Med venlig hilsen
Uffe Kousgaard

Fra : Harald

Dato : 20-09-03 13:01

"Uffe Kousgaard" <uffe@routeware.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> programmet skal checke på serveren.
>
> Hvis der er nogen spørgsmål, så kigger jeg først i gruppen sidst på

Med alle de check kan der vist let smutte noget der ikke skulle være
slettet, men man kan self. ændre det hvis man syntes det er for groft

Forslag:
Lav dine egne routiner (drop indy) der henter den første lille del af den
vedhæftede fil og kik på denne i stedet for From og Subject.

Info: http://www.ietf.org/rfc/rfc1939.txt?number=1939

Mvh
HK

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 20-09-03 19:36

"Harald" <news3@kroning.dk> wrote in message

> Med alle de check kan der vist let smutte noget der ikke skulle være
> slettet, men man kan self. ændre det hvis man syntes det er for groft

Ja, der er nok et par checks, der bør droppes, da risikoen er for stor
for at noget rigtig post ellers ville blive slettet. Godt man har
weekenden til at eksperimentere, hvor der ikke er så meget anden post.

> Lav dine egne routiner (drop indy) der henter den første lille del af
den
> vedhæftede fil og kik på denne i stedet for From og Subject.

Det har jeg ikke tid til at sætte mig ind i - så det må blive ved det
andet system.