Novell klient på W2K
Fra : IT - Administrator

Dato : 23-11-00 16:07

Hej Gruppe

Jeg er her i firmaet ved at opgradere vores maskiner til windows 2000.
Umiddelbart så der ikke ud til at være nogle problemer mellem novell og
windows 2000.

Jeg har sat Brugerens Windows 2000-password til at blive opdateret med
novell netværket (gjort første gang brugeren loggede på). Men da vores
brugere tvinges til at ændre password hver 3. måned har jeg erfaret at når
de opdaterer passwordet går novell'en ind og ændrer Windows indstillinger
til at den automatisk skal logge den pågældede bruger på hver gang maskinen
startes. Det betyder at jeg nu ikke kan begrænse enkelte personers adgang
til enkelte maskiner. Og ikke nok med - man bliver heller ikke promptet for
et novell login - altså man logger slet ikke på novell netværket. Det har
betydet at en tilfældig bruger kan gå ind og åbne direktørens maskine,
hvilket vi ikke finder så smart.

Det vi gør at hver gang en bruger har ændret password går vi ind på den
pågældende maskines kontrolpanel og under brugere sætter den til at den ikke
skal lave et automatisk login. Men da det ikke er en holdbar løsning vil jeg
høre om der er nogen der kan hjælpe mig..

På forhånd tak
Martin Mogensen

Fra : Kasper M. Ibsen

Dato : 23-11-00 20:35

Hvis I bruger ZenWorks kan man sætte en local login policy op som klarer NT
login'et

/Kasper

Fra : IT - Administrator

Dato : 24-11-00 16:43

Vi bruger desværre ikke ZEN works i dag.

Fra : Anders Collstrup

Dato : 06-12-00 10:52

ZENworks Starter pack er gratis og kan løse dit problem + en masse
andet

- Anders Collstrup

Fra : Henning Nielsen

Dato : 06-12-00 13:25

Anders Collstrup wrote:

> ZENworks Starter pack er gratis og kan løse dit problem + en masse
> andet

Novell pillede den af deres site pr. 1. november. Så den skal nok findes
på en eller anden CD-rom

/Henning