Bekymret ang. forretning
Fra : Hans_evald

Dato : 20-09-03 09:35

Nogen der har hørt nærmere om at Marina Dykkercenter og Aqua Sport er
ved at lukke - begge forretninger er ifølge selskabsstyrelsen under
tvangsopløsning????? Jeg er ny dykker og vil ikke købe udstyr et sted,
der måske er lukket om et halvt år........
Hvor skal jeg så gå hen med min garanti hvis jeg gerne vil købe de der
fantastiske Volfinner ?

Fra : Henning

Dato : 20-09-03 13:07

On 20 Sep 2003 01:34:42 -0700, Hans_Evald@hotmail.com (Hans_evald)
wrote:

> [...]
>tvangsopløsning????? Jeg er ny dykker og vil ikke købe udstyr et sted,
>der måske er lukket om et halvt år........

Huh?? Jeg har hørt, at Aqua glemte at aflevere momsregnskab til tiden
for et år siden el.lign, hvorfor de blev erklæret konkurs. De åbnede
dog med det samme igen under nyt navn, Aquasport a' 2002 eller sådan
noget? Mon det er det samme der er sket igen?

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Søren Boll Overgaard

Dato : 20-09-03 14:08

Den Sat, 20 Sep 2003 14:06:33 +0200, skrev Henning:

[...]
> Huh?? Jeg har hørt, at Aqua glemte at aflevere momsregnskab til tiden
> for et år siden el.lign, hvorfor de blev erklæret konkurs.

Man bliver ikke erklæret konkurs, hvis man glemmer at aflevere
momsregnskab til tiden. Man får en venlig henvendelse fra
skatteforvaltningen om, at de har fastsat moms til et passende beløb, og
at man iøvrigt skal betale 800 kr. i gebyr.

> De åbnede
> dog med det samme igen under nyt navn, Aquasport a' 2002 eller sådan
> noget?

Det lyder mildest talt suspekt, hvis det rent faktisk er tilfældet.

--
Søren O.

Fra : Johnny Christensen

Dato : 20-09-03 16:43

Det var et årsregnskab og derfor udsat for alvorligere repressalier fra
skattevæsenet end bare en lille 800 kroners bøde. En tvangsopløsning af et
selskab tager et pænt stykke tid, så derfor er der formodentligt ikke noget
suspekt i at det står registreret i selskabsstyrelsen endnu. Eventuelle
kreditorer har en lang frist (og advokaterne tager laaaaaaaaaaang tid om at
behandle sagen)

Jeg har prøvet at have et tilgodehavende i et forlag der gik konkurs i 2001,
det er først for 2 måneder siden at jeg fik det endelige brev fra
advokaterne om at sagen var afsluttet uden midler til dækning af
tilgodehavende.

Så der er vist ikke meget suspekt i det, når man kender til hvordan systemet
arbejder.

JZC

Fra : Henning

Dato : 20-09-03 13:11

wrote:

>Nogen der har hørt nærmere om at Marina Dykkercenter og Aqua Sport er
>ved at lukke - begge forretninger er ifølge selskabsstyrelsen under

P.S: Hvor finder du det henne?

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Lars

Dato : 22-09-03 13:58

Hej Hans
Hvis jeg var dig, ville jeg finde en anden forretning at handle i, du
kan jo købe Vola finnen alle steder - 2 års garanti down the drain er
sgu ærgeligt bare fordi du køber i en forretning, der lukker om et
halvt år, når det hele er gjort op og alle stumper solgt.
Hyg dig ellers der ude hilsen Lars.

Fra : Johnny Christensen

Dato : 22-09-03 16:25

Der er ikke nogen grund til at være bange for at handle i Aqua Sport eller
Marina.
Læs de andre indlæg i denne tråd der kommer de faktiske realiteter frem.

JZC

Fra : Henning

Dato : 22-09-03 21:53

wrote:

> [...]
>der måske er lukket om et halvt år........
>Hvor skal jeg så gå hen med min garanti hvis jeg gerne vil købe de der

Noget helt andet - Mares giver vist 5 års WorldWide garanti på deres
produkter?

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Nikolaj Bech

Dato : 24-09-03 18:43

Jeg var selv forbi Marina i dag og de eksisterer stadig, hvilket var et held
da jeg havde min regulator til service

De erklærede at evt. rygter om deres død var overdrevne og at de havde tænkt
sig at være her længe endnu. Men det havde åbenbart været nødvendigt at
oprette et nyt selskab og likvidere det gamle.

Nikolaj Bech
Rødovre Sportdykker Klub (http://www.dykkerklub.dk)
- - - - - - - - - - - - -

Fra : Hans_evald

Dato : 25-09-03 11:22

Hej Nikolaj tak for den oplysning, for hvis de er skal oprette et nyt
selskab og likvidere det gamle, så må det jo være fordi der er et
eller andet galt med selskabet ellers gør man jo ikke dette. Og efter
hvad jeg kan forstå på de tidliger svar er det ikke første gang.
Hva er marina så en konkus rytter ?

mvh

Hans evald

ps stor tak for at jeg nu kan finde et andet sted og købe udstyr.

Fra : lene_jensen4684@ofir~

Dato : 25-09-03 12:22

Kære Hans Evald
Jeg kan godt forstå din bekymring - selv samme ejer lukkede hans butik
i Næstved (Manta Marine)for ikke så længe siden. Jeg har læst han også
"omstrukturede" i Aqua Sport sidste år og nu er der igen problemer der
inde samt i hans egen "gamle" butik - hvis jeg var dig ville jeg holde
mig langt væk fra alt hvad han har med at gøre - BITTER ERFARING.
Hilsen Lene Jensen

Fra : Katrine Gjertsen

Dato : 26-09-03 09:20

Som butiksbestyrer for Aqua Sport ønsker jeg at dementere rygte om at Aqua
Sport er ved at lukke , det er IKKE tilfælde.

Jeg ønsker at forsikre alle om at det er trygt at handle i Aqua Sport, vi
er den eldste dykkerbutik i Københavns City og det vil vi fortsætte med at
være.

Brug istedet jeres energi fornuftigt og blæs luftbobler undervand.

Rigtig god weekend , med venlig hilsen Katrine Gjertsen

Fra : dykleif@ofir.dk

Dato : 30-09-03 17:41

lene_jensen4684@ofir.dk (lene_jensen4684@ofir.dk) wrote in message news:<bb683dcb.0309250322.398154bd@posting.google.com>...
> [...]
> inde samt i hans egen "gamle" butik - hvis jeg var dig ville jeg holde
> mig langt væk fra alt hvad han har med at gøre - BITTER ERFARING.

Hej Lene
Forstår dig godt - var selv ved at komme i samme situation sidste år,
bare med en anden såkaldt dykkerforretning, man skal s.. passe på.
Hilsen Leif