Svampe i græsplænen - Hjælp !
Fra : Marineflyver.dk

Dato : 19-09-03 23:09

Hej !

Jeg har fået svampe i min græsplæne. Store hvide champignon-lignende svampe.
Hvorfor kommer de og hvad kan man gøre for at få dem væk ?

Mvh.

Henrik

Fra : Mars

Dato : 20-09-03 10:11

Slå græsset !!!!

Ms

Fra : Marineflyver.dk

Dato : 20-09-03 15:38

Done that

Fra : Poul Erik Jørgensen

Dato : 20-09-03 11:32

Marineflyver.dk wrote:
> Jeg har fået svampe i min græsplæne. Store hvide champignon-lignende
> svampe. Hvorfor kommer de og hvad kan man gøre for at få dem væk ?

Ingenting. De forsvinder af sig selv uden at gøre nogen form for skade.

Poul Erik
--
Remove NNN from my e-mail address when replying.
Enlevez NNN de mon adresse électronique pour me répondre.

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 20-09-03 16:15

On Sat, 20 Sep 2003 00:09:29 +0200, "Marineflyver.dk"
<news@soeflyver.dk> wrote:

>Jeg har fået svampe i min græsplæne. Store hvide champignon-lignende svampe.
>Hvorfor kommer de og hvad kan man gøre for at få dem væk ?

Svampe er en typisk efterårsting. De kommer når der igen bliver fugtigt.

Som allerede nævnt her i tråden så forsvinder de igen - snart. Du kan
ikke rigtig gøre noget for at få dem væk.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 20-09-03 20:32

Mads Lie Jensen <mads@gartneriet.dk> skrev i en

> Svampe er en typisk efterårsting. De kommer når der igen bliver fugtigt.
>
> Som allerede nævnt her i tråden så forsvinder de igen - snart. Du kan
> ikke rigtig gøre noget for at få dem væk.

Næh, men der kommer flest hvis græsset ligger ned i en tyk dyne, med
mosfyldte huller, og hvad kan jeg nævne. Har lige renoveret min plæne, og
ser ingen svampe nu.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 23-09-03 07:49

> [...]
svampe.
> Hvorfor kommer de og hvad kan man gøre for at få dem væk ?

Jeg har store lækre Karl Johan,Rørhat i min plæne, så jeg spiser dem!. Du
kan måske gøre det samme, find ud af hvad det er.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 23-09-03 16:59

Jørgen M. Rasmussen <garbageadr@nulspam.dk> skrev i en

> svampe.
> >
> Jeg har store lækre Karl Johan,Rørhat i min plæne, så jeg spiser dem!. Du
> kan måske gøre det samme, find ud af hvad det er.

Heldige asen!
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen