Spam mails
Fra : Michael Sørensen

Dato : 19-09-03 21:56

Hejsa.

Jeg har i dag og i går modtaget omkring 250 mails pr. dag. Ja i læste
rigtigt. OVER 250. Og ingen af disse har interesse for mig, mange er endda
virusser ifølge mit virusprogram.

Normalt har jeg lagt på ca. 5 af disse mails om dagen, men de sidste par
dage er det da eksploderet totalt.

De er alle (på nær de 4-5 daglige, jeg normalt har fået lige til
papirkurven) markeret med afsendere som: MS, Microsoft, Security... m.v.

Nogen der oplever det samme? Ved om det kan løses? m.v.

På forhånd tak.

Fra : abk

Dato : 19-09-03 22:15

"Michael Sørensen" <m-s@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> papirkurven) markeret med afsendere som: MS, Microsoft, Security... m.v.
>
> Nogen der oplever det samme? Ved om det kan løses? m.v.

Jeg bliver også tæppebombet med dem p.t. og kan se i en anden gruppe, at det
er temmelig udbredt. Jeg har lige sat filter på, således at alle afsendere
med de 15 mest alm. afsendernavne, der bliver mailen slettet allerede på
serveren.
7-9-13 har jeg nu ikke modtaget en eneste i 1 time, efter at have modtaget
ca. 25 i timen siden i går kl. 2300.
I øvrigt er det ikke et office problem. I dk.edb.sikkerhed.virus vil du
kunne se, at der er mange i samme båd.
Det er godt nok ærgerligt, men det ender måske med, at man kommer til at
sætte et spamfilter på sin emailadresse, hvilket jo ødelægger den direkte
korrespondance noget.
Men man kan jo håbe på, at det driver over igen.

Kurt

Fra : Jane

Dato : 19-09-03 22:17

Michael Sørensen skrev i

> Nogen der oplever det samme? Ved om det kan løses? m.v.

Kig ind i dk.edb.sikkerhed.virus og læs et par tråde fra
i dag.

Jane

Fra : Henning

Dato : 21-09-03 10:52

> [...]
> papirkurven) markeret med afsendere som: MS, Microsoft, Security... m.v.
>
> Nogen der oplever det samme? Ved om det kan løses? m.v.

Du er altså selv ude om det, ved at lægge din rigtige mailadresse ud i
gruppen - marker dit eget indlæg, gå ind under FILER/EGENSKABER/DETALJER og
kig. Gør derefter det samme med Jane's svar til dig og se hvordan HUN undgår
at få sin adresse "høstet" af adresse-søgemaskiner.

Du kan jo prøve det samme med mit indlæg, men svar IKKE på den opgivne
adresse, for SÅ bliver du listet i et filter - det er bare en advarsel.

Man kan i Outlook Express uden videre (under FUNKTIONER/KONTI/EGENSKABER)
fake sin afsenderadresse til NG's, eller maskede dem, fx. som
knagstedATjibiipost.dk, som fortsat gør adressen til at tyde, når man ikke
liiige er en "adressehøstemaskine".
*S*

Fra : Michael Sørensen

Dato : 21-09-03 12:00

> [...]
undgår
> at få sin adresse "høstet" af adresse-søgemaskiner.

Jeg kan ikke finde de omtalte indlæg fra Jane, som du omtaler.

> Du kan jo prøve det samme med mit indlæg, men svar IKKE på den opgivne
> adresse, for SÅ bliver du listet i et filter - det er bare en advarsel.

Ovenstående har jeg ikke helt forstået. Har du skrevet din email-adresse som
listme@listme.dsbl.org? Sådan har jeg forstået det, således at alle der
besvarer denne bliver black-listet. Kan andre så ikke se din email, hvis de
vil i kontakt med dig?

> [...]
> fake sin afsenderadresse til NG's, eller maskede dem, fx. som
> knagstedATjibiipost.dk, som fortsat gør adressen til at tyde, når man ikke

Er det nok, at sløre min mail, som den ser ud nu?

Fra : Henning

Dato : 21-09-03 13:07

"Michael Sørensen" <Fjern dette for at sende:m-s@stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3f6d84a9$0$23507$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...

Se http://dsbl.org/main for en nærmere forklaring.

FUNKTIONER/KONTI/EGENSKABER)

> Er det nok, at sløre min mail, som den ser ud nu?

Ja, det vil jeg tro. Jeg ville nok selv have sat et punktum i stedet for et
kolon, men er usikker på om det betyder noget.
*S*

Fra : pre

Dato : 21-09-03 16:13

Michael
Nævnt for en ordens skyld så er de mange spammails resultatet fra en der har
indlæst den mail der indeholder det pågældende virus.
Fra hans adresseregister, hvor du åbenbart står afsendes tonsvis af mails
til de stakkels "uskyldige" og går det som planlagt vil der på samme måde
afgå mails med dig som afsender. Denne virus medbringer sin egen SMPT server
så det foregår i det skjulte.

Det hele er en kamp mellem samtlige mailsystemer og de der morer sig med
ustandselig at finde nye veje til at bryde "vores" forsvarssystemer. Og kan
det være en trøst så er det meget værre i udlandet hvor samtlige Windows- og
Office programmer bugner af klageråb.

Det er rigtigt at du kan maskere din mailadresse, men vær klar over at de
fleste sindrige systemer hurtigt afsløres. Du kan installere filen "Hosts"
som fjerner dagligdagens halløj men det vil altid være et problem med de
store angreb. Her gælder det om at lytte til de advarsler, der altid dukker
op fra udlandet, det gælder om at være a jour med sikkerhedsopdateringerne
og selvfølgelig, et opdateret antivirusprogram.

Og det er godt nok irriterende!!!.
pre

"Michael Sørensen" <Fjern dette for at sende:m-s@stofanet.dk> wrote in
message news:3f6d84a9$0$23507$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...

Fra : Jane

Dato : 21-09-03 18:28

Michael Sørensen skrev i

> Jeg kan ikke finde de omtalte indlæg fra Jane, som du omtaler.

Jane

Fra : Lars Klintholm

Dato : 21-09-03 20:21

Den 21 sep 2003 skrev Michael Sørensen i dk.edb.programpakker.ms-
office:

> Er det nok, at sløre min mail, som den ser ud nu?

Om det er nok, er næsten lige meget, for det er for sent. Din
mailadresse er blevet opsnappet.

Men du kan se hvad jeg har lavet med min mailadresse. Min mailadresse
virker som den er, der skal ikke fjernes noget. Jeg har haft den
adresse på usenet siden 01-01-2003, og får stort set aldrig spam på
den.

Tippet har jeg fået her: http://lundhansen.dk/bertel/spam/no_spam.htm

LarsK