25 blandt verdens bedste gyserfilm.
Fra : Kasper Kristensen

Dato : 19-09-03 15:02

Nu skal man jo ikke kun brokke sig over andre, så inspireret af min kritik
af Rikke Schubarts gyser-top-25-liste i en tidligere tråd, satte jeg mig
ned, og skrev min egen top 25.

Brug den som inspiration, eller til hån.

Kasper

Min absolutte, ubestridte, fuldstændig kritikresistente og overlegne horror
top 25 (In no particular order):

Kairo (Kiyoshi Kurosawa)
Tokaido Yoatso Kaiden Nobuo (Nakagawa)
The Haunting (Robert Wise)
Bloodbath of Dr. Jeckyll (Walerian Borowczyk)
Possession (Andrzej Zulawski)
Eyes Without a Face (Georges Franju)
The Tenant (Roman Polanski)
This Night I'll Possess you Body/At Midnight I'll Take Your Soul (Jose
Mojica Marin)
Evil Dead II (Sam Raimi)
The Innocents (Jack Clayton)
Curse of the Demon (Jacques Tourneur)
The Texas Chainsaw Massacre (Tobe Hooper)
El Esqueleto de la señora Morales (Rogelio A. González)
Hellraiser (Clive Barker)
Santa Sangre (Alejandro Jodorowsky)
Altered States (Ken Russell)
The Shining (Stanley Kubrick)
The Exorcist (William Friedkin)
A Chinese Ghost Story (Ching Siu-Tung)
La Frusta e il Corpo (Mario Bava)
Profondo Rosso (Dario Argento)
Dellamorte Dellamore (Michele Soavi)
The Beyond (Lucio Fulci)
Don't Look Now (Nicolas Roeg)
Crash (David Cronenberg)

Fra : MARIT NYGÅRD

Dato : 19-09-03 15:14

"Kasper Kristensen" <spam_me_senseless_khk@mindgroup.dk> skrev i melding
> [...]
> Curse of the Demon (Jacques Tourneur)
> The Texas Chainsaw Massacre (Tobe Hooper)
> El Esqueleto de la señora Morales (Rogelio A. González)

Bra liste. Prøv også:
The Woman in Black
The Changeling
Black Sunday
m.fl.
Astrid

Fra : Morten DH

Dato : 19-09-03 15:23

"MARIT NYGÅRD" <marit.nygard@c2i.net> skrev i en meddelelse
> Bra liste. Prøv også:
> The Woman in Black
> The Changeling
> Black Sunday

Savner også:

Alien
The Omen
The Eye

og mange flere... en umulig opgave - selv for nørder

Fra : Kasper Kristensen

Dato : 19-09-03 16:08

> Alien
> The Omen
> The Eye
>
> og mange flere... en umulig opgave - selv for nørder

Nej nej. Listen er perfekt.

Kasper

Fra : Kasper Kristensen

Dato : 19-09-03 16:07

> Bra liste. Prøv også:
> The Woman in Black
> The Changeling
> Black Sunday
> m.fl.
> Astrid

The Woman in Black har jeg ikke set. De to andre kan jeg bestemt stå inde
for. Men som sagt er listen perfekt og urokkelig

Kasper

Fra : zcully

Dato : 19-09-03 16:12

"Kasper Kristensen" <spam_me_senseless_khk@mindgroup.dk> wrote in message
> [...]
> Curse of the Demon (Jacques Tourneur)
> The Texas Chainsaw Massacre (Tobe Hooper)
> El Esqueleto de la señora Morales (Rogelio A. González)

Don't look now, The Exorcist og Crash kan jeg ikke se noget gyseligt i.
De 2 førstnævnte sov jeg næsten til og den sidste tændte mig nu mere
seksuelt end gjorde mig bange!!

/Zcully

Fra : ML-78

Dato : 19-09-03 16:19

> Nu skal man jo ikke kun brokke sig over andre, så inspireret af min kritik
> af Rikke Schubarts gyser-top-25-liste i en tidligere tråd, satte jeg mig
> ned, og skrev min egen top 25.

Så vil jeg også være med.

Psycho (1960)
Repulsion
Rosemary's Baby
The Haunting (1963)
Don't Look Now
Night of the Living Dead (1968)
Nosferatu (1921)
Alien
The Fall of the House of Usher (1960)
Black Sabbath
El Vampiro
Horror of Dracula
Black Sunday
Kill, Baby, Kill
Vampyr
Frankenstein (1931)
The Exorcist
Night of the Demon
Gaslight (1940)
The Pit and the Pendulum
Dead of Night (1945)
The Spiral Staircase
Carnival of Souls (1962)
The House With the Laughing Windows
The Omen

Der er sikkert en del, jeg har glemt.

ML-78

Fra : Sonny

Dato : 19-09-03 16:50

"Kasper Kristensen" skrev i en meddelelse: "Min absolutte, ubestridte,
fuldstændig kritikresistente og overlegne horror top 25 (In no particular
order):
> Kairo (Kiyoshi Kurosawa)
> Tokaido Yoatso Kaiden Nobuo (Nakagawa)"

Jeg er fuldstændig enig i første eksempel men har desværre ikke set "Tokaido
Yotsuya Kaidan" ... hvor har du set filmen??
Ejer selv Nobou Nakagawas "Jigoku" på dvd købt i Japan - den kan i hvert
fald også anbefales!!

Sayonara,
Sonny

Fra : Kasper Kristensen

Dato : 19-09-03 17:18

> Jeg er fuldstændig enig i første eksempel men har desværre ikke set
"Tokaido
> Yotsuya Kaidan" ... hvor har du set filmen??

På en filmfestival. Den er ganske fantastisk. Men jeg mener den er ude på
DVD nu. Prøv at check IMDB.

Kasper

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 19-09-03 21:04

On Fri, 19 Sep 2003 16:01:49 +0200, "Kasper Kristensen"
> [...]

>af Rikke Schubarts gyser-top-25-liste i en tidligere tråd, satte jeg mig

hmmm

jeg kan nu kun komme på 4 hvor jeg ikke en gang er sikker på at den
ene er en gyser

1.) Rosmarys baby ( Polanski )
2.) Angel Haert ( Allan parker ) den bedste
3.) Misery ( den tør jeg ikke se
4.) Schindlers List ( det er jo ikke en gyser ) men der blive rjeg
fysisk dårlig i op til 4 dage efter
--
Mv.
Bo M Mogensen

Fra : Morbid Angel

Dato : 20-09-03 15:03

On Fri, 19 Sep 2003 16:01:49 +0200, "Kasper Kristensen"
<spam_me_senseless_khk@mindgroup.dk> wrote:

Nu har jeg ikke set alle filmene på din liste men A Chinese Ghost
Story vil jeg ikke betegne som gyserfilm.
Der findes mange andre værre asiatiske gyserfilm som f.eks Ringu, St.
Johns Worth, The Phone og Ju-on.

Film som Vertigo, The Thing(nyinspildningen), Dagon, Den Sjette Sans
og The Others syntes jeg også mangler på listen.

Mvh

MA

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 22-09-03 08:35

Hvorfor er The Blair Witch Project (1'eren) ikke nævnt?

mvh
Kim Frederiksen

Fra : David Rasmussen

Dato : 22-09-03 09:23

Kim Frederiksen wrote:

> Hvorfor er The Blair Witch Project (1'eren) ikke nævnt?

Fordi den er røvsyg?

/David

Fra : Per

Dato : 22-09-03 11:54

"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse
> Hvorfor er The Blair Witch Project (1'eren) ikke nævnt?

Nok fordi han er over 12 år?

Fra : Per

Dato : 22-09-03 11:55

"Kasper Kristensen" <spam_me_senseless_khk@mindgroup.dk> skrev i en
meddelelse news:3f6b0c3c$0$97200$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> [...]
> ned, og skrev min egen top 25.
>
> Brug den som inspiration, eller til hån.

Har du tjekket Event Horizon. Den er også OK.

Fra : Kasper Kristensen

Dato : 22-09-03 13:02

> Har du tjekket Event Horizon. Den er også OK.

Nej imho stinker den. En dårlig "genindspilning" af Solaris. Den vil næppe
nå min top 500.

Kasper

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 22-09-03 17:28

"Per" <Minemailadresseer@nejvel.dk> skrev:

>Har du tjekket Event Horizon. Den er også OK.

Nej, den er ej.
--
Niels Søndergaard

Besøg Bøfsiden: http://www.titlevision.dk/boeuf.htm
Suveræn samling af sproglige smuttere

Fra : Andrew

Dato : 29-09-03 21:44

> Nej, den er ej.

Jo, den er så.

Fra : Jesper

Dato : 30-09-03 08:50

Niels Søndergaard <ns@post.cybercitypunktumdk> wrote:

> Nej, den er ej.

Den er mere end OK, den er fremragende!
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : SJ

Dato : 30-09-03 23:58

"Jesper" <none@inobody.invalid> skrev i en meddelelse

> Den er mere end OK, den er fremragende!

Jeg er lidt i tvivl om hvad jeg selv synes om filmen. Måske det var på tide
med et gensyn?

Fra : Jesper

Dato : 01-10-03 16:18

SJ <rebelheartSTART_DELETEAFreeAndUnitedIrelandDELETE_STOP@jubiimail.dk>
wrote:

> "Jesper" <none@inobody.invalid> skrev i en meddelelse

> Jeg er lidt i tvivl om hvad jeg selv synes om filmen. Måske det var på tide
> med et gensyn?

Den er blandt de 5-10 bedste horrorfilm der nogensinde er lavet!
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 01-10-03 17:51

none@inobody.invalid (Jesper) skrev:

>Den er blandt de 5-10 bedste horrorfilm der nogensinde er lavet!

Den hænger overhovedet ikke sammen.

Fra : Jesper

Dato : 01-10-03 19:59

Niels Søndergaard <ns@post.cybercitypunktumdk> wrote:

> Den hænger overhovedet ikke sammen.

Den hænger fint sammen og nej, det er ikke Eric Rohmer, thank God for
that!
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 02-10-03 20:02

>Den hænger fint sammen og nej, det er ikke Eric Rohmer, thank God for
>that!

Nej, historien er noget vrøvl, men jeg er da enig med dig i, at det er
godt, det ikke er Rohmer. Det er en tand værre, men også kun en tand.

Fra : ML-78

Dato : 02-10-03 05:50

> Den er blandt de 5-10 bedste horrorfilm der nogensinde er lavet!

.... i perioden 1995-1997 måske.

ML-78

Fra : Jesper

Dato : 02-10-03 14:48