Automatisk luk af dør... ?
Fra : Anders \(3500\)

Dato : 19-09-03 12:23

Hej

Er der nogen som ved hvor man kan købe "et beslag" som lukker en dør til.
(indendørs) - Det skal ikke være sådan en som bruges i forretninger, den
skal bare kunne trække døren stille i.

Jeg mener at have set noget lignende ved brandsikring af huse, men kan ikke
finde et sted at købe det. De sædvanelige byggemarkeder ER prøvet ??

/Anders

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 19-09-03 12:37

"Anders (3500)" <anders@nononothere.dk> wrote in message
> [...]
> (indendørs) - Det skal ikke være sådan en som bruges i forretninger, den

Altså ikke sådan en som dem her:

http://www.merkur-vinduer.dk/EC-WEB/Tilbehoer.html

--
mvh/rg. Christian

Fra : Anders \(3500\)

Dato : 19-09-03 13:08

Christian B. Andresen wrote in message

> Altså ikke sådan en som dem her:
>
> http://www.merkur-vinduer.dk/EC-WEB/Tilbehoer.html

Nej - jeg havde forestillet mig en "lille" diskret en - Den skal bruges til
en bryggersdør som konstant bliver efterladt åben, af "vejens unger" -
og hen imod efteråret her vil jeg gerne kunne holde på varmen....

/Anders

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 19-09-03 13:26

> [...]
> en bryggersdør som konstant bliver efterladt åben, af "vejens unger" -
> og hen imod efteråret her vil jeg gerne kunne holde på varmen....

Man kan få en fjeder som sidder inden i karmen:

http://www.svalk.dk/websider/hovedsider/produktsider_beslag/01172.htm

Ellers er der
http://www.svalk.dk/websider/hovedsider/produktsider_beslag/01056.htm

Eller http://www.svalk.dk/websider/hovedsider/produktsider_beslag/01152.htm

Mange muligheder via Google

--
mvh/rg. Christian

Fra : Anders \(3500\)

Dato : 19-09-03 13:36

Christian B. Andresen wrote in message

> Man kan få en fjeder som sidder inden i karmen:

> [...]

D R super - det er sgu lige sådan en....

Takker

> Mange muligheder via Google
Jaeee det er der - og dem troede jeg at have prøvet (men ikke godt nok )

/Anders

Fra : Martin Petersen

Dato : 19-09-03 13:18

Anders (3500) (anders@nononothere.dk) skrev følgende:
> [...]
>
> Jeg mener at have set noget lignende ved brandsikring af huse, men
> kan ikke finde et sted at købe det. De sædvanelige byggemarkeder ER

Du kan få et hængsel med fjeder i... Jeg tror ikke det er nok til at døren
smækker, men den står da ikke pivåben.

- Martin

Fra : Anders \(3500\)

Dato : 19-09-03 13:31

Martin Petersen wrote in message

> Du kan få et hængsel med fjeder i... Jeg tror ikke det er nok til at døren
> smækker, men den står da ikke pivåben.

Perfekt - hvor... ??

Jeg har ikke kunnet finde det nogen steder.... !!

/Anders

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 19-09-03 13:33

www.svalk.dk -> beslag

--
mvh/rg. Christian

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 19-09-03 18:48

"Anders \(3500\)" <anders@nononothere.dk> skrev:

> Er der nogen som ved hvor man kan købe "et beslag" som lukker en dør til.
> (indendørs)

Lige inden du farer hen i byggemarkedet, bør du tage et kig på
Beslacos hjemmeside. Der findes fjederhængsler, som måske er mere
relevant for dig.

Klik på: http://www.beslaco.dk/default.aspx?dept0=8

Indtast i søgefeltet "fjederhængsel". Du får fem muligheder at
vælge imellem. Og jeg vil tro, der er et af dem, der ville passe
sammen med hængslerne, som er monteret på dine døre. Du skal være
opmærksom på, at hængslerne *skal* passe præcist sammen.

Fjederhængslerne burde kunne skaffes i et byggemarked.

--
Venlig hilsen
Svend Erik

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 21-09-03 14:25

> [...]
> (indendørs) - Det skal ikke være sådan en som bruges i forretninger, den

Kombiner en af de foreslåede fjederhængsler med denne her:

http://www.svalk.dk/websider/hovedsider/produktsider_beslag/01000.htm

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin