X-face i X-news ?
Fra : BoogieGirl

Dato : 19-09-03 11:47

Hejsa

Jeg har sat to stk X-face i "[Compose] Custom Headers".
Hvordan får man X-news automatisk til anvende det X-face som hører til
brugerprofilen når der er to brugerprofiler med hvert sit X-face ?

Hilsen BoogieGirl

Fra : Rudi Stegen

Dato : 19-09-03 15:27

Hej BoogieGirl, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Hvordan får man X-news automatisk til anvende det X-face som hører
> til brugerprofilen når der er to brugerprofiler med hvert sit
> X-face ?

Nu har jeg aldrig anvendt noget brugerprofiler, da jeg er eneste bruger
af min pc. Men et gæt ville være at installere en udgave af Xnews for
hver bruger (?)

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : BoogieGirl

Dato : 19-09-03 19:14

Rudi Stegen <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> wrote in

Jeg mener de brugerprofiler som sættes op i X-news i fanen [identities]

Takker

Fra : Thomas Madsen

Dato : 20-09-03 01:39

BoogieGirl skrev:

> Jeg mener de brugerprofiler som sættes op i X-news i fanen [identities]

Det kan sikkert gøres smartere, men du må kunne gøre det vha. Groups.ini.
Altså f.eks. hvis du nu gerne vil have at du i dk.*-hierakiet bruger en
bestemt identitet med tilhørende X-face og i *.alt-hierakiet bruger en
anden identitet med et andet X-fjæs tilknyttet, så kan du i Groups.ini
skrive:

[dk\.]
CustomHeadersCount=1
CustomHeader1=*X-face: bla.bla.bla
ID=BoogieGirl

[alt\.]
CustomHeadersCount=1
CustomHeader1=*X-face: la.la.la
ID=GirlBoogie

Hvis du vil have flere Custom Headers defineret pr. ID i Groups.ini så
husk at hæve tallet i CustomHeadersCount så det svarer til antallet af
Custom Headers. Altså f.eks.:

[dk\.]
CustomHeadersCount=4
CustomHeader1=*X-face: bla.bla.bla
CustomHeader2=*MIME-Version: 1.0
CustomHeader3=*Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-1
CustomHeader4=*Content-Transfer-Encoding: 8bit
ID=BoogieGirl

Madsen.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 20-09-03 11:25

Hej Thomas Madsen, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> [...]

Ohoo! Sådan

> Det kan sikkert gøres smartere, men du må kunne gøre det vha.
> Groups.ini.

Jeg tror ikke, det kan gøres smartere. IDs.ini vil jo ikke spise
Customheaders.

Men bortset fra fx Knud Thomsen alias d.u.n.k. alias... (smid selv
flere nicks/elefanthuer på) og beslægtede typer har man vel heller ikke
brug for flere ID'er i samme gruppe.
Derimod er det afgjort et fordel at bruge gruppeafhængige (specielt
sprogafhængige) headere, attributionslinjer, signaturer etc.

(Sagt på anden måde er indlægget her overflødigt, da du har sagt, hvad
jeg selv ville, hvis jeg havde set
<news:Xns93FBCE0FAF376officefreak@130.225.247.90> før dig

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : BoogieGirl

Dato : 20-09-03 12:06

> Men bortset fra fx Knud Thomsen alias d.u.n.k.

Argh, du kunne næppe have fundet nogen værre. Jo måske lige Bo Warming og
Mosegaard

> så har man vel heller ikke
> brug for flere ID'er i samme gruppe.

Enig.
Men jeg skal bruge det til en dansk udgave og en engelsk udgave.

Derudover er der mange andre end mig som bruger computeren, og de vil gerne
have deres egne ID'er med X-Face.

> (Sagt på anden måde er indlægget her overflødigt, da du har sagt, hvad
> jeg selv ville, hvis jeg havde set
> <news:Xns93FBCE0FAF376officefreak@130.225.247.90> før dig

Sorry, jeg fik forklaret det unøjagtigt Rudi

Fra : Lars Klintholm

Dato : 20-09-03 12:46

Den 20 sep 2003 skrev Thomas Madsen i
dk.edb.internet.software.mail+news:

> [dk\.]

Den bør hedde [^dk\.] for at ramme rent
Der findes nogle grupper, der indeholder "dk." midt i navnet

LarsK

Fra : BoogieGirl

Dato : 20-09-03 12:53

Thomas Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote in

Har nu forsøgt, men har brug for mere hjælp:

Vi er flere som bruger PC-en. Hvordan sættes ini filerne så hver bruger har
sit eget X-face.

Kan man sætte X-news op således at når "User1" besvarer et indlæg hvor X-
news har genkendt tråden via "ID token" så svares der med denne brugers
profil med X-face, navn og emailadresse ?

Kan man bruge PhotoShop til at lave 48x48bit BW image og gemme det i X-face
format ?

Takker

Fra : Rudi Stegen

Dato : 20-09-03 16:30

> [...]

> hvor X- news har genkendt tråden via "ID token" så svares der med
> denne brugers profil med X-face, navn og emailadresse ?

Se manualen og søg på:

"You can set up xnews for multiple users by specifying a different
start up directory with the command line switch /d:start-up-dir. (Note:
you cannot have any space between the switch and the directory name.)
For example,

c:\bin\xnews.exe /d:c:\user\mary

mary can then have her own .ini files, score file, etc."

> Kan man bruge PhotoShop til at lave 48x48bit BW image og gemme det
> i X-face format ?

Jeg ved ikke, om PhotoShop kan gemme i formatet X-Face. Men gem det som
bitmap og brug fx WinFace (<http://www.xs4all.nl/~walterln/winface/>,
freeware, lille og simpelt) til at konvertere det til X-Face.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : BoogieGirl

Dato : 20-09-03 14:01

Thomas Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote in

Fandt ellers en god manual. Dog blev mit sp ej besvaret

http://www.geocities.com/d4vidb/x_setup3.html

Fra : Thomas Madsen

Dato : 20-09-03 16:45

BoogieGirl skrev:

> Kan man sætte X-news op således at når "User1" besvarer et indlæg
> hvor X-news har genkendt tråden via "ID token" så svares der med
> denne brugers profil med X-face, navn og emailadresse ?

Muligvis, men hvordan kan jeg ikke svare dig på.

> Kan man bruge PhotoShop til at lave 48x48bit BW image og gemme det
> i X-face format ?

Hvis du sørger for at billedet er 48 x 48 pixels med en farvedybde på
1 bit(*), så kan du godt bruge Photoshop til at lave billedet med, men
Photoshop kan ikke gemme direkte til den tekststreng som du skal bruge
i Xnews. Du kan gemme i *.bmp-formatet fra Photoshop og bruge WinFace
til at lave tekststrengen udfra bitmap-billedet.
<http://www.xs4all.nl/~walterln/winface/>.

(*) Altså kun opbygget af sorte og hvide pixels. Det hedder Bitmap Mode
i Photoshop.

Madsen.