Bedstefar kage
Fra : 1234

Dato : 19-09-03 09:32

Hej
Jeg får i eftermiddag gæster og vil bage en bedstefar kage. Skal jeg ikke
lave den så den kan nå at afkøle? Jeg tænker på det marange der er ovenpå?
det er da ikke meningen man spiser det mens den er varm/lun, vel? ( har ikke
smagt den i "100 år")

Jeg spørger fordi jeg plejer at bage det, så det er lunt når gæsterne
kommer.

Hej fra
mig :0)

Fra : Inger Pedersen

Dato : 19-09-03 09:55

"1234" <1234@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
> Jeg får i eftermiddag gæster og vil bage en bedstefar kage. Skal jeg ikke
> lave den så den kan nå at afkøle?

Den smager godt, når den er lun, men nej, den skal ikke være varm efter min
mening.

Hilsen Inger

Fra : 1234

Dato : 19-09-03 13:40

Hej Inger
Tak for dit svar.
Jeg har nu bagt kagen, og den står og dufter. Jeg har prøvet et fif jeg har
fået. Inden jeg kommer marensen på har jeg smurt et tyndt lag hindbær
marmelade på. Nu får vi se om det er godt.

Jeg tror den er lun endnu når mine gæster kommer. Uhmmm.

Hej fra
mig

Fra : margit

Dato : 19-09-03 16:19

Det med hindbærmarmeladen kan jeg huske min bedstemor altid gjorde, da jeg
var barn, for en menneskealder siden. Mums....

Hilsen Margit

Fra : Nette

Dato : 19-09-03 23:50

"1234" skrev i en meddelelse
> [...]
> fået. Inden jeg kommer marensen på har jeg smurt et tyndt lag hindbær
> marmelade på. Nu får vi se om det er godt.

Hmm, jeg har aldrig lavet den uden marmelade på.
Både abrikosmarmelade og hindbærmarmelade smager godt.

Man kan også lave Bedstefars skæg" af en rest "gammel" sandkage. Dette gør
de faktisk i nogle bagerier.

Nette