Sugar Hill Gang
Fra : Thomas

Dato : 19-09-03 08:09

Fra min tidlige ungdom kan jeg huske nummeret "Rappers Delight" med
Sugar Hill Gang. Sugar Hill er vist en lokalitet i Harlem.

Nummeret er vist omkring otte minuter langt, og var et kæmpehit i
1979.

Mon ikke Rappers Delight er verdens første rap-nummer?

VH

Thomas

Fra : Thomas Gylstorff

Dato : 19-09-03 09:49

Prøv at høre Las Ketchup "The Ketchap Song" - sangstemmen er temmelig
"inspireret" af "Rappers Delight".

mvh
Thomas

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 19-09-03 11:13

Thomas wrote:

> [...]
> Sugar Hill Gang. Sugar Hill er vist en lokalitet i Harlem.
>
> Nummeret er vist omkring otte minuter langt, og var et kæmpehit i

15 minutter på maxien.

> Mon ikke Rappers Delight er verdens første rap-nummer?

Nej, men det var det første, der opnåede bred popularitet, hvilket
startede en lavine af andre rap-plader.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Lars Bernau

Dato : 19-09-03 14:51

In article <3F6AD6A9.1963@kimludvigsen.dk>, usenet@kimludvigsen.dk
says...

> 15 minutter på maxien.

Og gernre cuttet ned til små minutter på diverse opsamlinger. Som regel
ryger blandt andet intro, så de starter med at vokalen med det samme...
De ske skamme sig, sku de !!!

> Nej, men det var det første, der opnåede bred popularitet, hvilket
> startede en lavine af andre rap-plader.

Det første nummer som er at betragte som et egentligt rap nummer, er
White Man's Got a God Complex med Last Poets. Nummeret er 1971

--
/Lars
http://www.bernau.dk