Siglo Saco
Fra : Thomas

Dato : 19-09-03 08:06

Vi snakker ikke meget om vin i denne gruppe. Jeg er på ingen måde
ekspert, men min favoritvin er den spanske Rioja-vin "Siglo Saco", som
I sikkert kender som den, der et pakket ind i sækkelærred.

Jeg smagte den første gang for nogle år siden, hvor jeg skulle besøge
nogle bekendte i København og ville glæde dem med et par flasker vin.
Supermarkedet på Hovedbanen var eneste indkøbsmulighed, og jeg faldt
for flaskerne med sækkelærred om. Jeg kan huske, at en flaske kostede
75 kr. Dagen efter var vi på indkøb i et supermarked i Valby, og der
kostede den samme flaske 20 kr. mindre.

Anyway, vinen smager som sagt godt. Den har en kraftig smag af
vanilje, og er dermed en anelse sødlig i smagen.

En ønolog vil sikkert finde min vinsmag banal, men det er der ikke
noget at gøre ved.

Hvad er jeres yndlingsvin?

VH

Thomas

Fra : thomas andersen

Dato : 19-09-03 09:21

">
> Hvad er jeres yndlingsvin?
>
> VH
>
> Thomas

Hej Thomas,

det rager mig en papand hvad andre mener om min vin smag, men den er nu
således

min totale favorit er Tomassi Amarone, men den er ret pebret i prisen til
hverdags brug, så min favorit til lidt finere brug er Vin lavet efter
ripasso metoden. de koster fra ca 50-130 kr og i det spænd kan man finde en
del der er værd at ofre til på.
Ellers så er jeg begyndt at interessere mig en del for Australsk Shiraz vin,
bl.a. en vin af Peter lehmann ca 65 kr, som er en rigtig god vin. Ellers må
jeg indrømme jeg er mest til italienske vine fra Veneto området hvor man
også kan finde en del Valpolicella til en fornuftig pris.

Hilsen Thomas

Fra : kim rasmussen

Dato : 19-09-03 09:48

Hej Allesammen
Mine favoriter er også vine fra Italien , Piemonte og især Amaronererne ,
men også vine fra Chile har min interesse heraf kan nævnes en god
hverdagsvin Santa Rita 120 Merlot eller cabernet .

Kim Rasmussen
www.leChef.dk
Din køkkenchef på nettet

Fra : Anders

Dato : 20-09-03 11:43

> En ønolog vil sikkert finde min vinsmag banal, men det er der ikke
> noget at gøre ved.
>
> Hvad er jeres yndlingsvin?
>
> VH
>
> Thomas

Jeg er erklæret Rhône-fan, dog uden at fornægte andre vinområder.
Hverdagsvinen er Guigals Côtes du Rhône (den rigtige, ikke Phillipsons
Ribena version).
Det er et super glas vin til 70 kr. flasken.
Jeg er i det hele taget glad for Syrah/Shiraz baserede vine, blot de ikke er
for jammy.
Yndlingsvin? hmmmmmmmmm. En Côte Rôtie med lidt alder................

Anders
www.ølsmagning.com

Fra : Jan Bøgh

Dato : 20-09-03 15:29

Anders wrote:

> Jeg er erklæret Rhône-fan, dog uden at fornægte andre vinområder.

Meget forståeligt - Rhone byder IMHO på en ganske fornuftig kvalitet i
forhold til prisen.

> Hverdagsvinen er Guigals Côtes du Rhône (den rigtige, ikke Phillipsons
> Ribena version).

Jeg er lidt nysgerrig: Er den den Guigal, som Philipson har fået skabt
'specielt' til den danske smag med en silkeblød eftersmag?
Da jeg så annoncen blev jeg straks mistænksom og fik en mistanke om at man
havde lavet en Rhonevin, der førsøgte at efterligne alle de moderne
frugtstereoider (det er vel det, du meget rammende kalder for Ribena) og
dermed i virkeligheden fjerner Rhonekarakteristikken med krydderi og peber.
Jeg har ikke smagt den selv - og er det den, du henviser til, vil jeg heller
ikke gøre det.

vh
Jan

Fra : Anders

Dato : 21-09-03 10:42

"Jan Bøgh" <jan@boegh-dot-net> skrev i en meddelelse

> [...]
peber.
> Jeg har ikke smagt den selv - og er det den, du henviser til, vil jeg

Ja, det er den. Og den er røvsyg. Jeg købte den, da jeg skulle bruge en
kasse vin til et arrrangement, og var nysgerrig for at prøve den, da jeg
holder meget af Guigals vine. Den er ikke udrikkelig og smager ikke grimt,
tværtimod er det vel nærmest en rigtigt "pleaser". Men åh så kedelig. Og som
du skriver, blottet for Rhône-personlighed.........................

Anders

Fra : Jan Bøgh

Dato : 21-09-03 16:26

Anders wrote:

> [...]
> så kedelig. Og som du skriver, blottet for
> Rhône-personlighed.........................

Takker. Så sparede jeg mig selv for det fejlkøb - og hos Philipson er der jo
den oplagte ulempe, at alt skal købes i kasser, hvilket er lidt rælst, hvis
man gerne vil smage først.

I øvrigt er jeg blevet træt af pleasere - desværre ser det ud til at være en
økonomisk fremkommelig vej for producenterne. Gid trenden må vende så disse
frugttunge vanilliebasser forsvinder igen.

vh
Jan
- der i aften skal have en Sagratino di Montefalco med masser af
karakteristik.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 20-09-03 15:29