Office Space...
Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 18-09-03 21:38

Der var forhåbentligt ikke nogen som gik glip af filmen Office Space på TV2
Zulu her til aften, i så fald er I gået glip af en særdeles god oplevelse
(især for dem som har prøvet at arbejde i cubicles, i større firmaer).

Filmen udkommer dog på R2UK 6. oktober, så I har en chance mere.

Andre som finder filmen særdeles underholdende?

--
Anders Vind Ebbesen
Ugebrevet Ignorant: http://www.webbesen.dk

Fra : Kostas

Dato : 18-09-03 21:45

"Anders Vind Ebbesen" <usenet@ebbesen.org> wrote in

> [...]
>
> Filmen udkommer dog på R2UK 6. oktober, så I har en chance mere.
>
> Andre som finder filmen særdeles underholdende?

Det kan jeg kun tilslutte mig - ret underholdende film. Bestemt et gensyn
værd.

--
med venlig hilsen

Kostas Panayotis

"Its a moo point."
"Moo point?
"Yeah , like a cows opinion , it doesn't matter"

Fra : HKJ

Dato : 18-09-03 21:44

"Anders Vind Ebbesen" <usenet@ebbesen.org> wrote in message
> Filmen udkommer dog på R2UK 6. oktober, så I har en chance mere.

Den har eksisteret på R1 i meget lang tid.

> Andre som finder filmen særdeles underholdende?

Jeg syntes godt om første halvdel, men i sidste halvdel syntes jeg de går
over gevind.

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 18-09-03 23:36

"HKJ" <xx.hkj.xx@mailme.dk> wrote in message
> "Anders Vind Ebbesen" <usenet@ebbesen.org> wrote in message
>
> Den har eksisteret på R1 i meget lang tid.

Det ved jeg (en kammerat har den på R1), men jeg foretrækker R2 DVD'er
generelt (nok fordi jeg ikke er ligeså l33t, som filmnørderne herinde..)

> Jeg syntes godt om første halvdel, men i sidste halvdel syntes jeg de går
> over gevind.

Jeg synes blot kærlighedsfidusen med Jennifer Aniston var lidt ligegyldig,
omend nogle af scenerne (de holdnings- og arbejdsrelaterede) i cafeteriet
var meget sjove.

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 18-09-03 21:52

Anders Vind Ebbesen skrev:

> Andre som finder filmen særdeles underholdende?

Det er en /fantastisk/ kultfilm efter min og mange andres mening! Jeg
nød også gensynet.

--
Mvh. Peter | http://filmsvar.dk | http://filmnet.dk |
"An argument is a connected series of statements intended to establish

Fra : CK

Dato : 18-09-03 22:19

"Peter Bjerre Rosa" <usenet@filmsvar.dk> wrote in message

> Det er en /fantastisk/ kultfilm efter min og mange andres mening! Jeg
> nød også gensynet.

Office Space er DEN BEDSTE KOMEDIE FILM til dato. Det er nok den film jeg
har grinet af flest gange.

Min R1 DVD er efterhånden tyndslidt

Mvh
Christian

Fra : ea

Dato : 19-09-03 16:23

>Office Space er DEN BEDSTE KOMEDIE FILM til dato. Det er nok den film jeg
>har grinet af flest gange.
>
>Min R1 DVD er efterhånden tyndslidt

fax-smadre scenen er en klassiker :)

Fra : T. Liljeberg

Dato : 18-09-03 22:48

On Thu, 18 Sep 2003 22:51:35 +0200, "Peter Bjerre Rosa"
<usenet@filmsvar.dk> wrote:

>Det er en /fantastisk/ kultfilm efter min og mange andres mening!

Helt enig. Jeg arbejder selv i en cube i et amerikansk firma (ganske
vist et mindre firma), og det er utroligt hvor mange ting i den film
jeg genkender.

Tom

---
Puritanism: The haunting fear that someone,
somewhere, may be happy. - H.L. Mencken

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 18-09-03 23:21

T. Liljeberg skrev:

> Helt enig. Jeg arbejder selv i en cube i et amerikansk firma (ganske
> vist et mindre firma), og det er utroligt hvor mange ting i den film
> jeg genkender.

Har du så også den berømte røde stapler?
(http://www.swingline.com/html/1695.html)

--
Mvh. Peter | http://filmsvar.dk | http://filmnet.dk |
"I am the man with no name, Zap Brannigan at your service."

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 18-09-03 23:33

> Har du så også den berømte røde stapler?
> (http://www.swingline.com/html/1695.html)

Som i øvrigt først blev lavet EFTER filmen var udkommet - den eksisterede
ikke tidligere, det var blot en almindelig hvid stampler som en af gutterne
på settet havde malet. Efter filmen fik Swingline blot tilpas mange
henvendelser..

Fra : T. Liljeberg

Dato : 19-09-03 03:15

On Fri, 19 Sep 2003 00:20:46 +0200, "Peter Bjerre Rosa"
<usenet@filmsvar.dk> wrote:

>Har du så også den berømte røde stapler?
>(http://www.swingline.com/html/1695.html)

Nej, jeg får lov til at være Lumbergh noget af tiden, så jeg tager
bare andres stapler, når jeg har brug for en.

Jaaa... if you could just go ahead and get your own stapler... that
would be real good.

Tom

---

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 18-09-03 23:40

"T. Liljeberg" <liljeberg_t@cox.net> wrote in message

> Helt enig. Jeg arbejder selv i en cube i et amerikansk firma (ganske
> vist et mindre firma), og det er utroligt hvor mange ting i den film
> jeg genkender.

Jeg er "kommet ud af boxen", men sidder nu i et "åbent kontorlandskab", som
jeg betragter som det rene helvede på jord.

Produktiviteten for alle medarbejdere er lig produktiviteten for den mest
ledige medarbejder (da vedkommende uden problemer kan medføre støj, der
hæmmer de 30 andres arbejde). Fænomenet er dog dansk, tilsyneladende, alle
andre afdelinger i udlandet benyttes cubicles, hvor man i det mindste har
mulighed for at lukke de værste distraktionsgener ude..

Jeg kan tilføje at chefer opfører sig ens, cubicle eller ej

Fra : T. Liljeberg

Dato : 19-09-03 03:18

On Fri, 19 Sep 2003 00:40:18 +0200, "Anders Vind Ebbesen"
<usenet@ebbesen.org> wrote:

>"T. Liljeberg" <liljeberg_t@cox.net> wrote in message

>Jeg er "kommet ud af boxen", men sidder nu i et "åbent kontorlandskab", som
>jeg betragter som det rene helvede på jord.

Vi sidder 4 i en stor åben cube (tre efter sidste fyringsrunde), og
det fungerer - vi har alle sagt nej-tak til et kontor. Det er
forresten heller ikke særlig usædvanligt i f.eks. Silicon Valley, at
selv chefer langt oppe i hierarkiet sidder i cuber. Måske en lidt
større cube og ved et vindue, men der er bogstaveligt talt direktører
for mia-firmaer, der har en cube.

Tom

---

Fra : Lars Ehlers

Dato : 19-09-03 17:39

On Thu, 18 Sep 2003 19:18:11 -0700, T. Liljeberg <liljeberg_t@cox.net>
wrote:

> [...]
>selv chefer langt oppe i hierarkiet sidder i cuber. Måske en lidt
>større cube og ved et vindue, men der er bogstaveligt talt direktører

Jeg sidder også i en cube, dog er jeg så heldig at have et vindue

I det firma jeg arbejder for har alle de højeste chefer eget kontor,
men hvis man er på Director niveau, så er chancen for at få et kontor
med vindue meget lille.

Eneste problem jeg har med at sidde i en cube er, at nogle mennesker
enten taler meget højt, når de snakker i telefon, eller har stemmer
som er meget gennemtrængende...

--
Lars Ehlers, San Francisco

Fra : Martin Moeller

Dato : 19-09-03 00:05

Anders Vind Ebbesen skrev:

> Andre som finder filmen særdeles underholdende?

Jeps.

Jeg går stadig og siger: "Yeahhhhhhhh........ hiiiiiiiiiii...........this
is..... Lumbøøøøøøørggggggg........" for mig selv.

--
Martin Møller
"Yeah ... Stupid like a fox ..."

Fra : Jeppe Møller

Dato : 19-09-03 12:53

> Andre som finder filmen særdeles underholdende?

Jeg husker den som ret jævn og småkedelig... sagt på en anden måde.. jeg
husker kun titlen.

/JeppeM

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 19-09-03 13:48

Anders Vind Ebbesen wrote:
> [...]
>
> Filmen udkommer dog på R2UK 6. oktober, så I har en chance mere.
>
> Andre som finder filmen særdeles underholdende?

Jeg syntes den var sjov. Karaktererne var sjove, miljøet godt udnyttet og
den var godt skrevet.
Men hvorfor fanden skulle de spille gangsta rap hele tiden? Det ødelagde
stemningen for mig, og det virkede meget malplaceret.

--
Jacob

If you're a horse, and someone gets on you, and falls off, and then
gets right back on you, I think you should buck him off right away.