Første Tjekkiske Ølstue i København
Fra : Iggy

Dato : 18-09-03 16:50

Hej gruppe

Jeg har lige været en tur i Byen og fandt en tjekkisk ølstue "Gold Prag"
beliggende i Gothersgade 39. Her får man ægte tjekkisk mad og øl til en
billig penge 50 kr. for Gulasch og 25 kr for en stor tjekkisk fad. Så fås
det ikke billigere
Læs anmeldelse af øllet, maden og stedet i morgen på nettet

iggy

Fra : Jokum

Dato : 18-09-03 17:23

> [...]
> det ikke billigere
> Læs anmeldelse af øllet, maden og stedet i morgen på nettet

Du "var lige en tur i byen"..

Lur mig om ikke varmer i din egen lommeuld hvis vi besøger denne ølstue.

Det forekommer ihvertfald suspekt at glocalbeer.dk har partnere til
ølimportører rundt omkring i verden.

Fra : Iggy

Dato : 18-09-03 21:32

Hvad mener du? Jeg kender godt reglerne

Faktisk er den arrtikel jeg har skrevet ikke kommerciel. Dem der har startet
Gold Prag er tjekkere og faktisk kunne jeg dårlig nok forstå hvad de sagde
Jeg får ikke en kr. eller en øl for den artikel og den er skrevet af ren
begejstning. Hvis du tvivler så er du velkommen til at ringe til stedet
33914712

Det arbejde der laves på Glocalbeer er ikke på nogen måder hemmeligt og
glocalbeer er ikke partnere til ølimportører rundt omkring i verden.
Glocalbeer har udført betalt arbejde for House of beer og Nørrebro bryghus -
hvis du var tilmeldt glocalbeers nyhedsbrev ville du vide
Udover dette har glocalbeer støttet Fraconianbeerguide med billeder
Glocalbeer er nonkomercielt og nyhedsbrevet der udsendes er ganske gratis og
nydes af mange mennnsker der dyrker øl og er interesseret i en god
ølhistorie

En anden gang, hvis du skal spille smart så undersøg sagerne lidt bedre.
Nettet giver fantastiske muligheder hvad det angår

Thats all !

Fra : Jokum

Dato : 18-09-03 22:44

> Hvad mener du? Jeg kender godt reglerne

Jeg hentyder ikke til nogen regler, bare at jeg rent personligt er træt af
latente reklamer..

> Faktisk er den arrtikel jeg har skrevet ikke kommerciel. Dem der har
startet

Det siger jeg heller ikke, men du har garanteret en eller anden interesse i
projektet.. Det kan læses mellem linierne i din mail, hvor du nævner priser
i kroner, addresse, bevingede ord samt kommende anmeldelse. Det kan også
være du gør det for vores blå øjnes skyld, men mine øjne er grønne, så jeg
hopper ikke på den.

> begejstning. Hvis du tvivler så er du velkommen til at ringe til stedet
> 33914712

> Det arbejde der laves på Glocalbeer er ikke på nogen måder hemmeligt og

Har aldrig sagt det er hemmeligt..

> [...]
og
> nydes af mange mennnsker der dyrker øl og er interesseret i en god

Så fik du lidt ekstra reklameplads..

> En anden gang, hvis du skal spille smart så undersøg sagerne lidt bedre.
> Nettet giver fantastiske muligheder hvad det angår

Min sunde fornuft er nok..

Fra : Lars

Dato : 19-09-03 08:52

Nu er du sgu' urimelig Jokum - det er da helt ok at fremme en sag (godt øl,
nyt initiativ, hjælpe med oplysning...)

Jeg værdsætter den slags information.

Venlig hilsen

Lars

Fra : Peter

Dato : 19-09-03 10:03

Lars wrote:

> Nu er du sgu' urimelig Jokum - det er da helt ok at fremme en sag (godt
> øl, nyt initiativ, hjælpe med oplysning...)

> [...]

Der vil jeg nu også mene at Jokum er lige emsig nok. Postninger i stil med
"Jeg har fundet det her fantastiske sted, hvor man kan købe EDB udstyr på
nettet" er naturligvis slet skjult reklame. Men en oplysning om at der er
åbnet en autentisk tjekkisk ølstue med rigtigt tjekisk bar-mad er altså
svær at få ondt i røven over. Mig bekendt findes der ikke tilsvarende
steder i København. Så jeg personligt er glad for oplysningen og har tænkt
mig at checke stedet ud snarest. Alt for lang tid siden man har skovlet
knødeln og surkål i sig til den gode tjekkiske øl

/Peter

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 19-09-03 10:26

Peter wrote:

> [...]
> glad for oplysningen og har tænkt mig at checke stedet ud snarest.
> Alt for lang tid siden man har skovlet knødeln og surkål i sig til

Enig, det lyder som om at det godt kunne blive en god oplevelse. Og hvis jeg
ikke havde fået at vide at den lå på Gothersgade, ville det være noget
sværere for mig at støve den op...

--
Jacob

If you're a horse, and someone gets on you, and falls off, and then
gets right back on you, I think you should buck him off right away.

Fra : Jokum

Dato : 19-09-03 10:51

> [...]
> mig at checke stedet ud snarest. Alt for lang tid siden man har skovlet
> knødeln og surkål i sig til den gode tjekkiske øl

Hvad du siger er altså at spam er ok sålænge det interesserer dig?

Fra : Peter

Dato : 19-09-03 12:14

Jokum wrote:

> Hvad du siger er altså at spam er ok sålænge det interesserer dig?

Nej, jeg siger at hvis en posting har et reelt indhold af interesse for en
ikke ubetydelig del af en nyhedsgruppes læsere, er der ikke længere tale om
spam.

/Peter

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 19-09-03 13:46

Jokum wrote:

> Hvad du siger er altså at spam er ok sålænge det interesserer dig?

Definér spam.
Hvis han ikke må nævne et interessant og spændende sted, fordi han vil dele
en god oplevelse med os, hvad må man så?
Skal vi helt holde op med at brugt produktnavne og stedfortegnelser?

"Jeg var på den bedste restaurant igår... de havde den bedste service jeg
nogensinde har fået, maden var fantastisk og priserne meget rimelige. Jeg
siger dog ikke hvor den ligger, da det jo ville være spam. Bare ærgeligt, så
har jeg den helt for mig selv"

eller

"Jeg købte en øl i en butik til 40,-. Den smagte godt, men kan man få den
billigere et andet sted?"

:)

Fra : news.tele.dk

Dato : 20-09-03 11:39

"Jokum" <jokum@yahoo.com> skrev i en meddelelse
snip
> Min sunde fornuft er nok..

snip

Det tror jeg ikke !

mvh. René

Fra : Anders

Dato : 19-09-03 06:55

> [...]
> >

> Du "var lige en tur i byen"..
>
> Lur mig om ikke varmer i din egen lommeuld hvis vi besøger denne ølstue.

Hvor i den oprindelige post, er det lige, at glocalbeer nævnes?

mvh
Anders
www.ølsmagning.com

Fra : Jokum

Dato : 19-09-03 08:54

> Hvor i den oprindelige post, er det lige, at glocalbeer nævnes?

Ingensteder, derfor "latent" markedsføring.

Han malede simpelthen med en for rosenrød pensel, derfor måtte jeg grave
lidt dybere.

Fra : Invader Zim

Dato : 19-09-03 17:02

Jokum wrote:

> Ingensteder, derfor "latent" markedsføring.
>
> Han malede simpelthen med en for rosenrød pensel, derfor måtte jeg
> grave lidt dybere.

undskyld, men er du ikke lidt paranoid nu? Bare lidt?

-Invader Zim

Fra : A@L

Dato : 20-09-03 15:26

> Ingensteder, derfor "latent" markedsføring.
>
> Han malede simpelthen med en for rosenrød pensel, derfor måtte jeg grave
> lidt dybere.

Det vil sige at bare fordi jeg syntes windowns er et godt styre system og
arbejder fra m$, så vil det være reklame. . . sikke engang ævl.

Fra : Poul

Dato : 20-09-03 12:07

Jeg syntes nu, at det er helt OK, at der gøres opmærksom på, at der i et
indlæg er tale om "skjult" reklame, selvom indlæget reklamerer for i dette
tilfælde et sikkert ganske godt sted, som har interesse for mange - efter at
have læst tråden, er jeg ikke i tvivel om at her var tale om reklame, mener
end at gøre opmærksom på en god sted.
Hvis man ved at der er tale om en "skjult" reklame - kan man jo have det med
i ens overvejelser.

mvh.
poul

Fra : Jokum

Dato : 20-09-03 17:15

> [...]
> end at gøre opmærksom på en god sted.
> Hvis man ved at der er tale om en "skjult" reklame - kan man jo have det

Jeg er helt enig, jeg værdsætter også gode tips.. Men hvis gode tips bliver
til økonomi, så går der inflation i det..

Fra : Jan Bøgh

Dato : 20-09-03 15:43

Poul wrote:
> [...]
> tale om reklame, mener end at gøre opmærksom på en god sted.
> Hvis man ved at der er tale om en "skjult" reklame - kan man jo have

Uden at forholde mig til denne diskussion i øvrigt (jeg synes at tjekkisk
mad er uendeligt kedeligt selvom øllerne er OK) er det vel altid et problem,
når reklamer under en eller anden form er 'skjulte'. Problemet er at man
tror at man får uvildige oplysninger og i virkeligheden har leverandøren af
indformationen nogle helt andre interesser end at oplyse - nemlig at få en
til at købe en vare.
På den anden side har netiketten det problem, at det er svært at fortælle om
noget, man har (økonomisk) interesse i uden at overtræde den. Så måske var
det bedre at man bare accepterer at personer med en komerciel interesse må
undlade at bidrage ud over hvqad der kan stå i sig. - uanset at dette kan få
den konsekvens at vi går glip af interessante indlæg.
Jeg synes i hvert fald at det er problematisk, hvis "hvis en posting har et
reelt indhold af interesse for en
ikke ubetydelig del af en nyhedsgruppes læsere, er der ikke længere tale om
spam.". Dette er en åbning, der vil kunne benyttes af enhver, der har lyst
til at reklamere.

vh
Jan

Fra : Peter

Dato : 22-09-03 11:53

Jan Bøgh wrote:

> [...]
> ikke ubetydelig del af en nyhedsgruppes læsere, er der ikke længere tale
> om spam.". Dette er en åbning, der vil kunne benyttes af enhver, der har

Og det skriver du naturligvis fordi du mener at en decideret reklame typisk
har "et REELT INDHOLD af interesse for en IKKE UBETYDELIG DEÆ af
nyhedsgruppens læsere"?

Der er sikkert et gråzoneområde, hvor pedanterne og de frelste kan få lov
til at spille børnefornærmede. Og hvad så? Det aktuelle indlæg handlede om,
at der er åbnet en autentisk tjekkisk ølstue med tjekkisk mad og øl til
fornuftige priser. Uanset hvad posterens bevæggrunde er for at poste
omtalen, kan jeg stadig ikke se katastrofen ved at poste det i en
nyhedsgruppe for folk, der interesserer sig for... mad og drikke...

/Peter

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 22-09-03 13:29

"Iggy" <sbjoern@NOSPAMglocalbeer.dk> wrote in message news:<9ukab.82551$Kb2.3525005@news010.worldonline.dk>...
> [...]
> beliggende i Gothersgade 39. Her får man ægte tjekkisk mad og øl til en
> billig penge 50 kr. for Gulasch og 25 kr for en stor tjekkisk fad. Så fås

Okay, Cafe Svejk på Smallegade serverer ikke mad - og godt det samme
for jeg er (heller) ikke vild med tjekkisk mad. Men øllet er fra
Bohemia Regent og det er så tjekkisk som det kan blive. Cafe Svejk har
udelukkende serveret Bohemia Regent i årevis men det er måske ikke nok
til at stedet kan kaldes tjekkisk ølstue?

Ebbe

Fra : Bjarke Bundgaard

Dato : 22-09-03 19:13

> [...]
> udelukkende serveret Bohemia Regent i årevis men det er måske ikke nok
> til at stedet kan kaldes tjekkisk ølstue?

Kim fra Cafe Svejk bør få et æresbevis for sit pioneerarbejde med at
importere tjekkisk øl på et tidspunkt, hvor de(t) store bryggeri(er) pustede
alle og enhver i nakken. Så helt bestemt - vi må ikke glemme Cafe Svejk. Og
Bohemia Regent fra byen Trebon i det sydlige Bøhmen er vitterligt noget af
det bedste øl der fås i KBH. Men Cafe Svejk er altså - på godt og ondt -
ikke en tjekkisk ølstue, nærmere en traditionel dansk 'bæv'erding' tilsat
lidt tjekkisk kolorit. Så jeg synes det er fair at udnævne Gold Prag til
KBHs nyeste og eneste tjekkiske ølstue.

Bjarke

Fra : Jokum

Dato : 22-09-03 22:17

> [...]
> lidt tjekkisk kolorit. Så jeg synes det er fair at udnævne Gold Prag til

Hørt!

Øhh.. Hva snakker De om?