SPAM spørgsmål...
Fra : Magnus

Dato : 18-09-03 15:01

Hvad er erfaringerne med spam mails skal man gøre noget andet end et slette
dem.
Man af dem har en tekst med "Remove from list" hvor det så fremgår at man
bliver fjernet fra listen.

Er det noget som er en god ide at gøre frem for at slette dem eller er det
snyd så man bliver tilmeldt endnu mere eller hvad...?

/Magnus

Fra : Jane

Dato : 18-09-03 15:35

Magnus skrev i <news:bkcdqk$2h2q$1@news.cybercity.dk>:

> det snyd så man bliver tilmeldt endnu mere eller hvad...?

det er snyd, lad endelig være med at svare på dem

Jane

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 18-09-03 15:51

Magnus wrote:
> [...]
>
> Er det noget som er en god ide at gøre frem for at slette dem
> eller er det snyd så man bliver tilmeldt endnu mere eller

Du må *ENDELIG IKKE SVARE*. Hvis du svarer ved de, at det er en
gyldig adresse de har sendt til. Du vil *ikke* blive fjernet fra
listen, tværtimod. Gyldige adresser er penge værd i 'spamworld'.

--
Carsten (3600), HELD er noget der indtræffer når grundige
forberedelser mødes med en gunstig lejlighed....

Fra : Søren Blom

Dato : 18-09-03 18:24

"Carsten Finn Rasmussen" <cfr@c.dk> skrev

> Du må *ENDELIG IKKE SVARE*. Hvis du svarer ved de, at det er en
> gyldig adresse de har sendt til. Du vil *ikke* blive fjernet fra
> listen, tværtimod. Gyldige adresser er penge værd i 'spamworld'.

Udover det råd som andre i tråden har givet, så kan jeg anbefale dig at
installere spamfighter fra www.spamfighter.com det er et program som sortere
spam mail fra andre mail og lægger dem i en folder du bare kan slette
indholdet af.
Spamfighter har jeg haft meget glæde af, det forhindre dig ikke at skulle
bruge tid på at hente spam hjem når det er i din mail boks, men det hindre
dig i at du selv skal slette det. Der udover kan du som TDC kunde, slå spam
filter til på din mailboks, det gør du i web-mail.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Peter Binderup

Dato : 19-09-03 12:59

"Søren Blom" <soren@blom.dk> wrote in message
> Der udover kan du som TDC kunde, slå spam
> filter til på din mailboks, det gør du i web-mail.

aha - jeg har dette slået til og jeg modtager en fandens masse spam
alligevel. der bliver kun blokeret for nogle få adresser, domæner og
IP-adresser, dette er slet ikke nok - jeg vil næsten skyde på at jeg
ikke ville mærke nogen forskel hvis jeg slog det filter fra.

Så længe de ikke har et reelt spamfilter kørende (og det tvivler jeg
på at de vil da det er noget der kræver meget af serveren, og i og med
at de behandler så uhyggelig mange mails om dagen), så er man nødt til
selv at have dette filter kørende.

Desuden foretrækker jeg at have dette filter kørende selv da jeg ville
blive meget ked af at miste nogle mails som min udbyder måske opfatter
som spam, men som er noget jeg gerne vil modtage.

/Peter