Andet multimedie
bentjuul 3670
Hjælp til negativscanning
Fra : Erik Haaest

Dato : 18-09-03 13:04

Jeg gentager mit problem, som jeg håber på, at nogen kan hjælpe mig med.

Jeg har arvet en masse negativer - garanteret emner, der interesserer mig.
Jeg kan op mod lyset se, hvad det forestiller, (en flok mænd, en maskine
osv.) men må
ENTEN lade det fremkalde (det er dyrt med 2.000-3.000 negativer) ELLER
scanne negativerne som positive.
Kan nogen hjælpe mig med at oplyse hvordan.
Jeg bruger "Paint Shop Pro 7"
Jeg har også "Photo Shop", men bruger det ikke, da jeg ikke har haft tid at
sætte mig ind i det.
Skriv her - eller direkte til haaest@forfatter.dk
Erik

Fra : Anders Rehhoff

Dato : 18-09-03 14:32

Hej Erik

Det kommer an på hvilken kvalitet du vil have. Hvis du ønsker den bedste, så
skal du have fat i en scanner som kan scanne film. Med en sådan scanner
følger der et program med som kan håndtere negativer.

Mvh
Anders

Fra : enrico

Dato : 18-09-03 14:40

Du skal bruge en filmscanner med en rimelig god (dyr) software.
Hvis du bare skal bruge scanningen til at vælge ud fra, kan mindre
gøre det - men du skal selvfølgelig kunne scanne igennem filmen.

I Paint Sop Pro kan du sikkert importere billeder fra en scanner, men
jeg kender ikke programmet.

-enrico

Fra : Lars E. Knudsen

Dato : 18-09-03 17:37

Hej Erik
Har du checket R.J.S.' forslag??
Det virker som om han ved noget om det

Lars E. Knudsen
DTP-Consult

Fra : Hanne Bak og Kurt E.~

Dato : 18-09-03 21:29

> [...]
> Jeg bruger "Paint Shop Pro 7"
> Jeg har også "Photo Shop", men bruger det ikke, da jeg ikke har haft tid

Hej.
Jeg har scannet mange negativer ind på min HP Scanjet 5470c, det er en
fantastisk scanner, både til negativer og lysbilleder, jeg henter billederne
ind i Corel Drav Photopaint 8.0 det behandles de for støv, ridser o.l..

Kurt
Odense