What's next - 5950?
Fra : Rasmus Duungaard

Dato : 18-09-03 12:37

Jeg har forsøgt at finde noget info om hvad det næste er der kommer på
grafikkort-markedet, men det er ikke rigtigt lykkedes so far. Er der
nogen her der har information om hvad det næste der kommer bliver? Jeg
har hørt en smule om Nvidias 5950, men det lyder ikke som om det
bliver nogen voldsom upgrade i forhold til 5900u. Nogen der ved hvad
ATI har af planer?

- Rasmus

Fra : Kim Larsen

Dato : 18-09-03 12:45

"Rasmus Duungaard" <rdu@sos.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> har hørt en smule om Nvidias 5950, men det lyder ikke som om det
> bliver nogen voldsom upgrade i forhold til 5900u. Nogen der ved hvad

I det sidste Privat Computer skriver de at ATI og Nvidia har indgået en
aftale med hinanden om ikke at spytte så mange kort på markedet, for det er
ikke de store opdateringer de har at byde på.

Kim Larsen

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 18-09-03 14:55

"Kim Larsen" <mythos@tdcadsl.dk> crashed Echelon writing

> I det sidste Privat Computer skriver de at ATI og Nvidia har indgået
> en aftale med hinanden om ikke at spytte så mange kort på markedet,
> for det er ikke de store opdateringer de har at byde på.

Selvom det muligvis er sandt. så syntes jeg den lyder som en yeah right!

Microsoft har også indgået aftale med Linux nørderne, om ikke at komme med
nye releases, da de ikke har meget at byde på?

Intel og AMD stopper jagten på nye processorer, fordi de ikke har meget
mere at byde på?

At 2 meget store rivaliserende konkurrenter ligefrem skriver en våbenhvile
aftale, for ikke at skyde hinanden i sænk, den har jeg svært ved at sluge.

--
Bjarke Andersen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 18-09-03 19:47

Rasmus Duungaard wrote:
> Jeg har forsøgt at finde noget info om hvad det næste er der kommer på
> grafikkort-markedet, men det er ikke rigtigt lykkedes so far.

Måske er der en ny spiller på vej?
http://www.xgitech.com/products/products_duo.htm

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Anders Albrechtsen

Dato : 19-09-03 10:42

"Rasmus Duungaard" <rdu@sos.dk> wrote in message
> [...]
> har hørt en smule om Nvidias 5950, men det lyder ikke som om det
> bliver nogen voldsom upgrade i forhold til 5900u. Nogen der ved hvad

Jeg ved ikke meget om Nvidia's nærmeste planer andet end nogle løse rygter.
De har jo nok at gøre med at skrive drivere der virker bare nogenlunde med
nuværende og kommende DX9 titler. Derimod står det klart, at ATI kommer med
et nyt grafikkort nogenlunde samtidig med, at Halflife 2 udkommer. Kortet
hedder Radeon 9800XT og er i praksis et 9800 Pro med højere clockhastighed.
Jeg mener det er er 425 MHz core og 730 MHz DDR memory.
---
Anders